Sjukaste Tickset?

Inaktiv
Sjukaste Tickset?

Hejsan, jag är en snubbe på 19 år som nog sitter med världens sjukaste ticks, och detta har troligen kommit efter mina års datorspelande..

Det är så att jag måste:

högerklicka på en email adress och trycka kopiera, sen röra musen i en båge uppåt och sen ner igen för att, igen, trycka kopiera. Om jag inte gör detta rätt, två gånger, så får jag konstiga känslor i kroppen. Det är verkligen irriterande.. vad ska jag göra? :S

Medlem

Jag måste alltid jämna ut musrörelserna i spel, vänder jag mig åt vänster måste jag också dra åt höger.. sen upp och ner


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

är det verkligen ett tvång och att du mår dåligt av det så bör du söka hjälp, är det bara en liten nojja så går den över, har haft sånna själv. iofs när jag var mindre.

bland annat att springa tillbaka till lykstolpen bakom och nudda den när jag var ute och gick och passerade lyktstolpar eller papperskorgar


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Det är faktiskt tvång, och när jag inte klarar av "uppdraget" så mår jag dåligt. :S

Vart ska man söka sig till?

Medlem
Skrivet av Loltrollet:

Det är faktiskt tvång, och när jag inte klarar av "uppdraget" så mår jag dåligt. :S

Vart ska man söka sig till?

Lokala ungdomsmottagningen tror jag är en bra start. De kan sina grejer och vet mycket om andra ställen.

Lycka till


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

OCD kallas det. (Obsessive Compulsive Disorder)

http://www.ananke.org/vadar.htm


signatur
Inaktiv

Aj Aj, Jag har bara massa fjantiga ticks p.ga att jag tror att annars kommer Gud straffa mig. Jag kan t.ex inte tänka/titta på något äckligt när jag slickar mig runt munnen. Och eftersom inget dåligt har hänt mig hitils när jag gjort det så ser jag ingen andledning att sluta


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Har liknande problem, högerklickar hela tiden. Spel, surfar osv. Har vant mig, men jävla jobbigt är det. Ett under att musen min inte gått sönder tidigare.

Inaktiv

Lider lyckligtvis inte av sånt längre men under min uppväxt hade jag mycket sånt dumt för mig. Antar att det är som vanligast då. Är faktiskt fortfarande skyldig att skänka 20kr (det var en förmögenhet på den tiden) till välgörenhet som straff, fråga mig inte varför.

Medlem

Gäller det alla emailadresser du ser eller bara de du behöver kopiera?

SkruMp: Jo, Gud ser ju ALLT (sägs det). Därför är det lätt hänt att man börjar frukta honom/henne.
Men ur det kommer också något gott... Man blir en ovanligt schysst människa.

Känner själv en viss rädsla (dagligen) för Gud på grund av/tack vare? att man gick i kyrkan som barn och bad alla dessa böner vid läggdags.

Medlem

Jag måste borsta mina tänder på ett speciellt:

5 sekunder på höger- och vänstersidan på över- och underkäken och 5 sekunder på tänderna mitt på över- och underkäken. Det blir sammanlagt 15 sekunder per käke på "utsidan". Sedan måste jag borsta på samma sätt på ytan man tuggar med. Yttligare 15 sekunder per käke. Till sist måste jag borsta i 3 sekunder på varje "sida" på insidan och yttligare en gång på utsidan av käkarna. Den sammanlagda tiden blir alltså 2 minuter och 26 sekunder.

Lite svårt att förklara men ni förstår nog på ett ungefär.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Det är inte tics du beskriver. Det är en muskel/nerv-åkomma, det du beskriver är psykproblem.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

När jag var mindre var jag tvunge att räkna till fyra, alltså ett, två, tre, fyra innan jag gjorde något. Det gick över efter PBU.

Jag har också bett till gud för att jag inte ska kräkas, även fast gud var det jag hatade mest satt man där och bad som en idiot. Sånt där går över med ålder dock och är inget att haka upp sig på.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

MFC
Medlem

känns som man bör söka hjälp om man känner ett tvång av att utföra något "meningslöst" eller ångest om man inte utför det.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Det kallas väl tvångstankar eller nått i den stilen.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

mellan åldern typ 10-12 år var jag "tvungen" att göra väldigt mycket saker just fyra gånger, det var typ jävligt störande.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Ostmjuk hamster: Det är alla addresser jag ser (inte bara email.. va lite hastig när jag skrev inlägget). Alla URLS i internet explorer, och sen alla i utforskaren.

Jag får en väldigt konstig känsla i kroppen som gör att, för varje gång, så blir jag "svagare" typ en känsla som säger " klarar du inte det nu, så klarar du inte det nästa "

Intressant att se annat folk som också har ticks (ni..vi.. datornördar !) så man vet att man inte är ensam.

