Youtube-proffs
Mirakel?

Jag vet inte vad ni har att säga, men jag är ganska säker på att det är någon sorts mirakel som enbart finns på filmer.

Okey det är aftonbladet men ändå. Måste ju ändå vara sant?

Mirakel?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Coolt... synd att han bara kunde vara vaken 2h om dagen.

Ett annat mirakel på aftonbladet:

Välkommen till marknadsekonomins breda baksida


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

kan man göra piller som är långtidsverkande skulle det ju vara otroligt bra

Medlem

gällande kineserna:
dom har en speciell lösning på det där: sumobrottning


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Youtube-proffs
Skrivet av w4rhog:

Coolt... synd att han bara kunde vara vaken 2h om dagen.

Ett annat mirakel på aftonbladet:

Välkommen till marknadsekonomins breda baksida

Deras nudlar är så jääääävla feta så det var ju väntat.

En sak dock, att han bara kan vara vaken i 2 timmar är väldigt sjukt, en sak måste ni hålla med om, kemiska saker gör kroppen väldigt skum.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Shit va fräckt!
kul om de kommer på nått sätt att få det att vara länge. Så att man har ett botemedel mot koma.

Medlem

Skulle knappast kalla det mirakel eftersom det är pga en vetenskapligt framtagen medicin som han vaknar upp. Det är ju alltså något i medicin som får kroppen att vakna till.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Rissan, var ju inte precis de som medlet var till för...
Personligen så klassar jag sånt här som otroligt fantastiska händelser/mirakel..


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

"This was Divine Intervention! You know what divine intervention is?"

"Yeah, I think so. That means God came down from Heaven and stopped the bullets."

skämt å sido, fantastiskt, men om det var ett mirakel eller inte lämnar jag åt de religiösa att avgöra.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Mirakel? Om man vill kalla det ja

Men mirakel i sig är inte ett bevis för gudomlig inblandning utan tvärtom, bevis för frånvaron av gudomlig inblandning. Det är ur ett logiskt och matematiskt perspektiv sett fullkomligt normalt att otroliga saker sker, s.k mirakel. Om det därimot aldrig inträffade "mirakel" då skulle iaf jag bli orolig.

Bah, jag är inte bitter egentligen. Här får ni en smiley som plåster på såren

Medlem

Förr i tiden skedde mirakel då folk inte riktigt visste vad de höll på med. Numera sker vetenskapliga framsteg.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Förr i tiden skedde mirakel då folk inte riktigt visste vad de höll på med. Numera sker vetenskapliga framsteg.

Jojo, men "man skall inte låta sanning och fakta stå ivägen för en bra histora."
-Aftonbladets journalisthandbok kapitel 1


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Rissan, var ju inte precis de som medlet var till för...
Personligen så klassar jag sånt här som otroligt fantastiska händelser/mirakel..

Finns massvis med mediciner som man upptäckt hjälper mot andra sjukdomar än den i början var meningen till.

Mirakel är händelser som inte kan förklaras, och då tror ofta religösa personer att det är nån typ av gudomligt ingripande.

I det här fallet är det ju alltså nåt i det där sömnpillret som får hans hjärna att vakna till. Ett kemiskt, vetenskapligt, framtaget piller.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Ichinin:

Förr i tiden skedde mirakel då folk inte riktigt visste vad de höll på med. Numera sker vetenskapliga framsteg.

Jojo, men "man skall inte låta sanning och fakta stå ivägen för en bra histora."
-Aftonbladets journalisthandbok kapitel 1

ROFLOL!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Youtube-proffs
Skrivet av RoGGe:

Mirakel? Om man vill kalla det ja

Men mirakel i sig är inte ett bevis för gudomlig inblandning utan tvärtom, bevis för frånvaron av gudomlig inblandning. Det är ur ett logiskt och matematiskt perspektiv sett fullkomligt normalt att otroliga saker sker, s.k mirakel. Om det därimot aldrig inträffade "mirakel" då skulle iaf jag bli orolig.

