Youtube-proffs
Singelivet?

Kärlek är en fragile thing, man kan inte va utan det och när man har det så värdesätter man det inte lika mycket som det behövs.

Känner att jag behöver prata ut, för de går inte att sitta på röven och deppa.

Jag har precis blivit "dumped" eller ja, min "käresta" har funnit känslor för en annan kille, samtidigt som vi hade vår tid tillsammans, och det tär på mig. Rejält. Jag klarar inte av att äta, det ända jag tänker på är hon och han, vad dom gör, vad som ska göra. Jag hade tänkt mig en bra tid med henne, men det ser inte ut att bli så.
Och ja, jag är fucking gråtfärdig mestadels, jobbet är knepigt för jag kan inte jobba riktigt.

Det låter kanske flummigt men jag är 20 år och jag vet att jag har hela livet framför mig och som ALLA säger, och då menar jag _ALLA_ "det finns flera fiskar i havet" Men det går inte att säga så.

Jag hatar fiskar, och kräldjur samt skalbaggar osv.

Hur som helst, hur fan ska jag gå vidare? E det någon som vet? Någon som sitter i samma sits eller har suttit? Jag pallar de inte.

FZ är mitt andra hem, så därför skriver jag här. Så som många andra har gjort så frågar jag er, mina andra "sambos" om hjälp.

MVH en ledsen polack. :<

PS. Inga fjortisar får skriva här, ni måste ha minst 100 inlägg. DS.

PS2. Övre PS är enbart för många fjortistrådar har dykt upp nu på sistone, tyvärr. DS2


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

ush Polish, här är forum en cannon bra sak, anonym och full av villiga folk!
kan inte säga nått annat just nu än att du har min tanke ikväll. kram


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Been there, done that. Acceptera läget eller sitt och lipa över en brud som uppenbarligen inte en värd att spendera mer tid på. Känslokall och empatilös? Javisst, men inte bryter jag ihop pga en brud heller.

Har hört att en krogrunda med polarna ska vara en hit vid såna här situationer.

evh
Medlem

Du går vidare automatiskt, det är sorgen över saknaden som gör att tiden står still samt att du vägrar släppa na. När mitt första förhållande gick i kras kände jag precis som du.. allt va åt helvete dvs. Du ska leva ditt liv, det ska inte hon. Acceptera läget även om det är svårt.

Always look on the bright side of life...


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Love is for the weak som man säger, dock hitta något att göra som sysselsätter dig, som wow t ex har jag hört ska hjälpa. Tror det är ända hjälpen jag kan ge dig, har tyvärr aldrig blivit dumpad men dumpat en sambo jag bodde med ett par år och den personen löste det genom att hitta massor av nya kärlekar, så det kanske är att fundera på.

evh
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Love is for the weak som man säger, dock hitta något att göra som sysselsätter dig, som wow t ex har jag hört ska hjälpa. Tror det är ända hjälpen jag kan ge dig, har tyvärr aldrig blivit dumpad men dumpat en sambo jag bodde med ett par år och den personen löste det genom att hitta massor av nya kärlekar, så det kanske är att fundera på.

Har hört att man säljer sin själ om man börjar med wow :\


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

ett förhållande med wow är väl inte helt fel? alltid tillgänglig och villig, relativt kravlös och billig i drift.

Inaktiv

WOW är helvetets fysiska skepnad på jorden och bör krossas.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Here I sit at the fire
Liquor's bitter flames warm my languid soul
Here I drink alone and remember
A graven life, the stain of her memory
In this cup, love's poison
For love is the poison of life
Tip the cup, feed the fire,
And forget about useless hope...

Lost in the desolation of love
The passions we reap and sow
Lost in the desolation of life
This path that we walk...

Here's to love, the sickness
The great martyr of the soul
Here's to life, the vice
The great herald of misery
In this cup, spiritus frumenti
For this is the nectar of the spirit
Quench the thirst, drown the sorrow
And forget about cold yesterdays...

Lost in the desolation of love
The passions we reap and sow
Lost in the desolation of life
This path that we walk...
Lost in the desolation of love
The sorrows we reap and sow
Lost in the desolation of life
The path that we walk...

