Borgerlig valseger

Inaktiv
Borgerlig valseger

Japp, så vart det med det och Göran avgår.

http://www.aftonbladet.se/

http://www.dn.se/

http://svt.se/


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Happ... aja, bara att hoppas på att de inte hinner fucka upp alltför mycket, och att de bara får sitta en period. ;P

Medlem

Hejdå Göran


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

bara bra att göran försvinner, synd att den socialdemokratiska regeringen försvinner dock


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Haha han kommer bli stämplad som den som drev S i botten, och han förtjänar det så väl.

Medlem
Medlem

Inget resultat jag önskade iallafall.

GG Göran!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Haha han kommer bli stämplad som den som drev S i botten, och han förtjänar det så väl.

Och Reinfeldt den som drev Sverige i botten?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Haha han kommer bli stämplad som den som drev S i botten, och han förtjänar det så väl.

Och Reinfeldt den som drev Sverige i botten?

Time will show, dock är jag glad S är av med göran. Han har enbart varit en belastning det senaste året och tills nu.

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Haha han kommer bli stämplad som den som drev S i botten, och han förtjänar det så väl.

Och Reinfeldt den som drev Sverige i botten?

Troligtvis.

Medlem

Väldigt synd. Hoppades in i det sista att Socialdemokraterna skulle få fortsätta regera, men uppenbarligen blir det inte så.

Det är både glädjande och sorgligt att Sverige i princip är delat till hälften när det gäller blocken, hur det än blir så är femtio procent av landets medborgare missnöjda.
Samtidigt så kan vänstern bilda en stark opposition när "alliansen" bara har ett fåtal mandat i fördel.

Nu är det dock upp till bevis för de blå. Omvandla valpropagandan till verklighet och verkligen leva upp till de löften man gjort.
Jag tvivlar inte en sekund på att den såkallade "enigheten" spricker i fogarna redan när statsbudgeten ska tas fram, det ska bli ytterst spännande att se hur det går.


signatur
Inaktiv

Bra. Även om alliansen misslyckas är detta bra. Socialdemokratin behöver röra om i sin gryta. Dessutom är det uppenbarligen en folklig majoritet (dock en knapp sådan) som vill se högern vid makten, alltså är detta rätt och riktigt.

Medlem

Får ju bara hoppas att de blåa inte hinner förstöra landet riktigt lika mycket som senast.

Ja, lite nytändning kanske inte är helt fel heller.
Är helt övertygad om att vänsterblocket vinner med 10% nästa val.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Bra. Även om alliansen misslyckas är detta bra. Socialdemokratin behöver röra om i sin gryta. Dessutom är det uppenbarligen en folklig majoritet (dock en knapp sådan) som vill se högern vid makten, alltså är detta rätt och riktigt.

Det smärtar att behöva erkänna det, men jag håller med.

Medlem

Är inte så insatt men;

Ja det är skönt att bli av med Göran. Han har en äckligt överlägsen attityd på något sätt, att han och S bara påstod att allting var som det skulle och att de inte behövde ändra på något var nog deras största nederlag.
Jag skulle kunna tänka mig en ny partiledare och en ny fräsh S-regering om fyra år, det är klart man tröttnat på dem efter tio år om de påstår att de inte ska ändra på något.

Men som sagt, är allt för oinsatt


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Så vem vill vi se som ny partiledare för S? Jag har alltid tyckt personligen att Leif Pagrotsky är en skön typ om han är rätta virket för det vet jag inte men har alltid haft respekt för han..

Medlem

var hyffsat säker på en borglig regering folk fattade vad som gällde och det satt lite i benmärgen men visst var det en rysare

Tänker inte sitta o dividera om detta nu , valet är klart och nu är det framåt som gäller ,samt att för oss som valde blått jobba politiskt för att så många vallöften som möjligt infrias..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Palla vara så negativa direkt? Kan inte denna tråd återupptas om 2 år så får vi se om Alliansen drev Sverige ner i botten?

Jag tror att detta kommer bli så fint, så fint. Man lär sig väll av sina misstag så tror inte högern fuckar upp det på _samma sätt_ igen.

<3


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Ska ta min seger-nubbe nu, ha det!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Stalker:

Så vem vill vi se som ny partiledare för S? Jag har alltid tyckt personligen att Leif Pagrotsky är en skön typ om han är rätta virket för det vet jag inte men har alltid haft respekt för han..

Ja, han är otroligt skön.

Synd att sossarna inte får köra vidare, samtidigt får de nu chansen att förbättra sig. Göran var trött så det var väl det bästa. Men Moderaterna = NEJ TACK.

Åt helvete me miljön och privatisera hela skiten, inget jag står för.

