Vem vann slutdebatten?

Medlem
Vem vann slutdebatten?

vet att det finns bättre saker att göra på en fredag. men men händer inget så händer inget.

riktig rolig diskussion var men tycker att dom blundade för visa utrikesfrågor. medlemskapet i nato och transporten av vapen till länder i krig.

jag tycker Lars Ohly och Peter Eriksson var bäst.
va tycker ni?

ni får rösta på max 2 vinnare


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Helvete, tryckte fel.

Jag tycker faktiskt Hägglund var bäst. Han ser ut som en riktig tönt men han är faktiskt karismatisk och trevlig när han diskuterar. Reinfeldt är en skickligare retoriker, men Hägglund har sina starka sidor. Även Ohly är skicklig på att måla bilder, det kan jag inte förneka, trots att han är röding. Å andra sidan var det lätt att bli imponerad av Lenin också...

Jag tror inte dagens debatt påverkar nämnvärt. Över en miljon människor har redan lagt sina röster, mycket är redan "vunnet".

Medlem

röstade idag förut ))


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Såg den inte fanns inget behov har redan bestämt mig,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Ohly var bäst. Men Hägglund? Jajo han var bra på att nicka på huvudet åt allt som övriga delar av alliansen sa iaf..


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Ohly, helt klart.


signatur
Medlem

Ohly är duktig helt klart, men kommunismen? nää, det känns lite 1920 tal.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jepp, men såg idag v's kommunalpolitiker prata (malmö) och då blev det minsann väldigt mycket mindre intressant.

Inte helt säker på om det heter kommunalpolitiker (politiker i kommunen var det i.a.f.)

edit: röstade på Lars och Peter

Inaktiv

ahem.. rösten handlade väl om vem som vann slutdebatten, inte vem man skulle rösta på?
enligt ditt inlägg så hoppas jag du röstade på Ohly då IceMan?
hehe..

jag tycker göran var värdelös, och freddan sa ju knappt nåt alls, så han var ingen hit heller
var roligt när dom anklagade vänsterblocket för att deras politik "gjort att våldtäkterna ökat med x [ kommer inte ihåg ] procent på tio år!".
så svarade dom det uppenbara, nämligen att fler våldtäkter ANMÄLS idag.. då blev det jobbigt.. då fick dom typ svaret "men det hände under ert mandat!!" lite snurrigt ^^


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

omm tråden handlade om Slutdebatten som gick från kl8 till 10 på svt. rösta på den du tyckte "ägde" debatten.

mm prikk tyckte det var ganska så absurt att anklaga vänstern sådär. själv hade dom ingen lösning på problemet.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

jag tycker Peter var duktigast när han väl pratade... det är lite lustigt med mp.. jag vill verkligen inte rösta på dom å så, jag tycker dom flummar jävligt mkt med vissa saker (jag är absolut ingen fiende till dyr bensin osv ska sägas) .. men när dom väl pratar så är dom ruskigt duktiga på att debattera

så här såg det ut på DN btw:

Citat:

Lars Ohly 8% (1242)
Peter Eriksson 43% (6718)
Göran Persson 7% (1066)
Lars Leijonborg 4% (605)
Maud Olofsson 7% (1025)
Göran Hägglund 10% (1540)
Fredrik Reinfeldt 22% (3515)
Totalt antal röster: 15711

kan det vara så att folk bara klickade i det dom ska rösta på här? ^^


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

oj vilken seger, men han är väldigt lätt att lyssna på och får ut sitt budskap till den stora massan. tillskillnad från maud... jag går iväg när hon börjar babbla. Reinfeldt är väl bäst bland högern.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av prikk:

ahem.. rösten handlade väl om vem som vann slutdebatten, inte vem man skulle rösta på?
enligt ditt inlägg så hoppas jag du röstade på Ohly då IceMan?
hehe..

jag tycker göran var värdelös, och freddan sa ju knappt nåt alls, så han var ingen hit heller
var roligt när dom anklagade vänsterblocket för att deras politik "gjort att våldtäkterna ökat med x [ kommer inte ihåg ] procent på tio år!".
så svarade dom det uppenbara, nämligen att fler våldtäkter ANMÄLS idag.. då blev det jobbigt.. då fick dom typ svaret "men det hände under ert mandat!!" lite snurrigt ^^

Intressant inlägg, med tanke på att dina fellow rödgardister målar upp ett scenario där borgarna skall våldta allt och alla om de kommer till makten, kasta dartpilar på småbarn etc.