(agalloch - a desolation song)

:evil:


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

I found a love but it didn't last
Wonderful days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
Try to forget and to find someone new
So I prayed on my knees to heaven above
Send me somebody please, someone to love
Now to get to my story, give me your hand
Don't let me down, when i find someone new.

Det jag lever efter tyå, sen att det var över två år sedan jag hade någon nu så...
Jag är inte bra på att skriva om sådant här, men lyssna är jag en jävel på.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

allt går över med tiden, du kommer vara sorgsen nu och inom den närmaste framtiden, så är det alltid.
Ta den tid det behöver, tänk på allt roligt ni haft och gråt då du behöver.
Att sysselsätta funkar ju alltid men sorgen kommer ändå till dig, så lika bra att ta "död" på det snarast möjligast.
Förlåt för att jag skriver även fast jag inte har 100+ posts


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

jag lider med dig polish, låter hemskt!
Tur att FZ finns! Här kan vi gosa ner oss i våra mörka rum och känna värmen från FZ ljusa färgtema genom skärmen, skriva av oss och bemötas med kärlek, en speciell kärlek oss fragglar emellan.

<3 håll ut, håll dig sysselsatt och träffa många vänner.

Peace out.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Första gången? Första gången är värst.

Ungefär det här har du att vänta dig: http://x.unix.se/etc/loveishell/heartbreak.jpg

Alla klyschor ("allt går över med tiden", "fler fiskar i havet" osv) stämmer och inte en enda av dem hjälper just nu (förmodligen), för sånt förstår man bara inte på botten när INGET annat än Hon spelar någon roll.

Kan ta ett par månader att komma över henne, kan ta ett halvår - det är väldigt individuellt. Det är bra att gråta som fan och ligga och bara stirra i taket (men var med polare ibland), det är bearbetning. Det är inte bara bra - det är helt nödvändigt. Det är ju ett sorts trauma som måste bearbetas, finns inga genvägar. Du kan förtränga det ett tag men då kommer det bara tillbaka senare.

Och börja inte leta efter ny förrän du kommit över henne. Ingen vill vara en rebound, det är grymt elakt. Kanske att ny kärlek behövs för att komma över den gamla slutgiltigt, men det är isåfall i sista bearbetningsfasen och då bör det ha gått ett tag.

Gråt tills du inte gråter längre. Det kommer ta tid, men jag slår vad om min Linus Torvalds-signerade Slackware-skiva och min högerarm om att det blir bättre, även om du inte tror mig.

Inaktiv

Ohhh the love...

Faktum är att när man är väldigt nere och ligger på botten så kan man efter ett tag bara se mot ytan och simma uppåt.

Men kom bara ihåg att det är DU som ska ha kontroll över ditt eget liv och ingen annan.

Medlem

Tja, jag ska väl känna mig lycklig att jag har min tjej. Hoppas jag slipper gå igenom det Polish går igenom just nu.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Det tar lååång tid att komma över någon till 100% (om man någonsin gör det)
Jag blev dumpad för ca 1 år sedan från ett 6årigt förhållande. Det tog slut på 1dag, jag tror inte att jag har hämtat mig från chocken än.
Jag har en ny sambo som jag trivs väldigt bra med, men jag kan fortfarande bli deprimerad över vad som hände.

Det man kan göra är vad många redan har skrivigt. Sysselsätt dig så mycket som möjligt.
Tillåt dig själv att vara ledsen, försök inte att trycka bort det, då kommer det tillbaks 100 ggr värre.
Snacka med polare när DU vill och inte när DOM tror att du vill.
Försök att härda ut och jag lovar att det blir bättre, det tar bara tid.

Youtube-proffs

Tack för alla svar, ni är hjärtan

Denna länken kommer jag kolla på varje dag .

http://x.unix.se/etc/loveishell/heartbreak.jpg
Seriöst.

Jag har sysselsatt mig, jag går och tränar varje dag istället för varannan, har tänkt köra hårt på det. Och jobba ska jag göra med. Samt spela spel.

Har gråtit ett bra tag nu, jag kan inte gråta mer för de finns inget, det är bara att inse att inget varar förevigt, vissa saker gör det och vissa gör inte. Hon ville göra något nytt, fine, men hon sa det inte till mig först, och det gör ont.

