Combat Mission: Shock Force-expansion släppt

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av zauii89:

Amen det är ju lite lättare för ett FPS för fan att simulera längre avstånd än det är för ett strategi spel. Dessutom tänker du inte på deras otroligt avancerade fysik motor och grafiken vilket skulle göra det helt jävla omöjligt att rita upp 10x10 riktiga kilometer på en banjävel.

Jag vågar redan dömma ut Shock Force i både fysik och grafik, och grafiken vet vi är kass redan.

Det handlar om att skala mellan realism och gameplay , ja 200meter i verkligheten kanske inte är mycket men att det är det i spelet, och vad fan spelar det för roll?

Om allt skulle vara så 100%igt skalenligt vore inget spel realistiskt någonstans knappt förutom flygsimulatorer.

Lägger man all stridsvagnsstrid på runt 200 meter så har man skalat bort allt vad realism heter för att kunna göra grafiken mer tilltalande för bortskämda snorungar. Jag spelar hellre ett "fult" spel (Shock Force är verkligen inte speciellt fult) isåfall. Dessutom så tror jag inte att de små avstånden är pga att motorn i sig inte klarar det utan att göra om allt till streckgubbar utan snarare att deras målgrupp inte klarar av eller vill spela ett spel med realistiska avstånd. En sådan sak skulle förvandla spelet till något som inte ens liknar ett traditionellt RTS då det drastiskt ändrar själva gameplayet till något som kräver fler trupper och bättre taktiskt tänkande.

Att Men of War är mer realistiskt än CoH kan inte räknas som någon större bedrift då det inte finns den minsta lilla gnutta realism i det, eller liknande "strategi"-spel.

Sen är det säkert möjligt att MoW är roligt trots allt. Jag tänker hursomhelst ge det en chans, men att påstå att det är det mest realistiska WW2 RTS:et någonsin? Nej då är man verkligen ute och cyklar.

Det är definitivt det mest realistiska ww2 RTSet, den typen av realism du söker är ungefär som ,, ja att man inte kan sätta sig ner och skita ute i naturen i Hell's Highway gör hela spelet orealistiskt.

Att man skalar bort avstånden ifrån 2000 meter ner till mellan 100-500 har tamefan ingen påverkan vad gäller realismen i andra avseenden.

Sen har alla synkroniserad fysik i MoW vilket också bidrar till otroliga påfrestningar på cpun med mera men addar en enorm realism. Kom inte och påstå att det inte är realistiskt för då är DU ute och cyklar...

Company of Heroes är arkad det må vara autentiskt korrekt men inte någon större realism, ungefär som Call of Duty Vs Brothers in Arms.

Tror du gameplay skulle bli särskilt roligt förövrigt med 3000 meters avstånd i krigsföring? (kanske om det bara handlat om tanks , men nu är det så att MoW involverar infanteri med mera också)

Sen finns det faktiskt tankstrider, där pansar slogs nära varandra och inte på såna jävla avstånd som i slaget Kursk.

För att inte tala om alla stads strider med mera...

Medlem
Skrivet av zauii89:

Det är definitivt det mest realistiska ww2 RTSet, den typen av realism du söker är ungefär som ,, ja att man inte kan sätta sig ner och skita ute i naturen i Hell's Highway gör hela spelet orealistiskt.

Du jämför något så drastiskt som att dra ner alla strider till 200 meter med något så totalt irrelevant som att skita i naturen? Ok nu har jag tappat allt hopp om att det går att föra en normal diskussion med dig.

Citat:

Att man skalar bort avstånden ifrån 2000 meter ner till mellan 100-500 har tamefan ingen påverkan vad gäller realismen i andra avseenden.

Jo, om man samtidigt skalar ner pansarpenetration och liknande för att passa de kortare avstånden.

Citat:

Sen har alla synkroniserad fysik i MoW vilket också bidrar till otroliga påfrestningar på cpun med mera men addar en enorm realism. Kom inte och påstå att det inte är realistiskt för då är DU ute och cyklar...

Realistiskt jämfört med vadå? Jämfört med CoH? Garanterat. Jämfört med Combat Mission? Knappast.

Citat:

Tror du gameplay skulle bli särskilt roligt förövrigt med 3000 meters avstånd i krigsföring? (kanske om det bara handlat om tanks , men nu är det så att MoW involverar infanteri med mera också)

Ja, jag och många andra tycker att Combat Mission är väldigt roligt och det involverar allt som Men of War har och lite till.

