Inaktiv
Medlem

Oj vad du var bitter!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Jag är en vanlig och hederlig knegare som röstade på Alliansen.
Hur går detta ihop?

Medlem
Skrivet av Dreamconnection:

Alla ni som har röstat på Borgare är ni 100% rika eller? Tror inte det.. Nu när borgarna har vunnit kan ni ju ser hur Jobben kommer till att gå till och med hur skatterna kommer till att höjas och bensinen och allt det dära.. Smart gjort.. För F'n nästa gång innan ni röstar så tänkt. Det där om att borgarna kan skaffa fler jobb och det blir mycket bättre om vill väljer deras parti är rena skit snacket. Har ni inte fattat det i nu.. Det har alltid varit så att borgarna har tagit från dom fattiga och gett till dom rike. Och om ni tycker det är bra kan ni gräva er egen grav. Du som är en vanlig arbeteare idag eller går i skolan eller söker arbete ni kommer få ett helvete redan nu fy F'n säger jag bara.

Haha, desperat eller? Någonsin hört talas om styckeindelning?

Akta dig, nu kommer ditt och alla andras liv gå under! Bäva månde...

Medlem

haha, jag sitter just nu och skrattar elakt åt alla små barn som kommer svälta ihjäl under de närmsta 4 åren. jag har ringt prins john och sheriffen av nottingham, de är på väg.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

MFC
Medlem

äh, bara att inse att det blir 4 år av stålbad..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Sänkt skatt för *låginkomsttagare*
Sänkt arbetsavgivaravgift vilket leder till att fler anställs.

på vilket sätt är det sämre för oss vanliga arbetare?

Det enda argument som kanske kan va sant där är sänkt förmögenhetsskatt. Vilket leder till kapitalinförsel till sverige (istället för ut) vilket gör att "rika" vill investera i svensk entrepenad = mer jobb. I alla fall teoretiskt.

Såvidare förmåner för en vanlig arbetare inte inskränks så skadar inte sänkt förmögenhetsskatt dig.

Jämför med V. 200 000 nya jobb i offentlig sektor. Jobb i offentlig sektor ger inga nettoeffekter för skatter, alltså i princip bara utgifter. Vilket ger högre skatter för oss vanliga arbetare.

Därför röstade jag på Fredde. Riktiga jobb till oss som vill arbeta.

Medlem

du vet väl att bara för att man kan anställa folk billigt betyder inte att dom behöver? sen så kommer ju anställningsskyddet försvinna för ungdomar och skatten gäller för alla, låg medel och höginkomsttagare

Sedan försvinner förmögenhetsskatten, vård och skola kommer börja bli privat.
A-kassan kommer också sänkas drastiskt vilket drabbar dom som verkligen är skadade eller har inga eller väldigt svaga chanser att få jobb (mestadels så kallade "nysvennar" eller helt enkelt kallat "blattar")

Sen så har inte direkt moderaterna hunnit börja göra någonting än så man kan inte (egentligen) börja gnälla på deras taktik då dom inte ens fått bollen i rullning


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Sargath, så du säger att vi har tillräckligt med läkare, lärare, äldreboenden etc? Men vänta, vi kan ju sälja ut sjukhus, vårdhem och dyl! Så slipper vi ju betala skatt för sånt!
Och varför ska jag oroa mig om sånt? Jag är ung och högern fixar det säkert innan jag blir gammal.

Och att sänka bidraget till alla slöa jävlar som inte orkar jobba eller simulerar skador är helt rätt. På dom jävlarna! Tvinga dom att arbeta, oavsett vad dom får göra!

Högerns argument är så underbart blint och verkligen löst förankrat i verkligheten...

Fram med folk som vill hitta en medelväg.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

PaZ
Medlem

Det alliansen inte talar så högt om är ju hur alla deras förslag ska finansieras. Om Sverige, som just nu står på randen till en lågkonjunktur ungefär som -91, inte helt plötsligt får en massa nya jobb för att alliansen försämrar för de arbetslösa så kommer det behövas ytterligare ett stålbad för att räta upp det hela, och det tvivlar jag på att borgarna kommer stå för.

Medlem

satan i gatan vad många bittra inbitna vänstermänniskor som dyker upp nu

Det är nästan lite humoristiskt


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Mm, ungefär lika humoristiskt som alla bittra högermänniskor som funnits med hela tiden.

Medlem
Skrivet av PaZ:

Det alliansen inte talar så högt om är ju hur alla deras förslag ska finansieras. Om Sverige, som just nu står på randen till en lågkonjunktur ungefär som -91, inte helt plötsligt får en massa nya jobb för att alliansen försämrar för de arbetslösa så kommer det behövas ytterligare ett stålbad för att räta upp det hela, och det tvivlar jag på att borgarna kommer stå för.

Har du hängt med i valdebatten?

_Byt_ Bidrag _mot_ arbete.

Det är makalöst hur denna slapphänta mentalitet spridit sig. Sjukaste befolkningen i europa, vad kan man vänta sig?

Förhoppningsvis ändras attityden.

