Halv miljon Warhammer Online-spelare

Robot
Medlem
Halv miljon Warhammer Online-spelare

En halv miljon nu. 50.000 om en månad.
e: qq ?

Medlem

Härligt att det går bra för det. Jag skall definitivt köpa detta spelet, dock inte förren till julen då jag har alldeles för mycket att göra i skolan för att hinna spela under höstterminen.

Medlem
Skrivet av Safftad:

Fem miljoner nu. 50.000 om en månad.

Jag visste inte att en halv miljon var lika mycket som fem miljoner. Man lär sig någonting nytt varje dag antar jag.

Detta spel kommer för övrigt att gå om WoW försäljningsmässigt, WoW agerade sysselsättning medans spelarna väntade på WAR.

Inaktiv

Gött! Kul att man är en av dom ;).

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av Safftad:

Fem miljoner nu. 50.000 om en månad.

Jag visste inte att en halv miljon var lika mycket som fem miljoner. Man lär sig någonting nytt varje dag antar jag.

Detta spel kommer för övrigt att gå om WoW försäljningsmässigt, WoW agerade sysselsättning medans spelarna väntade på WAR.

Det kommer nog aldrig hända, fast bra kan det nog gå.

Medlem

Om dessa 5 miljoner stannar efter första månaden så kommer det att öka i och med att jag börjar spela. Speciellt då jag själv räknas in som 2,5 miljoner spelare själv.

Inaktiv
Skrivet av kebbe_90:

Detta spel kommer för övrigt att gå om WoW försäljningsmässigt, WoW agerade sysselsättning medans spelarna väntade på WAR.

Warhammer känns tyvärr alldeles för mycket som ett nisch MMORPG för DAoC spelare och Warhammer fans, visst säkert ett suveränt MMORPG för dom... Men inget att hänga i granen för många av oss andra.

Medlem

fast du har inte spelat det utan du har bara din wow-inskränkta känsla?

Medlem

jag tycker detta spelet känns sjukt dammigt, man kan ju inte se skillnad på ett screenshot från detta och ett från wow. AOC är iaf nyskapande och nånting för grafikbögar som mig=).

Medlem

samma gammla orcher dvärgar och alver blä=(

Medlem

Inget som får mig att vilja starta spelet direkt... tycker redan det börjar kännas tråkigt o gammalt. Detta kommer folk spela tills WotLK kommer, inte tvärtom som någon påstod... folk har lirat wow i väntan på detta... dummaste jag någonsin hört. (lirar inte wow längre för övrigt)

Medlem

Upp som en sol..

Medlem

Jäkligt kul spel tycker jag, ny take på RVR lite grann ajg har spelat en vecka och jag har långt ifrån tillräckligt med information för att ge ett utdömmande, jag tycker det är roligt än så länge, och fortsätter det vara rolgit så kommer jag nog att fortsätta


signatur

P.L.U.R

Medlem

Måste det alltid vara tal om det ena eller det andra? WoW och allt vad det heter. Vad hände med den stora massan? Dom som inte kommer från något särskillt spel alls? Dom som är helt nya till MMO's rent allmänt? Eller erkki_boy P56 som sitter hemma och ser sin son spela det och blir helt impad och vill också börja, som aldrig rört en dator?! Eller varför inte dom som spelat Guild Wars, som jag själv?

Det finns många fans att hämta, även (speciellt?) utanför wows fanbase.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Tror faktiskt att dom kommer öka antalet spelare till skillnad från de flesta andra MMO:S!

Medlem

WAR kommer att gå samma öde till mötes som AoC. Endast WoW står sig i längden.

Nästa Star Wars-MMO eller Blizzard-MMO är de enda som kan konkurrera med WoW. ;P

Medlem

Är det bara jag som har tröttnat på MMORPG överlag? Tycker att de flesta spelarna inte spelar spelet för att det är kul utan för att hitta anledningar att säga att det dem spelar är bättre än det andra..

Har helt och hållet slutat med MMORPG nu och jag känner mig inte ett dugg taggad till detta eller WotlK, känner mig mest taggad till Fable 2!

-EDIT-

Det känns inte riktigt som att utvecklarna försöker göra ett bra spel, utan alla försöker göra ett spel som ska få fler betalande spelare än WoW.

Medlem
Skrivet av smuts:

Måste det alltid vara tal om det ena eller det andra? WoW och allt vad det heter. Vad hände med den stora massan? Dom som inte kommer från något särskillt spel alls? Dom som är helt nya till MMO's rent allmänt? Eller erkki_boy P56 som sitter hemma och ser sin son spela det och blir helt impad och vill också börja, som aldrig rört en dator?! Eller varför inte dom som spelat Guild Wars, som jag själv?

Det finns många fans att hämta, även (speciellt?) utanför wows fanbase.

Det är precis som med fotbollslag eller kameramärke eller konsol - du måste välja sida och ägna timmar och åter timmar av din förhållandevis extremt korta tid på jorden med meningslös pajkastning mot folk som föredrar något annat fotbollslag eller något annat kameramärke eller någon annan konsol. Kom in i matchen, va!

