Jag dödar världen!

Medlem
Jag dödar världen!

Härom dagen beställde en billig diktafon från Pixmania, för att kunna spela in intervjuer och liknande (är man frilansare måste man ju hålla sig med egna prylar, tyvärr). När den efter en veckas väntan anlände upptäckte jag att jag bidragit till att <b>döda inte bara stora delar av skogen</b>, utan även indirekt mänskligheten genom att <b>ösa ut en massa flygfotogen i atmosfären</b>. Paketet hade nämligen inte bara skickat från Australien (!), trots att jag beställde från Pixmanias svenska sida, det var också stort och tungt - detta för en liten diktafon som kanske väger 20g. Det visade sig snart varför. När jag tagit mig igenom den vanliga inbrottssäkra plasten hittade jag inte mindre än 15 (!) manualer i lådan, en på vardera av 15 olika språk. Jag kommer givetvis att slänga minst 14 av dem. Om inte det här är resursslöseri i stor stil så vet jag inte vad som är det...

Jag vet inte varför <b>Sonys diktafon-avdelning hatar skogen</b> så mycket, eller varför <b>Pixmanias logistikavdelning avskyr mänskligheten</b>, men jag känner mig lite smutsig.

#blogg

Medlem
Jag dödar världen!

Vad kostade den?


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

Medlem

367,20 - billigt för så mycket frakt och papper!

Skägg.
10 Chambers

... och allt detta bara för att samla på fisljud...


signatur
Medlem

Pruttljud, om jag får be. Det är ett roligare ord.

1
Skriv svar