Jag kommer att komma över det snabbt hoppas jag, fast on har vart en stor del av mitt liv och det gör ännu mer ont. Fast det är bara att face it. De kommer mer. Och fan, det finns mer godis i godisaffären (jag hatar mer fiskar i havet pga mitt fiskhat i allmänhet)

you guys are gr3at


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Jag trodde jag hade hittat mitt livs kärlek för två och ett halvt år sen, hon trodde hon hade hittat sin, vi började umgås mer å mer.. och plötsligt gjorde livsöden/timing att allting skenade. Hon flyttade iväg också satt man där ensam..

Det jag gjorde var att jag började styrketräna för fullt, så ofta jag orkar. Investerade mer tid med mina bästa kompisar och dom jag inte träffade så ofta. Ringde upp, pratade lite, hittade på nånting och nu har jag utökat min vänkrets ganska bra så jag alltid har nån att hitta på nåt med om jag vill. Det finns många bra böcker därute, beroende på vad man gillar om du är en sån som läser. Skaffa mp3 spelare så du kan lyssna bort dösträckor mellan huset affären osv. Hitta små rutiner som ger dig sålite dötid som möjligt tilsammans med digsjälv för du kommer annars tänka ner dig i ett träsk och believe me, där vill du inte vara.

Någon nämnde wow... jag ska inte ljuga om det. För vissa är det ett gift dom aldrig kan sluta med. För mig var det en jäkla räddning. Januari i år började jag spela och nu har jag ett tiotal riktigt bra sköna vänner som jag pratar med varje kväll. Några av dom ringer ibland och skickar sms och vi har skitkul tilsammans. Ibland kan jag sitta i en stadspark i spelet och bara chatta med folk en stund, sen sticker man ut och röjer omkring å krigar. Det är helt enkelt förbannat kul

Hoppas du hittar rutiner som hjälper att stödja upp dig, ta hand om dom vänner du har så kommer dom ta hand om dig. Tänk utåt, lyft blicken och var jobbigt påhittig angående saker att göra så kommer du märka att dagarna flyter på.

Lycka till. Mvh Modemis

Youtube-proffs

Tack modemis, snällt sagt.

Som sagt så ska jag börja med Wow nu igen, jag har spelat som fan förut men min char blev fked up för det var den första gubben jag gjorde.

Har precis haft ett prat med mina föräldrar och dom stödjer mig vilket är skönt, jag ska hitta på saker (styrke träning och matlagning) är en av de jag kommer göra ett bra tag framöver för att slippa tänk apå det som har hänt. Dessutom har jag en hel den DVD filmer som bör kollas på. Jag är sysselsatt, believe me.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Gött att höra lite positiva tongångar från dig Polish också!!
Tänkte bara varna för rebounden, den kan bli riktigt jobbig, jag hamnade i en sån soppa efter att ett 5 årigt förhållande tagit slut...Blev tvungen att såra en skitsnäll tjej pga min dumhet och vips så vart jag deppig igen..Så ta det lugnt med tjejer ett tag, det lönar sig!

Sen kan jag ju rekommendera att prova 2 veckors trialen på EVE..;)

Medlem

Jadu, i vintras satt jag med brutet båtben i.e. gips upp till armbågen i drygt 6 månader o kunde därför inte jobba. Min kära mormor fick en hjärnblödning o låg medvetslös i flera veckor och till råga på allt så gjorde jag och min kära slut efter dryga 4 års förhållande. Allt var helt åt helvete helt enkelt.

Jag kunde alltså inte jobba, fick inga pengar då försäkringskassan var segare än vanligt och blev dessutom halvdumpad av tjejen efter lite trassel med snudd på otrohet inblandat. Fick tack vare gipset möjlighet att sitta här framför datorn o älta. älta, älta och älta lite till när jag hade ältat klart. Tyckte sååå otroligt synd om mig och kände precis som du, det finns inga andra fiskar.
Det fanns ingen anledning att gå upp på morgonen, man skulle ju ändå gå o lägga sig igen på kvällen, men sakta men säkert så plockar man upp sin skit, tar sig i kragen o går vidare.