Inaktiv
Skrivet av Frisky:

Är det bara jag som har tröttnat på MMORPG överlag? Tycker att de flesta spelarna inte spelar spelet för att det är kul utan för att hitta anledningar att säga att det dem spelar är bättre än det andra..

Har helt och hållet slutat med MMORPG nu och jag känner mig inte ett dugg taggad till detta eller WotlK, känner mig mest taggad till Fable 2!

-EDIT-

Det känns inte riktigt som att utvecklarna försöker göra ett bra spel, utan alla försöker göra ett spel som ska få fler betalande spelare än WoW.

Word! Har lagt Wow på hyllan.

Blir att lira Fable 2 några gånger!

Medlem
Skrivet av blajban:

fast du har inte spelat det utan du har bara din wow-inskränkta känsla?

Jag har inte spelat WAR än, men jag spelade WoW under en period och mycket sämre än så kan det ju faktiskt inte bli. Obalanserad skit där andra spelare mest känns som ett störningsmoment är ingenting jag skulle klassa som ett bra MMO.

Medlem

fattar inte hur MMO har blivit så stort :O:|


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Jag tycker att dom ska ta och dumpa allt som har med fantasy och göra lite mer Warhammer 40k!

Medlem
Skrivet av Safftad:

Fem miljoner nu. 50.000 om en månad.

/thread


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hoppas det håller sig så man slipper spela på tomma servrar om en månad eller två. Äntligen ett spel med bra pvp. (jag spelade aldrig daoc...)

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av kebbe_90:

Detta spel kommer för övrigt att gå om WoW försäljningsmässigt, WoW agerade sysselsättning medans spelarna väntade på WAR.

Warhammer känns tyvärr alldeles för mycket som ett nisch MMORPG för DAoC spelare och Warhammer fans, visst säkert ett suveränt MMORPG för dom... Men inget att hänga i granen för många av oss andra.

Har varken kört Daoc eller hållt på nått med Warhammer innan och tycker War är riktigt kul.

Medlem

Tappat intresset helt och tänker inte signa upp för subscription.
Gillade spelet skarp hela tiden upp till level 25, sedan blev det bara segt tycker jag.

Pvpn var trasig på min server med, total obalans, och spelet är lite för nischat för mig.

Inte kul att spela order heller då nästan alla klasser och raser är så förjävligt fult designade om man jämför mot Destruction.

Sen är det inte så kul när alla Chosen som jag var springer om kring och ser EXAKT likadana ut, bara i olika färger.

Mer variation i design på rustningar och vapen hade knappast skadat...

Haft riktigt kul i spelet dock kan förstå att folk gillar det fortfarande.
Kan nog bli kul, tycker bara att världen känns konstgjord och får ingen riktig helhetskänsla.

Kul spel, men inte kul nog att lägga ner så mycket tid på för mig i alla fall.
Renownsystemet är svingrymt dock.

Rolig pvp, men Pven är rejält sunkig om det är det man är ute efter.

Tror ärligt talat dock att spelet kommer gå riktigt dåligt om ett par månader, speciellt när alla uttråkade woware får Lich king och går tillbaks dit.

Kommer säkert alltid finnas folk som spelar dock, warhammer har ju en rejäl skara hardcorefans.

IMO är detta ändå ett av de bättre mmos jag testat på senare år.

Medlem
Skrivet av BigD:

Tappat intresset helt och tänker inte signa upp för subscription.
Gillade spelet skarp hela tiden upp till level 25, sedan blev det bara segt tycker jag.

Pvpn var trasig på min server med, total obalans, och spelet är lite för nischat för mig.

Inte kul att spela order heller då nästan alla klasser och raser är så förjävligt fult designade om man jämför mot Destruction.

Sen är det inte så kul när alla Chosen som jag var springer om kring och ser EXAKT likadana ut, bara i olika färger.

Mer variation i design på rustningar och vapen hade knappast skadat...

Haft riktigt kul i spelet dock kan förstå att folk gillar det fortfarande.
Kan nog bli kul, tycker bara att världen känns konstgjord och får ingen riktig helhetskänsla.

Kul spel, men inte kul nog att lägga ner så mycket tid på för mig i alla fall.
Renownsystemet är svingrymt dock.

Rolig pvp, men Pven är rejält sunkig om det är det man är ute efter.

Tror ärligt talat dock att spelet kommer gå riktigt dåligt om ett par månader, speciellt när alla uttråkade woware får Lich king och går tillbaks dit.

Kommer säkert alltid finnas folk som spelar dock, warhammer har ju en rejäl skara hardcorefans.

IMO är detta ändå ett av de bättre mmos jag testat på senare år.

Ja tack. Äntligen någon som känner precis som jag.

Medlem

Får se om spelet är bra. Precis installerat spelet, lånat det av brorsan som jobbar efter 18 på kvällen, så då kan jag spela med hans konto. Så ska pröva nu och se om det är något man ska köpa.

Inaktiv

Ge oss ett Warhammer 40k MMO istället där man styr en hel squad. Det hade varit riktigt Fett!

Skriv svar