Citat:

Sen finns det faktiskt tankstrider, där pansar slogs nära varandra och inte på såna jävla avstånd som i slaget Kursk.

För att inte tala om alla stads strider med mera...

Ja det existerade strider på kortare avstånd också men då handlade det mer om vem som hann bränna av ett skott först och inte vilken stridsvagn som hade mest pansar och/eller penetrationskraft. Dessutom är det väldigt sällan som du inte har mer än 200 meters sikt åt något håll på riktigt vilket innebär att du får en säkerhet du inte hade haft i verkligheten. (kraftig dimma och liknande borträknat)

Jag har dessutom redan sagt att MoW säkert kan vara ett roligt spel för fans av traditionella RTS som vill ha lite mer realism utan att för den delen börja spela riktiga strategispel och det är garanterat den målgruppen som det spelet är riktat till och inte till fans av Combat Mission mfl.

Medlem
Skrivet av demonlord89:

Efter patcharna har det blivit ett helt nytt spel. Det här är mitt absoluta favoritspel alla kategorier. Prova 1.1 demot sen när det kommer...inte alls som första demoreleasen kan jag lova.

Jag behöver inte prova demot - jag har originalet. Och jag är missnöjd med den.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av zauii89:

Det är definitivt det mest realistiska ww2 RTSet, den typen av realism du söker är ungefär som ,, ja att man inte kan sätta sig ner och skita ute i naturen i Hell's Highway gör hela spelet orealistiskt.

Du jämför något så drastiskt som att dra ner alla strider till 200 meter med något så totalt irrelevant som att skita i naturen? Ok nu har jag tappat allt hopp om att det går att föra en normal diskussion med dig.

Citat:

Att man skalar bort avstånden ifrån 2000 meter ner till mellan 100-500 har tamefan ingen påverkan vad gäller realismen i andra avseenden.

Jo, om man samtidigt skalar ner pansarpenetration och liknande för att passa de kortare avstånden.

Citat:

Sen har alla synkroniserad fysik i MoW vilket också bidrar till otroliga påfrestningar på cpun med mera men addar en enorm realism. Kom inte och påstå att det inte är realistiskt för då är DU ute och cyklar...

Realistiskt jämfört med vadå? Jämfört med CoH? Garanterat. Jämfört med Combat Mission? Knappast.

Citat:

Tror du gameplay skulle bli särskilt roligt förövrigt med 3000 meters avstånd i krigsföring? (kanske om det bara handlat om tanks , men nu är det så att MoW involverar infanteri med mera också)

Ja, jag och många andra tycker att Combat Mission är väldigt roligt och det involverar allt som Men of War har och lite till.

Citat:

Sen finns det faktiskt tankstrider, där pansar slogs nära varandra och inte på såna jävla avstånd som i slaget Kursk.

För att inte tala om alla stads strider med mera...

Ja det existerade strider på kortare avstånd också men då handlade det mer om vem som hann bränna av ett skott först och inte vilken stridsvagn som hade mest pansar och/eller penetrationskraft. Dessutom är det väldigt sällan som du inte har mer än 200 meters sikt åt något håll på riktigt vilket innebär att du får en säkerhet du inte hade haft i verkligheten. (kraftig dimma och liknande borträknat)

Jag har dessutom redan sagt att MoW säkert kan vara ett roligt spel för fans av traditionella RTS som vill ha lite mer realism utan att för den delen börja spela riktiga strategispel och det är garanterat den målgruppen som det spelet är riktat till och inte till fans av Combat Mission mfl.

Känns ungefär lika lönlöst att disskutera med dig, som sagt det är väldigt realistiskt de må ha skalat ner avstånden men det handlar om gameplay du vet.. det är fortfarande ett spel..

Även simulatorer har sina faults och saker som bara vore irriterande i game play.

Sen är MoW inriktat mot folk som är intresserad av realism och strategi snarare än att bygga bas och rusha snabbast. Man slipper alla c&c och coh noobs.

Som sagt slåss på mindre än 2000 meters avstånd avgör knappast realismen för något annat än just avståndet.

Behåller man samma skala vad gäller pansar , penentration osv fast allt är anpassat till lägre avstånd har du fortfarande precis samma realism som du hade haft på 3000 meters avstånd.

12
Skriv svar