Jag kan nog inte ge dig några konkreta tips på hur du ska lösa situationen, men låt dig själv vara ledsen o sårad o allt vafan du nu är. Jag tror inte ett skit på att man tjänar nåt på o trycka undan sånt där o bara fortsätta vara glad. Så om du nu behöver vara ledsen, var det. Det hjälpte iaf för mig.. gl hf

edit: har föresten träffat en ny fin tjej, så tro mig, det finns fler fiskar..


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Försök att gå vidare, lämna det som har hänt bakom dig.
Jag vet att det är svårt men du måste försöka.
Vi på FZ stöttar dig.

Youtube-proffs

Tack, jag ska göra mitt bästa. Det sviktar, som hon där sjung. Vet inte vem.

"känns inget på dan men mot natten så gör det ont"

Eller något sånt.
Tack.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Se min avatar. Tjejer/Kvinnor är ondska. Spel "love you long time"

Youtube-proffs

Tänkte ge er en liten update.

Tro det eller ej men jag har nått en fullständig recovery. Jag fick massor av tips av mina kära FZ kompisar som hjälpte, jag har börjat träna varje dag, jag lagar min egen mat, och flörtar på gymmet, jag spelar hur länge jag vill utan whine, jag går och kommer när jag vill ur min egen lägenhet.

Singellivet är faktiskt true :heart: .

Detta hade inte gått utan er , kände mig extremt deppad och jag grävde mig upp, och jag är redo för further punishment

Måste även tacka min mor dock, fast hon sitter inte på FZ men ja tackar ändå, samt min bror.

Exet var otrogen mot mig med någon kille och hon sa att hon inte ville vara med mig, då sa jag "fine, but you dont know what your missing"

Nu är det så att hon vill tillbaka och jag säger, nono. Det tåget har gått, och det känns bra. Singelivet rules..

FZ RULES!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Grattis mannen, menar det verkligen. Önskar så hårt att jag också kunde se på livet utan älskling så också


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Youtube-proffs

KOmmer alltid vara så, och jag hatar att säga det. Gräset är grönare på andra sidan.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:

KOmmer alltid vara så, och jag hatar att säga det. Gräset är grönare på andra sidan.

Vet faktiskt inte om jag håller med det där...
Dock så ska man alltid se det bästa ur varje situation och det har du verkligen gjort. Kul att då mår bättre mate!

Inaktiv
Skrivet av Modemis:

Jag trodde jag hade hittat mitt livs kärlek för två och ett halvt år sen, hon trodde hon hade hittat sin, vi började umgås mer å mer.. och plötsligt gjorde livsöden/timing att allting skenade. Hon flyttade iväg också satt man där ensam..

Det jag gjorde var att jag började styrketräna för fullt, så ofta jag orkar. Investerade mer tid med mina bästa kompisar och dom jag inte träffade så ofta. Ringde upp, pratade lite, hittade på nånting och nu har jag utökat min vänkrets ganska bra så jag alltid har nån att hitta på nåt med om jag vill. Det finns många bra böcker därute, beroende på vad man gillar om du är en sån som läser. Skaffa mp3 spelare så du kan lyssna bort dösträckor mellan huset affären osv. Hitta små rutiner som ger dig sålite dötid som möjligt tilsammans med digsjälv för du kommer annars tänka ner dig i ett träsk och believe me, där vill du inte vara.

Någon nämnde wow... jag ska inte ljuga om det. För vissa är det ett gift dom aldrig kan sluta med. För mig var det en jäkla räddning. Januari i år började jag spela och nu har jag ett tiotal riktigt bra sköna vänner som jag pratar med varje kväll. Några av dom ringer ibland och skickar sms och vi har skitkul tilsammans. Ibland kan jag sitta i en stadspark i spelet och bara chatta med folk en stund, sen sticker man ut och röjer omkring å krigar. Det är helt enkelt förbannat kul

Hoppas du hittar rutiner som hjälper att stödja upp dig, ta hand om dom vänner du har så kommer dom ta hand om dig. Tänk utåt, lyft blicken och var jobbigt påhittig angående saker att göra så kommer du märka att dagarna flyter på.

Lycka till. Mvh Modemis

För mig blev det snarare tvärtom. min räddning kom när jag tog beslutet att sluta med wow. jag ångrar inget när jag slutade med wow

Youtube-proffs

Jag ska precis köra igång wow igen oooowww i missed you.


signatur

Calle säger att jag är influencer

123
Skriv svar