Bah, jag är inte bitter egentligen. Här får ni en smiley som plåster på såren

Jo jag vet men folk skulle whina om topicen blev

"Logiskt och matematiskt perspektiv sett fullkomligt normalt att otroliga saker sker"


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Medlem

riktigt häftigt!
vilken lyckoträff av läkaren att det hände sådär då.
men för att få hjärnan att börja funka normalt igen måste man väl ge något stimultanmedel?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

mirakel? I doubt it.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av sno0zer:

Rissan, var ju inte precis de som medlet var till för...
Personligen så klassar jag sånt här som otroligt fantastiska händelser/mirakel..

Finns massvis med mediciner som man upptäckt hjälper mot andra sjukdomar än den i början var meningen till.

Mirakel är händelser som inte kan förklaras, och då tror ofta religösa personer att det är nån typ av gudomligt ingripande.

I det här fallet är det ju alltså nåt i det där sömnpillret som får hans hjärna att vakna till. Ett kemiskt, vetenskapligt, framtaget piller.

Ett mirakel behöver inte alls vara något oförklarligt, det behöver bara vara jävligt fantastiskt

edit: I dagligt tal menar jag naturligtvis.. Vill man vara jobbig och ta det för dess ursprungliga mening får man det också.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Mirakel brukar väl anses vara något övernaturligt, ngt som inte kan förklaras med vetenskap. Som sann realist, d v s tror på fakta och ej på mytologi (religion) så finns inga mirakel, bara icke vetenskapligt utredda händelser.

// Realist


signatur

yolo

Inaktiv

Måste säga att jag håller med Döbringer. Jag skulle inte kalla det mirakel, det finns flera exempel på att läkemedel som är framtagna för ett endamål har flera andra icke från början tänkta effekter.

EDIT: tjockisfingrar

Medlem

Definitionen av mirakel är en händelse som inte kan förklaras med vetenskap.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Youtube-proffs
Skrivet av Rissan:

Definitionen av mirakel är en händelse som inte kan förklaras med vetenskap.

Så som jag ser det så kan dom ju inte förklara det med vetenskap, varför det blev så. Så det måste vara ett mirakel ?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Dom vet att det är nåt i medicinen "Zolpidem" som får patienterna att reagera.

Nya numret av Illustrerad vetenskap kom ut idag och där finns en kort artikel om det här.

Citat:

"Sydafrikanska och brittiska läkare har upptäck att helt vanliga sömntabletter kan väcka vissa komapatienter. Försökspersonerna är såkallade halvkomapatienter, vars kropp mycket väl kan hålla sig vid liv men som på grund av svåra hjärnskador inte reagerar på stimuli.

Läkarna undersökte tre patienter, och alla tre reagerade positivt på sömnmedicinen Zolpidem. De skrattade när de såg ett roligt TV-program, de kunde småprata och göra enkla breäkningar, men när medicinens effekt avtog blev det åter passiva. Man vet inte exakt varför sömntabletterna har denna effekt, men kanske har hjärnan ett slags backup som Zolpidem kan aktivera."

Eftersom Zolpidem är vetenskapligt framtaget, även om detta inte är vad det till en början var till för, så kallar jag det inte ett mirakel. Skulle gissa på att det bara är en tidsfråga innan man kommer på varför Zolpidem fungerar. (hoppas inte ill.vet tar illa upp över att jag skrev av deras artikel)


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Rissan är fildelare, eller artikeldelare. I vilket fall är Pontén kontaktad


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Shit också, jag är körd. Please Mr. Ponten forgive me, im just a young, foolish kid.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Youtube-proffs

Tycker det ändå är häftigt. Tråkigt att det inte varar för alltid dock.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Låter väldigt lika det scenario som utspelade sig i den där läkarfilmen med han komikern hmm jag o namn


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Shit också, jag är körd. Please Mr. Ponten forgive me, im just a young, foolish kid.

"It doesn't matter if you're a grandma or a seven year old girl
They'll treat you like the evil hard-bitten criminal scum you are"

Inaktiv

Ok så att detta gör att man vaknar upp ur koma fast inte igentligen eftersom man måste ta detta ämne hela tiden, så om man tar detta ämne så kan man igentligen aldrig vakna upp ur en koma naturligt som man ska göra ! ? Då sumpar man den chansen eller har jag fel?

12
Skriv svar