Fable 2 klart men ändå inte

Inaktiv

Förstår ingenting med er som säger att för Fable inte var bra. Enligt mig ett av dom bästa spel någonsin gjorts. Satt helt fastnitad tills jag varvat det. Var som att läsa en riktigt bra bok. Kom hem på lunchen och var tvungen att dra igång lådan och spel en halv timme osv.

Medlem

Samma sak med LittleBigPlanets "Online Create", det blev inte heller klart i tid. Hellre att utvecklarna endast skickar med fullt fungerande funktioner vid lansering och patchar in nya saker senare.

Annars hade nog hela spelet blivit försenat mer än en vecka då det tar längre tid att trycka upp ett spel i de volymer Fable 2 beräknas sälja än att göra en patch tillgänglig på Xbox Live.

Medlem

Hur stor hd har Xbox 360 Arcade?
Det är ju kul för de med Arcade, har själv inte någon 360 men antar de måste köpa till en hd då eller?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av andman:
Skrivet av Kovski:

Tycker nyheten är onödigt subjektivt negativt (mycke ivt). Då det endast rör sig om live coop, vilket är en feature som man endå skulle behöva koppla sig till nätet att få. Så spelet är ju allt klart. Andra spel kanske inte skulle givit ut online co-op först långt senare, här kommer den trots allt samma vecka som release.

Hur kan det vara klart om en relativt stor feature, som de använder som försäljningsargument (en av 5-6 features på både Fable 2-sajten och hos återförsäljare), inte fungerar när vi får recensionskoden och när du står med spelet i hand den 24 oktober?

Att det förhoppningsvis kommer en patch inom en vecka efter USA-lanseringen har egentligen inget med saken att göra. Det är en principfråga. Att andra spelföretag sysslar med samma sak gör det inte mindre dåligt.

Lionhead har talat sig varm om Co-Op, ja, men inte en Online Co-Op. De har hela tiden sagt att man ska kunna hoppa in tillsammans och spela lokalt. Online Co-Op är bonus som jag hoppades skulle finnas med men som inte blivit bekräftat innan. För min del är detta bättre nyhet än att den skulle missas helt.


signatur

- r4z0r -

Medlem

om man ska resonera som vissa verkar göra här så måste ju till ex blizzard göra värdens sämsta spel. du gör ju fan inget annat en å försenar å lägger spel på is..
å patchas gör dom åxå å oftas inte allt frö långt efter att dom släppts.
så enligt hur folk här ser det måste det betyda att kan antingen inte gör spel alls eller helt enkelt gör riktigt usla spel.

Medlem

jag hari nte följt fable 2 hypen men sett en film, såg väldigt intressant ut.
men som med alla spel nu för tiden så har jag inte lika mycket tid så det blir inget köp direkt så då hinner nog patchen komma och spelet blivigt billigare
Då hinner man också se att alla saker dom pratat om finns med och inte som det var med första Fable som var ett helt annat spel nästan än vad det hypades som


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

vad hädnerm ed hot seat co-op då tvåspelare på samma burk och skärm?


signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar