SD 22.3% i Landskrona kommun

Medlem
SD 22.3% i Landskrona kommun

Ja, vad ska man säga?

Valresultat Landskrona kommunalval

Här är jag uppväxt. Nu kan de iaf säga att de är bäst i Sverige på något.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Det roliga är ju att SD inte alls vet vad de snackar om, hur ska de förvalta denna braksuccé? Kan man inte ens föra sin egen politik så känns det måttligt onödigt att man skaffar 20% i ett val


signatur
Medlem

Hmm, jo det kan nog bli svårt att fylla platserna, med tanke på att de hade stora problem 2002 då de "bara" fick 8.7%


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Tragisk, verkligen


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Verkligen tragiskt, kan bara ses som ett katastrofalt misslyckande av de etablerade sittande partierna, M+Fp+S. De fick en tydlig varningssignal 2002, problemet ignorerades och uppenbarligen är folk inte nöjda.

Edit:

Sydsvenskan om Sd:s frammarsch i Skåne

Citat:

Socialdemokraterna i Landskrona hade sin valvaka i folkets hus och där var det under söndagsnatten deppig stämning, sedan partiet tappat två mandat.
- Sverigedemokraternas frammarsch innebär att rasismen har fått fäste. Att styra med sverigedemorkaterna är uteslutet för vår del, säger Anders Karlsson, riksdagsman och ordförande i arbetarekommunen i Landskrona.

Han son, Niklas Karlsson, kommunalråd i Landskrona, säger att han hade på känn att sd skulle gå framåt.
- Men inte att de skulle gå fram så mycket. Det är oroväckande och tråkigt att var femte Landskronabo lägger sin röst på sd. Det som har skapat det är sociala skillnader och utanförskap.

*sigh* "Det är väljarnas fel att det är som det är"


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

MFC
Medlem

asså.. jag är också från Landskrona ursprungligen och kan bara säga baserat på vad jag upplevde 10 år sedan och bakåt + vad jag hört på senare tid..

.. till och med invandrarna röstar på SD i Landskrona för att dom är trötta på invandrarpolitiken. DET är ju om något ett bevis på hur politikerna misslyckas så ska man skylla på någon är det ju folket i kommunen och inte folket!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

My point exactly


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Håller med. Blir så trött på allt detta snack om att SD ska "bekämpas, ignoreras, hållas ute" - osv... Om det är nåt dom ska göra så är det väl att sätta sig in i varför folk röstar på SD och inse att det finns ett uppenbart missnöje på vissa platser i Sverige. Och sedan bekämpa orsaken till problemet, inte resultatet.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Håller med. Blir så trött på allt detta snack om att SD ska "bekämpas, ignoreras, hållas ute" - osv... Om det är nåt dom ska göra så är det väl att sätta sig in i varför folk röstar på SD och inse att det finns ett uppenbart missnöje på vissa platser i Sverige. Och sedan bekämpa orsaken till problemet, inte resultatet.

Bra skrivet. Jag tror inte att frontfigurerna i detta parti är rätt folk att reda ut dessa problem men nu är de ju inavlade, förlåt, invalda... så funkar en demokrati liksom.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Så politiskt korrekt man kan vara CastorFiber, man kan ju inte prata om SD utan att kollar ner på dom och vara allmänt mogen och använda liknelser som din.

Thank god for people like you!


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Tragisk, verkligen

Det som är tragiskt är att folk hela tiden bortser ifrån _varför_ det finns väljare som röstar på dem, istället för att hela tiden spekulera i deras "onda" politik.

Om de etablerade partierna sköter sina kort rätt så händer inte sånt här.

Tack för mig.

Medlem

"Evil can only triumph of good does nothing"
Kan man nog säga om denna situation. Idag så springer de etablerade partierna iväg när SD&co börjar snacka. Inte undra på att dom får många röster.

Ta en debatt med dom, visa det på TV och snacka över dom. Om dom har så fel och är så inkompetenta som folk säger så borde det väl inte vara så svårt att visa för folket att dom är fel parti att rösta på?


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

"Evil can only triumph of good does nothing"
Kan man nog säga om denna situation. Idag så springer de etablerade partierna iväg när SD&co börjar snacka. Inte undra på att dom får många röster.

Ta en debatt med dom, visa det på TV och snacka över dom. Om dom har så fel och är så inkompetenta som folk säger så borde det väl inte vara så svårt att visa för folket att dom är fel parti att rösta på?

Burke... gillar också det citatet, men jag tycker inte det passar riktigt in i dagens svenska politik.

Federleys debatt i tv4 visade på hur enkelt det är att bryta ner dessa radikala förslag.

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Om dom har så fel och är så inkompetenta som folk säger så borde det väl inte vara så svårt att visa för folket att dom är fel parti att rösta på?

Svårt att säga något om kompetensen, då de inte fått chansen att föra sin politik tidigare. Får se hur det utvecklas, något som är helt klart är att de inte längre kan eller får ignoreras.

De etablerade partierna går nu ut med att "de inte tänker regera tillsammans eller med stöd av Sd", alltså lär det bli en blå-röd koalition.

Edit:

HD rapporterar


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av Budolicious:

Tragisk, verkligen

Det som är tragiskt är att folk hela tiden bortser ifrån _varför_ det finns väljare som röstar på dem, istället för att hela tiden spekulera i deras "onda" politik.

Om de etablerade partierna sköter sina kort rätt så händer inte sånt här.

Tack för mig.

Jag syftade väl mer att det är tragiskt att folk kan rösta på dem överhuvudtaget. Anledningen är struntsamma.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Tror många av dom inte vet flera av deras valfrågor utan röstar mer för att skapa en debbat.

Personligen röstade jag inte på SD och det finns flera frågor jag inte håller med om. Men är glad att dom finns, Är ganska less på alla måste vara så j***** politisk korrekta.

Medlem
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av Budolicious:

Tragisk, verkligen

Det som är tragiskt är att folk hela tiden bortser ifrån _varför_ det finns väljare som röstar på dem, istället för att hela tiden spekulera i deras "onda" politik.

Om de etablerade partierna sköter sina kort rätt så händer inte sånt här.

Tack för mig.

Jag syftade väl mer att det är tragiskt att folk kan rösta på dem överhuvudtaget. Anledningen är struntsamma.

Hur menar du? Kan som i "har möjlighet", eller att de gör det?

Antar att du menade det senare, och att isf tycka att "anledningen är struntsamma"... Då gör du det lite för lätt för dig, att sd får nästan 1/4 av rösterna i en invandrartät stad som Landskrona - det är inget man kan blunda för.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Ta debatten med dem, så länge man har bra argument att komma med, inte bra att bli överkörd pga av att allt handlar om en sak.

Eller förbjud dom, spärra in medlämmarna och skjut partiledaren. Klart slut.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av w4rhog:

Ja, vad ska man säga?

Valresultat Landskrona kommunalval

Här är jag uppväxt. Nu kan de iaf säga att de är bäst i Sverige på något.

Talande att FP och SD fick 22 procent var.

Medlem

vänta bara tills SD kommer in i regeringen, sen kommer vi få se ett nytt ''SS'' trupp arrestera invandrare och ta sönder deras hem och affärer.

läskigt, fattar inte vad folk tänker på, asså rösta inte på SD bara för ni har blivit rånad av nån förorts unge när ni va 15 år snälla.

Medlem
Skrivet av Video_Mode:

Så politiskt korrekt man kan vara CastorFiber, man kan ju inte prata om SD utan att kollar ner på dom och vara allmänt mogen och använda liknelser som din.

Jag skriver vad jag tycker och om det är politiskt korrekt, ja då är ju ingen nöjdare än jag. Inte för jag fattar vad du snackar om.

Du kan inte prata om SD utan att "kolla ner" och "vara allmänt mogen"? Va?
Vart i mitt inlägg hittar du en liknelse?

Skrivet av Video_Mode:

Thank god for people like you!