Medlem

Jag tycker inte man borde få skapa nya antaganist trådar förrens man gjort 100 inlägg... det skulle ta bort alla missnöjda fjortisar som reggar ett nytt nick för att de inte vågar stå för vad de tycker.

Kom inte med tips eller pekpinnar av politisk natur om du inte ens kan stavning, meningsbyggnad eller interpunktion. Dessutom är du helt felinformerad, dreamconnection.

Tex, jag säger detsamma...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

PaZ
Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av PaZ:

Det alliansen inte talar så högt om är ju hur alla deras förslag ska finansieras. Om Sverige, som just nu står på randen till en lågkonjunktur ungefär som -91, inte helt plötsligt får en massa nya jobb för att alliansen försämrar för de arbetslösa så kommer det behövas ytterligare ett stålbad för att räta upp det hela, och det tvivlar jag på att borgarna kommer stå för.

Har du hängt med i valdebatten?

_Byt_ Bidrag _mot_ arbete.

Det är makalöst hur denna slapphänta mentalitet spridit sig. Sjukaste befolkningen i europa, vad kan man vänta sig?

Förhoppningsvis ändras attityden.

Va? Jag har hängt med ganska väl i debatten, ja. En debatt där moderaterna lovat att överträffa alla sossarnas förbättringar i offentlig sektor, plus sänka skatten för en rad olika tjänster/grupper. Det går bara ihop om arbeten kommer från ingenstans.

Vad är den slapphänta mentaliteten? Jag skulle för övrigt aldrig kunna tänka mig att leva på bidrag. Studiebidrag har jag iofs fått en gång i tiden, men det är allt.

Inaktiv

Du är rätt blind om du tror att det bara handlar om att byta bidrag mot arbete. Finns så mycket annan skit i högerns små manifest, som gör att högern fortfarande är samma gamla rikemanshöger som alltid. Tanken att privatisera så mycket som möjligt är en av dem... Högern är banne mig inte för demokrati, eller jo, demokrati för företagsledarna! Inte för folket.
Det är kanske eran dröm att företagen genom någon slags logik ska "tvingas" att uppfylla "folkets" krav. Det kommer inte att fungera så, det finns överhuvudtaget ingenting som pekar på det.

Medlem

Vem förutom Vänstersidan skriker om att alliansen skall sälja ut alla sjukhus? Så vitt jag vet så ville alliansen öka finanserna till vården och skolan. Med möjlighet till privata alternativ utan att det offentliga säljs ut.

Det jag menade var skillnaden på blockens sätt att skapa jobb. Jobb inom offentlig sektor behövs givetvis, men man skall inte glömma att det är den privata sektorn som bidrar med skatteintäkter.

Sänkt a-kassa efter 300 dagar(?) borde inte vara något problem vid en likvid arbetsmarknad under förutsättning att det går att få jobb. Vilket hela politiken syftar till att fixa. Kan man inte jobba är man sjuk, och borde vara sjukpensionär. Vill man inte jobba, så vill jag inte betala för han/henne med de få kronor jag lyckas få i lön varje månad. Märk att jag tycker att det skall vara skillnad på "vill" och "kan".

Jag är väl en egoist, men jag vill gärna kunna äta själv också.

Sveriges förra stålbad med valutakrisen berodde på att kronan hade en fast växelkurs (sedan tidigt 70-tal) och internationella valutaspekulanter lätt kunde spekulera med en sådan liten valuta som sveriges.

Medlem
Skrivet av Dreamconnection:

...

Eh... ok?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

PaZ
Medlem

Det handlade ju ganska lite om privatiseringar, skolpengen som har totalhavererat betygssystemet, avregleringar och liknande. En sådan diskussion tror jag hade gynnat vänstersidan.

Medlem
Skrivet av JAJAJA:

Du är rätt blind om du tror att det bara handlar om att byta bidrag mot arbete. Finns så mycket annan skit i högerns små manifest, som gör att högern fortfarande är samma gamla rikemanshöger som alltid. Tanken att privatisera så mycket som möjligt är en av dem... Högern är banne mig inte för demokrati, eller jo, demokrati för företagsledarna! Inte för folket.
Det är kanske eran dröm att företagen genom någon slags logik ska "tvingas" att uppfylla "folkets" krav. Det kommer inte att fungera så, det finns överhuvudtaget ingenting som pekar på det.

Skit hit och skit dit, imponerande retorik du har. Jag antar att alla problem löses med hjälp av snabb marxistisk revolution?

Något som vi blir av med som inte gått hand i hand med demokratin i Sverige de senaste 12 åren är vänsternepotismen. Hans kamrat blir anställd för att hans kamrats kamrat ville det.

Privatisering leder till minskade priser. På sikt.

PaZ
Medlem
Skrivet av Sargath:

Vem förutom Vänstersidan skriker om att alliansen skall sälja ut alla sjukhus? Så vitt jag vet så ville alliansen öka finanserna till vården och skolan. Med möjlighet till privata alternativ utan att det offentliga säljs ut.

