Robot
NHL 09

Electronic Arts långa tradition av sportspel har ofta beskyllts för att vara uppvärmd skåpmat utan ny krydda. NHL 09 är lite av varje men nyheterna gör hela skillnaden.


Medlem
FZ gillar NHL 09

Lätt köp till PS3an

Medlem

Borde köpa till 360n då, vill lira målvakt online


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Borde köpa till 360n då, vill lira målvakt online

Synd att man inte kan mötas online PS3 och Xbox360 användare emellan. Annars hade jag lätt skjutit några puckar på dig xD

Medlem

men det gör inte jag

Medlem

Vad bidde det för betyg? Jag kan bara se "Läsarnas" betyg. Eller är jag blind?


signatur
Medlem

Bra att de inför lite nytt, även om det är små skillnader. Att spela 4 personer gör vilket spel som helst mycket roligare dessutom

Medlem

Jag förstår inte varför dom inte släpper NHL 09 till Wii? EA släpper ju sina andra sportspel till Wii, inte ens NHL 08 kom ju
2K Sports har ju släppt sitt nya NHL spel till Wii, vilket jag hoppas kommer hit till Europa också, ifall nu inte EA planerar att släppa nå till Wii.


signatur
Medlem

Betyget längst ner på recensionen, BRA!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Inget betyg alls från er ju? Bara läsarnas?

Inaktiv

Är Nextgen versionen till PC också?

ptr
Medlem

inhandlat och tänkte precis sätta mig i soffan och njuta av det.

Redaktör

Klart spelet ska ha ett betyg. Jag lyckades stöka till det på något vis, men nu är det på plats i artikeln.


signatur
Medlem

Precis inhandlat. Bara provat be a pro lite grann men riktigt kul. Och ikväll drar onlinespelandet med polarna igång.

Håller med Calle väldigt likt 08:an men lite bättre och skönare kontroll över spelarna.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

har haft det till 360 ett tag men inte orkat provat, men efter att ha läst detta blev man sugen!

Medlem

spelade demot då det kom - skoj som fan coolare än 08

blir nog ett köp sen


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Känns som EA sports har hittat tillbaka till glädjen som fanns i nhl94 till snes och nhl98 till pcn. Sjukt kul med Be a pro mode och bra mycket bättre än nhl07. (Skaffa allri 08 efter att 07 inte va så kul) 07 hade skillstick btw, så det va ingen nyhet i 08 ;P

Inaktiv

Har det till Xbox 360. Mycket nöjd med årets upplaga, spelar 'Be A Pro',
men jag har stora problem med svårighetsgraden.
På Proffs känns det alldeles för enkelt, på All-Star känns moståndet klart tuffare, precis som jag vill ha det. Bara det att AI'n verkar ha busenkelt att göra mål,
och även om jag gör en bra match, är det skitsvårt att vinna matcher.

Hade gärna sett ett par extra inställningar, typ fördels-sliders för målvakterna, eller något i den stilen. Just nu är det kul, men jäkligt frustrerande.

Medlem

Det bästa sportspelet jag spelat!

Inaktiv

Blir nog ett köp.

Medlem

xbox xbox xbox...xbox....alla bra spel recenseras till xbox aja bra skrivet iaf


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tompa: Det vore bra om ni på FZ kollar över läsarebetyget. Vore så oerhört smidigare om man kunde lägga betyg direkt under ert betyg på recensionerna.
Så att man kunde klicka på hur bra man tyckte det var på själva mätaren(typ som IMDBs stjärnor). Folk(inkl mig) vet knappt hur man ger betyg till spelen, jag antar att man måste klicka sig in på sin spelsamling, lägga till det där, betygsätta det, sen kommer det fram. LITE omständigt och inget 99% av FZs läsare gör, känns det som iallafall.
Som sagt, vore bättre om ni fixade till den funktionen lite. Tror det blir många många fler röster på titlarna.

