Dessa jäkla kopieringsskydd!

Medlem
Dessa jäkla kopieringsskydd!

Kan ju knappt ladda hem någonting längre! Skämt å sido, det va inte det jag tänkte ta upp.

Glad som jag var idag, så hade jag till min förvåning redan fått hem det nya Broken Sword (Det är köpt från webhallen, mycket bra ställe för övrigt). Stoppade in skivan och började installera. När det är färdigt och jag skall dra igång detta mästerliga spel, så får jag upp ett felmeddelande som säger, "Stoppa in originalskivan".
Jag blir så jävla förbannad, vad är detta för jävla skit!?

Som tur är går spelet igång lite random, man får försöka starta det om och om igen, så jag kan spela det som tur är. Saken är bara, skall det behöva vara på detta sätt? Vill inte sitta och försöka starta ett spel i 10 minuter innan det går igång... GAH!

Inaktiv

Ladda ner en crack, ironiskt nog blir det oftast både stabilare och snabbare än att köra med orginalskiva.

Inaktiv
Medlem

som vanligt idag, den som köper spelet blir straffad/lidande


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Inaktiv
Skrivet av IceMan:

som vanligt idag, den som köper spelet blir straffad/lidande

Agreed. Kopieringsskydd straffar konsumenterna, inte piraterna.

Medlem

Jag undrar verkligen om det går att dra en kopia på skivan och starta det felfritt... Hur som helst är det ett underbart spel, tipsar till alla som gillar att peka, klicka och klura.

Medlem

Hänt mig många gånger, skamligt att man ska få lida pin, nåväl, hört att Company of heroes in ska ha något skydd. Köpa köpa köpa


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Samma för mig. Fick bli att fiffla in en crack och nu funkar det finfint.

Medlem

Tycker inte "NoCD"-fixar går under "crackar".
Brukar leta upp om inte senaste uppdatering till spelet kommit med det.
Flera tillverkare brukar ju tillslut komma med egen NoCD-exe, men ibland tar det sån j-la tid. :\


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Trist , inte haft detta problem , men iaf skulle lämna tillbaka skivan till affären o få pengarna tillbaka eller kolla spelets forum om det är ett vanligt fel lär fler säga till där och du kanske får lite tips.

Se till att du inte har daemon tools eller annat dyl verktyg igång org spelet kan störas ut


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag kör nästan alltid med NoCD.
Vill inte slita på orginalskivan i onödan.

1
Skriv svar