Inaktiv

Hej då Göran, jag är trött på dina lögner. Undrar just vem som kan ersätta honom utan att sänka partiet. Persson var ju ändå en stark figur utåt för S (den enda?).
Själv tror och hoppas jag att detta är början till en blå era lik den sossarna och vp alltid haft.

Medlem


Synd att fp inte var på andra sidan.

Medlem

Mycket tråkigt, hade verkligen hoppats på en röd seger. Dock får man hoppas detta stärker socialdemokraterna och de andra på den röda sidan. Detta i sin tur gör att de får en stark medvind i nästa val.

Man kan redan nu, 10 efter val segern se att det finns tydliga sprickor i "alliansen" då de i TV soffan hade svårt att enas. *tragiskt*

Måste erkänna att jag är väldigt orolig att de sätter sprätt på alla pengar och inser inte allvaret att leda ett land. Vi är mitt uppe i en högkonjungtur vilket jag känner då det handlas allt mer spel, hårdvara mm. Detta ska utnyttjas på ett klokt sätt vilket jag tvivlar på att högerna kan göra.

Hoppas bara att de inte förstör för mycket innan folk inser att egoistiskt tänkande inte fungerar då det är ett gemensamt lagarbete som för ett land framåt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Väldigt synd att de borgerliga vann (dock inte med så stor majoritet).

Visst finns det fördelar med att ha ett maktskifte ibland, och jag håller med de som säger att det kan vara bra att röra om lite grann hos sossarna.

Dock finns det ett uppenbart problem:

När vänsterblocket får makten sen igen, vad ska man då göra åt all den oreparerbara skada som alliansen har orsakat? Lite knepigt att köpa tillbaka alla sjukhus till exempel...

Anna Lindh hade varit så gjuten som efterträdare till Persson... känner mig fortfarande frustrerad över det som hände.

Oh well, FP och KD gick ner iaf. Alltid nåt att vara glad över. Och så får man hoppas att nån utredning verkligen går till botten med det som hände vid dataintrången och vem som egentligen visste vad.

Inaktiv

OK, svenska folket har sagt sitt och det blir en förändring. Ska bli intresseant att se om det blir bättre eller sämre. Det kan väll kanske vara svårt att ändra saker och ting eftersom hela den offentliga förvaltningen är genomsocialdemokratiserad...

Men om ett par år ser vi om det var bra eller dåligt. Onödigt att risa eller rosa redan nu. Framtiden är svår att sia om kan vi konstatera


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv
Medlem

Gött att de blåa kommer att vinna och att Sossarna äntligen är borta. Hoppas att det här håller i sig nu!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Gött att de blåa kommer att vinna och att Sossarna äntligen är borta. Hoppas att det här håller i sig nu!

så du tycker det är rätt att se till att de sjuka och arbetslösa ska kastas ut på gatan. Medans de rika få sänkt fastighetsskatt samt lägre skatt på sin lön...ja då vet du inte mycket om att ha ett välfärdssamhälle.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

@dosman:
Jag skulle vilja påstå att vi har världens bästa vård, utbildning och infrastruktur.

Och de andra sakerna är vi iaf hyfsat världsledande på.

Skatten är till för att slussas tillbaka till individen och allmäntjänande syften. Det har den gjorts. Sossarnas politik går ut på att inte ge efter på någonting, bara göra det bättre stegvis. Alliansens politik bygger på att göra det bättre för de rika och sämre för de fattiga, och sen hoppas på att marknaden och vinstdrivande företag ska sköta resten (och det säger sig självt att de bara månar om sig själva och ingen annan).

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Hejdå Göran

"Dont let the door hit in the ass on the way out"

Faktum är att jag tror att sossarna hade vunnit valet om de insett vad persson inte var bästa kandidaten, han gick fram som en buffel och trampade på andra, skickade ut Pagrotski ur landet under EU valet för att han inte ville höra kritiska röster, och uppmanat sina egna att "rösta med partiet" = inget bra material för att vara stadsminister eller ledare för ett demokratiskt parti IMO.

Nu får vi se hur det gick för PP.

Bonnläpparna i skåne gick bakåt iaf (1.9%), Junilistan (0.5%) - I am not surprised, kanske inte var VÄRLDENS bästa ide att göra ett riksdagsparti av ett EU parti, typ fel forum Mr Lundgren?. Sen har vi SPI och FI som kanske plockade nån procent röster.

Hoppas iaf att PP tar majoriteten av de resterande procenten och har en bas att stå på, kanske även dags att nu utveckla sitt partiprogram till nästa val, var ganska tunnt att gå till val på...

Skriv svar