--
Har funderat lite på NHL09, kanske ändå bli att köpa.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Tompa: Det vore bra om ni på FZ kollar över läsarebetyget. Vore så oerhört smidigare om man kunde lägga betyg direkt under ert betyg på recensionerna.
Så att man kunde klicka på hur bra man tyckte det var på själva mätaren(typ som IMDBs stjärnor). Folk(inkl mig) vet knappt hur man ger betyg till spelen, jag antar att man måste klicka sig in på sin spelsamling, lägga till det där, betygsätta det, sen kommer det fram. LITE omständigt och inget 99% av FZs läsare gör, känns det som iallafall.
Som sagt, vore bättre om ni fixade till den funktionen lite. Tror det blir många många fler röster på titlarna.

--
Har funderat lite på NHL09, kanske ändå bli att köpa.

tror inte det är nån bra ide faktiskt, bättre då att låta dom som faktiskt spelar spelen och har spelen.

folk som inte har spelen kommer rösta tex så kommer sånna som "hatar" konsoler rösta alla stortitlar dåligt för dom vill bara spela pc-spel
xbox-fanboys kommer rösta ner ps3 osv.
wow hatare kommer rösta nästa expansion som värdelös medans wownördar röstar nästa mmo-spel värdelöst.
blir inga vettiga bedömningar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

NHL är och förblir en puckad spelserie.

Inaktiv

Spelar man med 5 randoms kan det lätt bli frusterande online, när man får massa soloåkare i laget.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

NHL är och förblir en puckad spelserie.

Ojdå den var ju väldigt rolig...

Redaktör
Skrivet av Håkan:

Tompa: Det vore bra om ni på FZ kollar över läsarebetyget. Vore så oerhört smidigare om man kunde lägga betyg direkt under ert betyg på recensionerna.

Håller med fullt ut. Vi har ibland lite för bråttom med att få ut nya funktioner, i kombination med för lite tid glömmer vi ibland användbarheten. Men det här lär fixas framöver. Kan tyvärr inte säga när, men nån gång ska det bli bättre.

Skrivet av Molotov:

tror inte det är nån bra ide faktiskt, bättre då att låta dom som faktiskt spelar spelen och har spelen. folk som inte har spelen kommer rösta tex så kommer sånna som "hatar" konsoler rösta alla stortitlar dåligt för dom vill bara spela pc-spel
xbox-fanboys kommer rösta ner ps3 osv.

Demokratins dilemma - även folk som röstar helt åt helvete har samma värde som alla "vettiga". Det kommer man inte runt. Möjligen hjälper ett krångligare röstningssystem, men vi kommer ändå inte få några tillförlitliga siffror baserade på vad folk som faktiskt bildat sig en uppfattning om spelet innan de röstar tycker.


signatur
Medlem
Citat:

... Blockera passar eller lyft motståndarens klubba precis i ögonblicket de ska drämma till. Allt är tillåten så länge domaren inte ser...

En näsvis rättelse bara, det där är faktiskt tillåtet i ishockey.

Skrivet av MulleMeck:

Spelar man med 5 randoms kan det lätt bli frusterande online, när man får massa soloåkare i laget.

Därför ska man aldrig spela med randoms. Det finns massor med svenska lag man kan söka sig till och lira med.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Klart spelet ska ha ett betyg. Jag lyckades stöka till det på något vis, men nu är det på plats i artikeln.

Jag är alltså inte blind. Yay me.


signatur
Medlem
Skrivet av Schimpans:
Citat:

... Blockera passar eller lyft motståndarens klubba precis i ögonblicket de ska drämma till. Allt är tillåten så länge domaren inte ser...

En näsvis rättelse bara, det där är faktiskt tillåtet i ishockey.

Skrivet av MulleMeck:

Spelar man med 5 randoms kan det lätt bli frusterande online, när man får massa soloåkare i laget.

Därför ska man aldrig spela med randoms. Det finns massor med svenska lag man kan söka sig till och lira med.

Känner du till nån webbsida/IRC kanal för detta? Har sökt själv, men det bästa jag hittade var EA sports egna forum som dock inte hade så många svenskar tyvärr.

12
Skriv svar