Inaktiv

skulle inte kalla det tics. låter mer som tvångstankar och de brukar gå över. annars får du gå till en hjärndoktor

Medlem

Såg en dokumentär om en som hade en rejäl OCD (Tror det var på "Outsiders" på Kanal 5) typ 90% av hans dag gick ut på att göra en massa ritualer, om han inte gjorde dom så trodde han att hans familj skulle dö eller nåt.

Jobbigt...

Inaktiv

jag får aldrig ha en text på clipboarden, så jag har ALLTID en punkt kopierad (när jag kopierar nåt annat och klistrar in kopierar jag en punkt direkt efter igen)

irc-skada, har pejstat lite pinsamma saker där av misstag..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

ni bör söka hjälp. även om det bara är en eller få små grejer. kan bli mer och större.

ställ er själv frågan varför gör jag det, och vad kommer hända om jag inte gör det. och sedan gör ni det inte. klarar man inte av det behöver man nog hjälp.

antar att många med tvångstankar är personer som måste ha kontroll över det mesta, och har svårt att se på när andra personer inte gör "rätt". Kanske känner sig obekväm.
Är ingen psykolog, men antar.

Har haft liknande när jag var barn, typ alltid försöka hinna före bilar till nästa stolpe eller nått. Men det var mest för att jag var sådan tävlingsmänniska (och fortfarande är till en viss del), och tävlade mot allt och alla.

Så länge man själv (eller familj/vänner) aldrig är i besvär av det så lär det ju vara lugnt:)

hehe,..han i filmen Kopps, som alltid måste tuta 3 ggr på ratten då är det illa

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Såg en dokumentär om en som hade en rejäl OCD (Tror det var på "Outsiders" på Kanal 5) typ 90% av hans dag gick ut på att göra en massa ritualer, om han inte gjorde dom så trodde han att hans familj skulle dö eller nåt.

Jobbigt...

Han var besatt av siffran 12. Allting han gjorde var tvungen att ha någonting med siffran 12 att göra.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av cabante:

ställ er själv frågan varför gör jag det, och vad kommer hända om jag inte gör det. och sedan gör ni det inte. klarar man inte av det behöver man nog hjälp.

antar att många med tvångstankar är personer som måste ha kontroll över det mesta, och har svårt att se på när andra personer inte gör "rätt". Kanske känner sig obekväm.
Är ingen psykolog, men antar.

Det är ju där problemet ligger. Jag vet ju inte vad som kommer hända om jag inte gör det! Mår ju inte dåligt över det. Om jag tänker på något äckligt när jag slickar mig runt munnen så pukar jag bara med läpparna och får det där "prutt-ljudet" eller vad man ska kalla det. Då försvinner det jag just tänkte på. Jätte dummt men va fan.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Tics är fan när man gör sådana där muskelrörelser som är lite obscena, och man brukar väl få det av tourettes syndrom, som även kan orsaka bla tvångstankar och koncentrationsproblem.

Själv så lider jag av extrem återkommande paranoia. Jäkligt jobbigt från time to time, inte våga gå ut och skit, men det är inte lika jobbigt nu som det var förr.

Medlem

Loltrollet: Oj då. Det låter inte kul. Att du fortsätter med det är ju inte konstigt heller, man vill ju undvika den där negativa känslan. Men det du gör är som sagt en quickfix, ungefär som när en alkoholist mår bättre av att ta sig en sup, men långsiktigt håller det inte.
Bäst att du ber dessa tankar att fara åt... ja du vet. Det är svårt det första gångerna men känslan försvinner efter en tid. Har själv jobbat bort en del saker genom att "utmana mig själv".

evh
Medlem

När jag var yngre kontrollerade jag alltid att fönstret var stängt 5ggr efter varann innan jag gick och la mig. Ibland 5ggr extra om det inte kändes helt okej. Trodde jag va psycho lr nått tills jag hittade info om fenomenet tvångstankar. Gick ju över tillslut, men drygt vare


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Inaktiv

Loltrollet lider av kronisk mytomani också, sux2Bhim


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

Loltrollet lider av kronisk mytomani också, sux2Bhim

Och det vet du för att du är..hans bror?


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

I Americas Army "skjuter" jag alltid när jag springer och sånt. Trycker på musknappen när det inte går att skjuta och gör det nästan alltid.
Det började när man alt+tab:ade förut.. När man kom tillbaka till spelet så gick det inte att skjuta första gången man tröck vänstermus. Så då började jag alltid småtrycka på den lite då och då för att förhindra det. Nu sker det automatiskt.. fast vet inte om det räknas till något man "måste" göra..

Medlem

Jag ha en grej att jag måste antingen spänna mina ögon i något en stund eller skaka på huvudet om jag råkar tänka på något pinsamt, dvs en pinsam situation som jag befinner mig i.

Kanske inget tvångssyndrom, det är bara något jag gör automatiskt utan att tänka.

12
Skriv svar