Force feedback rakt in i nerverna

Inaktiv

"Next generation" vibrator är i görningen?


signatur

All men are cremated equal

Medlem

Skulle det här slå igenom så får man väl bara spela Sims eller andra lugna spel med tanke på hälsan.

Medlem

Helt jävla galet! Vem fan skulle vilja utsätta sig för något sådant? Men jag kanske bara är gammeldags?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vet inte om det är så *nyttigt* att få impulser skickade in i kroppen hela tiden fullt friska människor klarar nog av det men om man har nån skada på hjärtat man inte vet om såå kanske det inte är att rekommendera

Medlem

andra kroppsdelar.... får mig direkt att tänka på porr!

Medlem

Skulle vara ganska intressant att köra med realistisk smärta i en shooter eller liknande.. Eller dra en skön faceplant i Tony Hawks Pro Skater: Pain ^_^


signatur

´'`\o_O/´'`

MFC
Medlem

"Det finns också planer på att använda tekniken på andra kroppsdelar."

.. say no more


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Vilken värk man skulle ha efter man har blivit gibbad i UT


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

...Plug me in !

Inaktiv

Vänta er inte något i närmsta taget.. eller alls.
Cyberhand Technologies International Inc. (PINKSHEETS: CYHA) is a design, marketing and distribution company providing new consumer electronic technologies using innovative ergonomic designs. It announced that it will be designing the world's first and only direct nerve force feedback system

Dom har alltså inte börjat med det här och verkar inte vara ett företag med den typ av expertis som behövs.

Medlem

Postal multiplayer någon?

Medlem

Jag ser iaf inte annat än fram emot det, tänk er ett strategiskt fps, eller tänk er paintball.
Undvika att bli offret helt enkelt, det kommer bli en helt annan spelstil, ingen kommer bara rusha in och skjuta på allt i sin väg om detta skulle användas i ett sådant fall.

Om man inte tycker smärta är behagligt :). Hur som helst skulle jag utan tvekan använda det. Tycket det låter jätte intressant.

Medlem

Det skulle ju verkligen göra actionspel mer realistiska, främst i multiplayer.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Medlem

Buggar oroar jag mig inte så mycket av, jag undrar mest vad som kommer hända om spelet kraschar :\

Medlem

He, he. Hoppas man kommer kunna styra karaktärens kropp också snart då .


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

KoP
Medlem

Låter helt ok.. bara det inte visar sig att det hela ger några biverkningar senare.. typ nervösa ryckningar.

Medlem

Grymt, men jag skulle vara lite rädd för att använda en sådan. Vet man idag egentligen att det är 100% ofarligt?

Medlem

lol så nu ska man få blåmärken å trasiga knogar åxå när man kutar runt å kollar vilka låder som går att slå sönder osv ^^
å kul om den buggar sig å skickar signal till fel nerv så man sitte rå pissar ner sig i soffan ^^

Medlem
Skrivet av Detrol:

Jag ser iaf inte annat än fram emot det, tänk er ett strategiskt fps, eller tänk er paintball.
Undvika att bli offret helt enkelt, det kommer bli en helt annan spelstil, ingen kommer bara rusha in och skjuta på allt i sin väg om detta skulle användas i ett sådant fall.

Om man inte tycker smärta är behagligt :). Hur som helst skulle jag utan tvekan använda det. Tycket det låter jätte intressant.

Låter som ett tråkigt jävla spel tycker jag. Om man tycker det är camp i counter-strike, vad lär det inte bli i det där spelet då?

Medlem

mm, biverkningar kommer ligga fint här ,

Medlem

Najs, "jag fick vara hemma från skolan i en vecka för jag trillade på Tony Hawk" haha hell nice


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

Virtuell emo GO GO

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Detrol:

Jag ser iaf inte annat än fram emot det, tänk er ett strategiskt fps, eller tänk er paintball.
Undvika att bli offret helt enkelt, det kommer bli en helt annan spelstil, ingen kommer bara rusha in och skjuta på allt i sin väg om detta skulle användas i ett sådant fall.

Om man inte tycker smärta är behagligt :). Hur som helst skulle jag utan tvekan använda det. Tycket det låter jätte intressant.

Låter som ett tråkigt jävla spel tycker jag. Om man tycker det är camp i counter-strike, vad lär det inte bli i det där spelet då?

Mja det beror väl lite på hur feg man är :), jag tycker iaf dete skulle vara roligt att få ta lite smällar ;), sen är jag en person med stort tålamod.

Medlem
Skrivet av Detrol:
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Detrol:

Jag ser iaf inte annat än fram emot det, tänk er ett strategiskt fps, eller tänk er paintball.
Undvika att bli offret helt enkelt, det kommer bli en helt annan spelstil, ingen kommer bara rusha in och skjuta på allt i sin väg om detta skulle användas i ett sådant fall.

Om man inte tycker smärta är behagligt :). Hur som helst skulle jag utan tvekan använda det. Tycket det låter jätte intressant.

Låter som ett tråkigt jävla spel tycker jag. Om man tycker det är camp i counter-strike, vad lär det inte bli i det där spelet då?

Mja det beror väl lite på hur feg man är :), jag tycker iaf dete skulle vara roligt att få ta lite smällar ;), sen är jag en person med stort tålamod.

masochist? ball teknik men jag trodde anledningen till att man spelar spel var för att SLIPPA känna smärta när man t.ex. blir skjuten?

Medlem

Broken limbs i fallout kan nu upplevas en aning obekvämare än att sova i en månad.

Medlem
Skrivet av Zome0ne:
Skrivet av Detrol:
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Detrol:

Jag ser iaf inte annat än fram emot det, tänk er ett strategiskt fps, eller tänk er paintball.
Undvika att bli offret helt enkelt, det kommer bli en helt annan spelstil, ingen kommer bara rusha in och skjuta på allt i sin väg om detta skulle användas i ett sådant fall.

Om man inte tycker smärta är behagligt :). Hur som helst skulle jag utan tvekan använda det. Tycket det låter jätte intressant.

Låter som ett tråkigt jävla spel tycker jag. Om man tycker det är camp i counter-strike, vad lär det inte bli i det där spelet då?

Mja det beror väl lite på hur feg man är :), jag tycker iaf dete skulle vara roligt att få ta lite smällar ;), sen är jag en person med stort tålamod.

masochist? ball teknik men jag trodde anledningen till att man spelar spel var för att SLIPPA känna smärta när man t.ex. blir skjuten?

nej nej, jag gillar verkligen inte smärta, men jag älskar utmaningar, och jag skulle ta det som en stor utmaning :), självfallet om alla andra som spelade använde utrustningen.

123
Skriv svar