Alltså, jag tror att du tror att jag är ironisk men så är inte fallet, jag menar vad jag skriver och tycker inte att SD skall särbehandlas pga av att de inte tycker som alla andra oavsett vad jag personligen tycker om dem.
"Thank god for"... Om detta skall vara ironi så börjar nog förstå varför du inte förstod mitt inlägg...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

ja det är sjukt att folk kan rösta på ett parti som vill sparka ut varenda invandrare och flykting bara för att dom inte heter karlsson, svensson eller något annat svenskt namn och även för att dom inte har den där "svenska looken"
Det värsta är ju att SD var top3 på listan för ungdomar (dvs någonstans mellan 0-22 år) vilket skulle innebära en sverigedemokratisk regering

reset2 att göra så gör ju bara sverige till en falsk demokrati, där man bara får ha vissa tankar det är ju bra på ett sätt att dom får vara i valet men sen att folk röstar på dom pga att dom känner en som känner en som blivit attackerad av ett invandrargäng är ju bara absurt.
håller med chief red cloud


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av ghoül:

vänta bara tills SD kommer in i regeringen, sen kommer vi få se ett nytt ''SS'' trupp arrestera invandrare och ta sönder deras hem och affärer.

haha, ta det lite lungt nu. det är inte NSF eller ens ND vi pratar om, tror inte att SD skiljer sig från S i någon jättestor utsträckning. de har bara tagit till sig en fråga som inget annat parti vågar röra vid, oavsett vilken politik de faktiskt för i verkligheten.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av ghoül:

vänta bara tills SD kommer in i regeringen, sen kommer vi få se ett nytt ''SS'' trupp arrestera invandrare och ta sönder deras hem och affärer.

haha, ta det lite lungt nu. det är inte NSF eller ens ND vi pratar om, tror inte att SD skiljer sig från S i någon jättestor utsträckning. de har bara tagit till sig en fråga som inget annat parti vågar röra vid, oavsett vilken politik de faktiskt för i verkligheten.

Viktigt det du säger inget parti har vågat ta tag i frågan. Alla andra partier har blundat för att stora delar av Sverige är missnöjda med invandringspolitken.

Inaktiv
Skrivet av Namron:

Talande att FP och SD fick 22 procent var.

tänkte just nämna detta faktum )))

says a lot tbh

nä men SD är ju "städade" nu... satt ett lås på garderoben.. det skrämmande är att dom står redo med nyckeln att öppna det


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

nja visst är sd mjukare på ytan än vad nd är men dom har samma målsättning och det som skiljer dom åt är att sd visar en lite mjukare sida bara att läsa på sd hemsida så står det svart på vitt.

Sen skulle jag nog säga att sd mer lutar åt höger på många av sina sakfrågor tyvärr.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av prikk:
Skrivet av Namron:

Talande att FP och SD fick 22 procent var.

tänkte just nämna detta faktum )))

says a lot tbh

nä men SD är ju "städade" nu... satt ett lås på garderoben.. det skrämmande är att dom står redo med nyckeln att öppna det

SD kanske slängde bort nycklen som VP slängde bort K:et?

Medlem
Skrivet av ghoül:

vänta bara tills SD kommer in i regeringen, sen kommer vi få se ett nytt ''SS'' trupp arrestera invandrare och ta sönder deras hem och affärer.

läskigt, fattar inte vad folk tänker på, asså rösta inte på SD bara för ni har blivit rånad av nån förorts unge när ni va 15 år snälla.

Mm, sedan så tänder de säkert eld på riksdagen, och skyller det på sossarna, sedan förbjuder KU alla andra partier utan SD, och vi har en diktatur. Grattis, youve figured it all out!

Löjligt resonemang. Det skulle bli ungefär som i Danmark, och jag har då aldrig läst eller hört något om att det skulle vara lagligt att misshandla invandrare där eller att ta deras affärer.

Därmed också sagt att jag inte delar SDs politiska åsikter, men man skall akta sig för att överdramatisera.

Skrivet av ghoül:

vänta bara tills SD kommer in i regeringen, sen kommer vi få se ett nytt ''SS'' trupp arrestera invandrare och ta sönder deras hem och affärer.

läskigt, fattar inte vad folk tänker på, asså rösta inte på SD bara för ni har blivit rånad av nån förorts unge när ni va 15 år snälla.

Tycker du ska sluta spela WW2 spel och sätta dig i skolbänken igen istället för mycket kunskap har du inte.


signatur
Skrivet av Greger:

....reset2 att göra så gör ju bara sverige till en falsk demokrati, där man bara får ha vissa tankar det är ju bra på ett sätt att dom får vara i valet men sen att folk röstar på dom pga att dom känner en som känner en som blivit attackerad av ett invandrargäng är ju bara absurt.
håller med chief red cloud

Falsk demokrati? Du menar det som vi haft i lite drygt 50 år eller? För demokrati innebär inte bara rätten att rösta ska du veta.


signatur
Skriv svar