Fable 2 klart men ändå inte

Robot
Medlem
Fable 2 klart men ändå inte

Bra eller dåligt egentligen med dessa nerladdningsmöjligheter?


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Uselt gjort, på en vecka är spelet säkert i hyllan redan..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

bra att det går att fixa problem i efterhand

dåligt att medvetet sälja en produkt som inte är klar

Medlem

Ack, hypemaskinen får grus i sig.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

fan vad trött man blir på sånt här. jävla skit helt ärligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

De som inte har internet då? Och hur blir det om man inte har Xbox live gold?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av Urkalak:

De som inte har internet då? Och hur blir det om man inte har Xbox live gold?

problemet rör ju endast just online coop.
så problemet rör just bara de med internet isf.

Inaktiv
Skrivet av sasserdude:
Skrivet av Urkalak:

De som inte har internet då? Och hur blir det om man inte har Xbox live gold?

problemet rör ju endast just online coop.
så problemet rör just bara de med internet isf.

*smacking my head* Det är ju sant. Tänkte inte alltför långt innan jag skrev något.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Innebär det här att alla som vill kunna spela online co-op måste ha en hårddisk eller stort memory card?

Inaktiv

Har kollat runt lite men jag har inte lyckats få reda på ifall det finns möjlighet för coop över syslink

någon som vet om det finns eller om det är planerat?

Medlem
Skrivet av Urkalak:

De som inte har internet då? Och hur blir det om man inte har Xbox live gold?

Tack för dagens asgarv
Som någon redan skrivit så kommer detta endast röra de som har internet och Xbox Live Guld, om man inte har det skulle ju inte Coop kunna användas ändå så vad är felet?

Annars så har jag inget emot att ge de en vecka extra, inte speciellt mycket tid.

Skrivet av Mahlberg:

Innebär det här att alla som vill kunna spela online co-op måste ha en hårddisk eller stort memory card?

Ja, men alla Xbox 360 kommer ju med antingen memory card eller hdd så det är inget problem där heller.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Nu när man sitter här och längtar som fan efter fable 2 så tycker jag att det här är bättre än att skjuta upp spelet! Fast det är fortfarande dåligt!

Medlem

Så detta betyder typ att om du köper spelet måste du endå vänta i 1-4 veckor (?) för att kunna spela det co-op över nätet. Kul för de som planerade köra det med en kompis nu när de antingen måste låta sitt nya spel ligga på hyllan eller spela upp en stor del av det innan de kör co-op.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Vad är nytt.. inget spel som släpps är färdigt. Ser fram emot faktiskt (jag som inte gillade ettan speciellt alls)


signatur
Medlem

Måste nog hålla med MKultra här. [ För att minnas Assasins creed ]
Min polare har trissat upp de här spelet som fan för han älskade de första, gjorde dock inte jag =/..


signatur

I have spoken..

Inaktiv

Det har gått guld men vi har inte fått releasedatum ännu? Eller har jag bara missat att dom släppt ett datum?

KoP
Medlem

1 extra vecka (eller 2) är ingenting.. hade ändå tänkt att avnjuta det i single till en början.

Medlem
Skrivet av robineng:

Det har gått guld men vi har inte fått releasedatum ännu? Eller har jag bara missat att dom släppt ett datum?

24 Okt är datumet för Europa.

Längtar som fan btw.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Haha, kommentaren är ju klockren.

Medlem

Tycker nyheten är onödigt subjektivt negativt (mycke ivt). Då det endast rör sig om live coop, vilket är en feature som man endå skulle behöva koppla sig till nätet att få. Så spelet är ju allt klart. Andra spel kanske inte skulle givit ut online co-op först långt senare, här kommer den trots allt samma vecka som release.

Medlem

hellre att dom gör så här en å släpper en buggig/laggig produkt som många andra till ex merc2 tf2 osv..
å kommer nog iaf å köra det ensam först innan man låter polarna komma in å ragga på frugan så man står där med en unge som inte är ens egen lol

Medlem

Jaja en vecka är inte så farligt, då hinner man sätta sig in i spelet iaf

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Uselt gjort, på en vecka är spelet säkert i hyllan redan..

Alternativet var ju att släppa det en vecka senare, så om du föredrar det så är det bara att vänta en vecka med att köpa... Eller är ditt förslag att de skulle börjat med utvecklingen en vecka tidigare?

...

Medlem

Låter väl inte så farligt direkt.

Medlem
Skrivet av Kovski:

Tycker nyheten är onödigt subjektivt negativt (mycke ivt). Då det endast rör sig om live coop, vilket är en feature som man endå skulle behöva koppla sig till nätet att få. Så spelet är ju allt klart. Andra spel kanske inte skulle givit ut online co-op först långt senare, här kommer den trots allt samma vecka som release.

Hur kan det vara klart om en relativt stor feature, som de använder som försäljningsargument (en av 5-6 features på både Fable 2-sajten och hos återförsäljare), inte fungerar när vi får recensionskoden och när du står med spelet i hand den 24 oktober?

Att det förhoppningsvis kommer en patch inom en vecka efter USA-lanseringen har egentligen inget med saken att göra. Det är en principfråga. Att andra spelföretag sysslar med samma sak gör det inte mindre dåligt.

Inaktiv

Jag ser det inte som precis possitiva nyheter om Fable's release. Fråga er denna fråga, om de inte han med co-oop läget till releasen, en funktion de uppenbarligen har skrytigt och hypat om sedan länge, vad för andra saker kan de ha inte ha hunnit med.

Nu har jag inte varit så insatt i Fable 2 hypet, men jag minns vilket otroligt kör det var om ettan. Om deras unika livsfunktioner, och oändliga rollspelsmöjligheter. Så mycket skitsnack att det fick mig att må illa. Nej, Lionhead har inte min förlit om att deras spel kommer vara någon bra.

Medlem

Inte ger det positiva vibbar, det kan man väl gott påstå utan att överdriva då det finns så många exempel på spel som 'snart skulle vara tipp-topp' efter släppet. Ett nyligt lysande exempel var väl Hellgate: London.

Men det kan ju givetvis fortfarande vara ett bra spel. Det är synd att det så ofta blir så här dock; det är klart att man kan ha överseende med patchning osv, men det blir irriterande då de flesta släpper spelen för tidigt och räknar med kundens förståelse.

Inaktiv

Första Fable var ingen höjdare


signatur

a"C"RED -

Medlem

För egen del är det skit samma. Co-op var en cool extrapryl som jag kanske skulle testat nån gång för skojs skull. Spelet bygger knappast på att co-op finns med från start. Det tar ju säkert en vecka för att bli någorlunda inkörd i spelet för att kunna spela tillsammans effektivt. Åtminstone för oss som jobbar och inte kan spela hela tiden.

Jag tror faktiskt att det är som så att de hade kunnat komma undan med att släppa co-op på release men kände att det inte skulle leva upp till deras krav och valde att ta en pr-smäll för att kunna göra upplevelsen bättre. Så väljer jag att tolka situationen i alla fall. Det känns roligare.

12
Skriv svar