Medlem

Verkar ju onekligen bli så, man börjar lite smått med dataintrång och snoka runt i grundlagsskyddad information, nästa steg blir väl lite grövre kanske.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Verkar ju onekligen bli så, man börjar lite smått med dataintrång och snoka runt i grundlagsskyddad information, nästa steg blir väl lite grövre kanske.

Visst är sarkasm underbart?

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av Gullefjun:

Verkar ju onekligen bli så, man börjar lite smått med dataintrång och snoka runt i grundlagsskyddad information, nästa steg blir väl lite grövre kanske.

Visst är sarkasm underbart?

Ja visst är det?


signatur
Inaktiv
Skrivet av Chief Red Cloud:

Intressant inlägg, med tanke på att dina fellow rödgardister målar upp ett scenario där borgarna skall våldta allt och alla om de kommer till makten, kasta dartpilar på småbarn etc.

det är intressant att du tycker en seriebok kan vara en valfråga
officiella personer får ta skit, news flash
att du tror att "mina fellow rödgardister" (wtf) faktiskt tror att det där kan hända är mer skrämmande än serieboken dock ^^

skulle vilja se serieboken själv, med tanke på att det är aftonhoran som "rapporterat" om den.. det kan likagärna betyda att den inte existerar, så hög trovärdighet har den tidningen i mina ögon. (nej, jag tror inte att den inte existerar. att jag ens känner att jag behöver skriva denna parantesen är fan löjligt.)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

skulle vilja se serieboken själv, med tanke på att det är aftonhoran som "rapporterat" om den.. det kan likagärna betyda att den inte existerar, så hög trovärdighet har den tidningen i mina ögon. (nej, jag tror inte att den inte existerar. att jag ens känner att jag behöver skriva denna parantesen är fan löjligt.)

Man kan göra reklam för sin sak utan att kalla motståndarsidan för barnamördare, våldtäktsmän, etc. Det blir bara löjligt. Det som är ännu löjligare är att du på något sätt försöker rättfärdiga det. Det slår bara tillbaka på sossarna själva, inte mig emot.

Denna serie påminner mer om Ilja Ehrenburgs inslag i Pravda...

Medlem

han försöker fan inte rättfärdiga det...


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Skrivet av Chief Red Cloud:

Man kan göra reklam för sin sak utan att kalla motståndarsidan för barnamördare, våldtäktsmän, etc. Det blir bara löjligt.

*gäsp*
jorden är rund

Citat:

Det som är ännu löjligare är att du på något sätt försöker rättfärdiga det.

jaså?

Citat:

Det slår bara tillbaka på sossarna själva, inte mig emot.

jag är inte sosse fyi

Citat:

Denna serie påminner mer om Ilja Ehrenburgs inslag i Pravda...

vet jag inte vad det är

sluta vara så jävla lättstött nu och kolla på när ohly kliar sig på kuken istället, äkta svensk underhållning at its best:
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d...


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

*gäsp*
jorden är rund

Är den det?

Skrivet av prikk:

vet jag inte vad det är

Nej, det kunde jag ana

Skrivet av prikk:

sluta vara så jävla lättstött nu och kolla på när ohly kliar sig på kuken istället, äkta svensk underhållning at its best:
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d...

Nope, har bättre saker för mig, tack ändå.

Medlem

men hallå jävla slusk va fan håller han på med


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Citat:

Nej, det kunde jag ana

wöööw, coola killen namedroppar saker

Citat:

Nope, har bättre saker för mig, tack ändå.

wöööw, coola killen är vuxen


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Ingen aning, men det lutar iaf åt att högern vinner.

Medlem
Skrivet av prikk:
Citat:

Nej, det kunde jag ana

wöööw, coola killen namedroppar saker

Citat:

Nope, har bättre saker för mig, tack ändå.

wöööw, coola killen är vuxen

fragbite forumet that a way --->

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

fragbite forumet that a way --->

Haha


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

fragbite forumet that a way --->

Haha

Tillåt mig stämma in i ett elakt hånskratt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

haha
WE had it coming


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

är väl på gott och ont att alliansen vinner, göran är ju så jävla självsäker och ska klanka ner på allt fyfan alltså


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar