Dagarna före valet, vad kommer du att rösta?

Inaktiv
Dagarna före valet, vad kommer du att rösta?

Efter en del skandaler och propaganda så vore det kul att se om det har ändrats från den anndra röst tråden och nu dagarna innan valet.

röst utforminingen kommer att vara såhär:

Alternativ med "--text--" är ett grupp alternativ om du inte är säker på parti, men vilket typ/sida du kommer rösta på.

Alternativ med "(text)" är specifika partier.

Medlem

Intressant är att Piratpartiet enligt DN/Temos senaste opinionsundersökning är det största partiet utanför riksdagen - 1,5%, större än Sverigedemokraterna, och enligt PP själva "trots att opinionsinstituten inte ens erbjuder piratpartiet som ett alternativ i undersökningarna och att partiets kärnväljare, ungdomar under 30 år, i stor utsträckning inte nås alls". Spännande!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2390&a=572562&previo...

Medlem

Jag gissar starkt på många PP anhängare på detta forum, av naturliga skäl

Själv la jag min röst på M, som redan nämnt i den större diskussion tråden om valet i detta forum.

MFC
Medlem

Någon som läst PPs manifest och deras 3 huvudsakliga "hjärtefrågor".. inget ont om dom men.. min röst får dom inte.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Jag var iväg och röstade igår då jag jobbar och inte hinner på söndag. M blev det i samtliga kuvert.

Medlem

kommer rösta på Moderaterna.

vad gällande PP så kan jag hålla med dom på många punkter, men kan inte släppa att bakom dom seriösa förslagen osv. döljer sig 15-åriga pojkar som känner till mer om WoW än verkligheten och vill inget annat än att få ladda ner allt möjligt och hur mycket som helst utan att det ska räknas som kriminellt (vilket det är).


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Men aah, hur svårt ka det vara! Råkade rösta på M istället för MP.

Medlem

Har redan röstat, S,S,V.


signatur
Inaktiv

Hur i helvete kan man någonsin rösta på moderatjävlarna *censur* ?!?! Ni som föddes med guldsked i mun borde ta er en jävla tankeställare på hur världen ser ut.

Medlem

detta har väl redan dikusterats/klargjorts


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Medlem

Röstade moderaterna så klart och ,ovanstående person kan gå och lägga sig igen..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Blir moderat här också, och jag är inte född med vare sig guld- eller silversked i mun'


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Loltrollet:

Hur i helvete kan man någonsin rösta på moderatjävlarna *censur* ?!?! Ni som föddes med guldsked i mun borde ta er en jävla tankeställare på hur världen ser ut.

Jag antar att du är lika ung som barnslig?
Jag tycker att den som bidragsfuskar, svartjobbar eller får någonting utan att göra något är den som har guldskeden i munnen.

Du är typisk eftersom du tror att det beror på någon annan (någon som har något du inte har) än dig själv att det ser ut som det gör. Sluta peka finger och granska dig själv istället.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

CastorFiber han heter Loltrollet kanske ett forumtroll.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av Loltrollet:

Hur i helvete kan man någonsin rösta på moderatjävlarna *censur* ?!?! Ni som föddes med guldsked i mun borde ta er en jävla tankeställare på hur världen ser ut.

Buhu, sluta gråta för du saknar ambition och motivation till att bli någonting. Om du tror att alla som röstar på M föddes med guldsked i munnen så bör du öppna ögonen.

QQ more

Medlem
Skrivet av MFC:

Någon som läst PPs manifest och deras 3 huvudsakliga "hjärtefrågor".. inget ont om dom men.. min röst får dom inte.

Ja. Enda partiet som överhuvudtaget bryr sig om dessa frågor, och det handlar om så mycket mer än bara wäääschande. Möjligtvis med ett litet undantag för det ofta hycklande Miljöpartiet med tanke på deras utspel om nedladdning.

Det, kombinerat med faktumet att vänster- och högerblocken är mer lika varandra än någonsin tidigare, gör att jag vet på vilka min röst faller på söndag.

(Kommun & landsting är en annan femma)

Medlem

Kalle Anka partiet har jag tänkt, då blanka röster inte räknas.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Bidragsfuskande kommer finnas oberoende av regerande parti.
Jag är en far på 34 år, 3 barn och med en fru som är cancersjuk.
Min fru är 33 år, och är förtidspensionär p.g.a hennes sjukdom.
Hon kan alltså inte jobba, och iom det så har vi sökt lite diverse bidrag för att kunna betala räkningar och ge våra barn mat, samt kläder.
Jag har två jobb och jag försöker så bra jag kan, men bidragen vi får nu är minimala, och minskas dessa bidrag, så kommer vi inte kunna bo kvar här, och våra barn kommer få en svår uppväxt.

Moderaterna vill minska bidragen, och göra det sämre för familjer som oss, som inte har det så bra ekonomiskt ställt.

Moderaterna vid makten kommer bara gynna de rika.
Vi är inte rika, varför skulle jag någonsin rösta på Moderaterna då?

Detta är min åsikt, det kan ingen ändra på.

Medlem
Skrivet av Loltrollet:

Hejsan, jag är en snubbe på 19 år som nog sitter med världens sjukaste ticks, och detta har troligen kommit efter mina års datorspelande..

Det är så att jag måste:

högerklicka på en email adress och trycka kopiera, sen röra musen i en båge uppåt och sen ner igen för att, igen, trycka kopiera. Om jag inte gör detta rätt, två gånger, så får jag konstiga känslor i kroppen. Det är verkligen irriterande.. vad ska jag göra? :S

Skrivet av Loltrollet:

Bidragsfuskande kommer finnas oberoende av regerande parti.
Jag är en far på 34 år, 3 barn och med en fru som är cancersjuk.
Min fru är 33 år, och är förtidspensionär p.g.a hennes sjukdom.
Hon kan alltså inte jobba, och iom det så har vi sökt lite diverse bidrag för att kunna betala räkningar och ge våra barn mat, samt kläder.
Jag har två jobb och jag försöker så bra jag kan, men bidragen vi får nu är minimala, och minskas dessa bidrag, så kommer vi inte kunna bo kvar här, och våra barn kommer få en svår uppväxt.

Moderaterna vill minska bidragen, och göra det sämre för familjer som oss, som inte har det så bra ekonomiskt ställt.

Moderaterna vid makten kommer bara gynna de rika.
Vi är inte rika, varför skulle jag någonsin rösta på Moderaterna då?

Detta är min åsikt, det kan ingen ändra på.

OK.

Fp får min röst.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

hahahahahahahahahahahahahhahaha

hrm, nåt i vänstern får min röst.. antagligen (v) för jag gillar deras "stora frågor" så att säga, och dom vågar säga saker som resten skiter i att ens nämna.. t ex mellanösternpolitik osv

vill inte pröjsa nåra skattepengar för laglig nedladdning dock, tänker inte betala ett öre för "möjligheten" att ladda ner skitmusik. gillar jag en viss sorts musik ser jag till att stödja artisten på ett eller annat vis thankyouverymuch. (fast det var nog bara mp som hittade på denna fjäskidén)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Blankt, ingen förtjänar min röst.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av cribba:

Kalle Anka partiet har jag tänkt, då blanka röster inte räknas.

Citerar http://www.val.se/for_valjare/vanliga_fragor/:

"Blank valsedel = valsedel utan tryckt partibeteckning och kandidatnamn. De blanka valsedlarna är till för att väljaren ska kunna skriva dit ett partinamn. Om ett partinamn skrivs till så blir valsedeln en giltig röst på det partiet. Om den blanka valsedeln används som den är så räknas den som en ogiltig valsedel. I valresultatet redovisas hur många som har röstat blankt." (min fetstil)

Medlem
Skrivet av prikk:

vill inte pröjsa nåra skattepengar för laglig nedladdning dock, tänker inte betala ett öre för "möjligheten" att ladda ner skitmusik. gillar jag en viss sorts musik ser jag till att stödja artisten på ett eller annat vis thankyouverymuch. (fast det var nog bara mp som hittade på denna fjäskidén)

Som det är nu tvingas du pröjsa extra varje gång du köper t.ex. en tom CD, DVD eller mp3-spelare tack vare den så kallade kassettavgiften, oavsett vad du fyller dem med. Tycker du inte om det är Piratpartiet ett hett alternativ. Likaså om du inte heller gillar tanken på tvingas skatta för få ladda ner.

Inaktiv

mjo, du har rätt.. dom ville dock höja kasettavgiften, och jag håller inte med om den alls.

men det finns viktigare frågor för mig än att legalisering av mp3-nedladdning (kommer ladda ner och dela dom varesig det är olagligt eller inte) så jag väljer att rösta på ett som tar upp lite annat jag tycker är viktigt också
(men tycker definitvt att alla som fildelar och tänkt rösta blankt/inte alls borde ge pp en röst - dom för er röst. men kolla gärna in vad mer dom står för innan, så ni vet vad dom vill )


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Kom inte den avgiften till för att kompensera nedladdningen på något vis? Och varför är den kvar nu när det är fett kriminellt att ladda hem....hm.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av jimmi:
Skrivet av Loltrollet:

Hur i helvete kan man någonsin rösta på moderatjävlarna *censur* ?!?! Ni som föddes med guldsked i mun borde ta er en jävla tankeställare på hur världen ser ut.

Buhu, sluta gråta för du saknar ambition och motivation till att bli någonting. Om du tror att alla som röstar på M föddes med guldsked i munnen så bör du öppna ögonen.

QQ more

Det han skrev tyckte jag var väldigt bra!

Moderat wannabe! Om moderaterna vinner undra vem det är som kommer gråtandes tillbaks när det inte går som det hade tänkt sig och din ekonomi rasar samman...

Medlem
Skrivet av Jühan:
Skrivet av jimmi:
Skrivet av Loltrollet:

Hur i helvete kan man någonsin rösta på moderatjävlarna *censur* ?!?! Ni som föddes med guldsked i mun borde ta er en jävla tankeställare på hur världen ser ut.

Buhu, sluta gråta för du saknar ambition och motivation till att bli någonting. Om du tror att alla som röstar på M föddes med guldsked i munnen så bör du öppna ögonen.

QQ more

Det han skrev tyckte jag var väldigt bra!

Moderat wannabe! Om moderaterna vinner undra vem det är som kommer gråtandes tillbaks när det inte går som det hade tänkt sig och din ekonomi rasar samman...

Tack för att nån äntligen sa det. Om nån tror att moderaterna efter alla dessa år tänker överge sina gamla ideal så tror ni fel. tyvärr.

Medlem

Låt dom klara sig själva! Jag har jobb och bor bra, va fan ska jag betala skatt som går till bidrag för? ^_^

Ser hellre att dom har kvar bidragen för dom som har det jobbigare, fast sattsar mer på att sätta dit fuskarna.

En för alla, alla för en!

Medlem
Skrivet av ReDog:

Ser hellre att dom har kvar bidragen för dom som har det jobbigare fast sattsar mer på att sätta dit fuskarna.

En för alla, alla för en!

Bra resonemang. Dom som kan jobba ska jobba med förutsättningar att det finns jobb såklart. Och sätt dit fuskarna och ge bidragen till dom som verkligen behöver dom!

Skriv svar