Det jag menade var skillnaden på blockens sätt att skapa jobb. Jobb inom offentlig sektor behövs givetvis, men man skall inte glömma att det är den privata sektorn som bidrar med skatteintäkter.

Sänkt a-kassa efter 300 dagar(?) borde inte vara något problem vid en likvid arbetsmarknad under förutsättning att det går att få jobb. Vilket hela politiken syftar till att fixa. Kan man inte jobba är man sjuk, och borde vara sjukpensionär. Vill man inte jobba, så vill jag inte betala för han/henne med de få kronor jag lyckas få i lön varje månad. Märk att jag tycker att det skall vara skillnad på "vill" och "kan".

Jag är väl en egoist, men jag vill gärna kunna äta själv också.

Sveriges förra stålbad med valutakrisen berodde på att kronan hade en fast växelkurs (sedan tidigt 70-tal) och internationella valutaspekulanter lätt kunde spekulera med en sådan liten valuta som sveriges.

Man behöver inte ha varit med länge för att veta vilken syn borgerligheten har på sjukhusprivatiseringar.

Det är klart att de som kan jobba ska jobba, men jag tror faktiskt inte att det är så många som tycker att exempelvis socialbidrag är en fet inkomst. Om man ska avskaffa det helt och låta folk svälta ihjäl/leva på gatan i större utsträckning så är i alla fall jag motståndare till det. Jag menar att de enda som kan vara nöjda med en socialbidragsinkomst är de som kommer från ett land med total misär, och då blir det ett globalt rättviseproblem där man kan fråga sig om de har mindre rätt till ett drägligt liv för att de fötts i ett annat land.

Att politiken skapar jobb brukar inte vara borgarnas favorituttalande, utan att det är marknaden som skapar jobb.

Och nej, sveriges problem berodde inte bara på valutakrisen, utan också på skenande kostnader som inte togs på allvar.

Medlem

Tror nån har gjort en major ninjaedit på tråden


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Grattis Alliansen! Nu kan det bara bli bättre


signatur

Meep!

PaZ
Medlem

Det var lite barnsligt av Dreamconnection att radera sitt inlägg

Inaktiv

På allmän begäran kommer inlägget från första posten i tråden tillbaka!

Skrivet av "Random fjortis":

Alla ni som har röstat på Borgare är ni 100% rika eller? Tror inte det.. Nu när borgarna har vunnit kan ni ju ser hur Jobben kommer till att gå till och med hur skatterna kommer till att höjas och bensinen och allt det dära.. Smart gjort.. För F'n nästa gång innan ni röstar så tänkt. Det där om att borgarna kan skaffa fler jobb och det blir mycket bättre om vill väljer deras parti är rena skit snacket. Har ni inte fattat det i nu.. Det har alltid varit så att borgarna har tagit från dom fattiga och gett till dom rike. Och om ni tycker det är bra kan ni gräva er egen grav. Du som är en vanlig arbeteare idag eller går i skolan eller söker arbete ni kommer få ett helvete redan nu fy F'n säger jag bara.

Medlem

hehe, tack jimmi. jag hade redan förträngt vad "random fjortis" skrev


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av jimmi:

På allmän begäran kommer inlägget från första posten i tråden tillbaka!

Skrivet av "Random fjortis":

Alla ni som har röstat på Borgare är ni 100% rika eller? Tror inte det.. Nu när borgarna har vunnit kan ni ju ser hur Jobben kommer till att gå till och med hur skatterna kommer till att höjas och bensinen och allt det dära.. Smart gjort.. För F'n nästa gång innan ni röstar så tänkt. Det där om att borgarna kan skaffa fler jobb och det blir mycket bättre om vill väljer deras parti är rena skit snacket. Har ni inte fattat det i nu.. Det har alltid varit så att borgarna har tagit från dom fattiga och gett till dom rike. Och om ni tycker det är bra kan ni gräva er egen grav. Du som är en vanlig arbeteare idag eller går i skolan eller söker arbete ni kommer få ett helvete redan nu fy F'n säger jag bara.

Hahaha, "Random fjortis"!!!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av teX:

Jag är en vanlig och hederlig knegare som röstade på Alliansen.
Hur går detta ihop?

Hjärntvättad.

Medlem

"Alla ni som har röstat på Borgare är ni 100% rika eller"
vad är 100% rika?

var ett satans liv här bland många

har folk glömt en sak? det finns flera länder än svergie, som har högern i regerginen, visste ni det! och vet ni vad, de länderna fungerar!! suprice!!

vad exakt är det ni är rädda för? att ni ska få jobb och sluta slappa med A-kassan? att sjukvårds köerna ska bli korta?
att ni ska få mera pengar?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

jag är rädd för att jag INTE ska få ett jobb, för alliansen kan inte *trolla* fram massa jobb hur som helst, vad dom än påstår.
om dom sänker bidrag för den tiden jag är arbetslös, så jag måste leva som en tredje klassens medborgare "för jag är så jävla värdelös som inte får jobb" så tycker jag inte det är positivt. jag tror vi kan hålla med på den punkten iaf.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

123
Skriv svar