Empire: Totalt krig på land

Medlem
Skrivet av TrashIt:

Den blå-vit randiga flaggan kan vara Bajerns flagga eller där omkring om jag kommer ihåg rätt... Doch hade bajern blå och vit delad flagga ivf senare... men tror det är en av de tyska staterna.

Sööööder é adressen!

Bayern, mannen.

I vilket fall verkar detta väldans bra. För en person som dyrkar Barry Lyndon och stridsscenerna (och bara dem) i Patrioten. När jag såg elefanterna påmindes jag återigen av det coola i att även om jag mest spelar västeuropéiska makter i Total War så finns det en helt annan värld med andra fraktioner att testa. Precis som i filmerna från sjöslagen tycker jag att de kunde skippat gui-delen, dvs. när enheter markeras osv. Det förstör inlevelsen. När man spelar så tänker man inte på det men när de demar motorn så pajar det lite.

Medlem

Kommer man kunna spela om Sverige? Annars är det ju ett skämt spelet!

Medlem

Klart att man kan spela Sverige.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Haha skoj att man förhandsbokade detta idag och så får man lite mer info... alltid trevligt

Inaktiv

Tror nog jag blev så glad att jag kissade lite i byxan.

Medlem

Har alla Medival total war spelen i spelhyllan och detta kommer garanterat få stifta bekantskap med dem.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Detta kommer bli grymt, aldrig blivit besviken på ett TW-spel

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Den blåvita är inte Preussens flagga då den syntes senare i filmen. Kan dock vara den flaggan portugiserna använde under den tiden?

Är Frankrike - eller ja, CA's version av den iallafall - spana på Factions sidan
Om man ska hårddra skiten så är det Bretagnes flagga.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Medlem

Ser trevligt ut! Såg direkt lite detaljer som jag retar mig på, och jag kan hålla med en tidare skribent om att det senaste TW-spelet som var riktigt bra utan modifikation var Medieval: Total War.
Skulle vara trevligt om de kan lyckas bättre med Empire än med Rome och Medieval 2 utan behov av moddar, men ser inte så ut. Ser dock ut som en riktigt trevlig grund att modda från!

Och som svar till en annan kommentar om varför det inte är realtid i strategidelen: Varför ska man straffas som spelare av att expandera? Varför ska det bli en jobbig "click-fest" eftersom du som spelare får mycket mer arbetsbörda än vad du skulle ha som regent, då regenten delegerar uppgifter till andra som sköter de autonomt (ett system som jag än inte sett fungera väl i ett enda annat spel)?

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Ser trevligt ut! Såg direkt lite detaljer som jag retar mig på, och jag kan hålla med en tidare skribent om att det senaste TW-spelet som var riktigt bra utan modifikation var Medieval: Total War.
Skulle vara trevligt om de kan lyckas bättre med Empire än med Rome och Medieval 2 utan behov av moddar, men ser inte så ut. Ser dock ut som en riktigt trevlig grund att modda från!

Helt klart, mod-communityn fixar alltid biffen.

Citat:

Och som svar till en annan kommentar om varför det inte är realtid i strategidelen: Varför ska man straffas som spelare av att expandera? Varför ska det bli en jobbig "click-fest" eftersom du som spelare får mycket mer arbetsbörda än vad du skulle ha som regent, då regenten delegerar uppgifter till andra som sköter de autonomt (ett system som jag än inte sett fungera väl i ett enda annat spel)?

Hearts of Iron? Det funkade ju klockrent. Man kör på jättesölig speed när man måste fatta beslut och speedar upp det när det inte händer något. Som om en "turn" i Total War går så mycket fortare med alla sjuttiofyra lönnmördare och handelsmän.

Det de istället ska titta på är hur ens ministrar kan hjälpa en och styra alla såna där tråkiga element som ger inlevelse, men som inte är så kul att styra själv (och hur viktigt det blir att välja kompetent folk under sig).

Alternativet vore att de tar sig en ordentlig titt på hur de kan få den strategiska kartan mer intressant.

Medlem

Hearts of Iron är ju egentligen så mycket mer detaljerat. Uppbrutet i mindre zoner, i vilka du kan specifiera uppfdragen. Mer eller mindre samma sak, fast med lite olika verktyg för kontroll.

Hearts of Iron 3 dock... Där man ska kunna överlåta en hel front åt AIn som kommer få styra helt själv över vart den ska skicka dina divisioner och hur. Det blir det första mer gedigna systemet av AI-kontroll jag sett.

Skrivet av Inkompetent:

Hearts of Iron är ju egentligen så mycket mer detaljerat. Uppbrutet i mindre zoner, i vilka du kan specifiera uppfdragen. Mer eller mindre samma sak, fast med lite olika verktyg för kontroll.

Hearts of Iron 3 dock... Där man ska kunna överlåta en hel front åt AIn som kommer få styra helt själv över vart den ska skicka dina divisioner och hur. Det blir det första mer gedigna systemet av AI-kontroll jag sett.

Antar att du inte spelat Hoi2/doomsday/armageddon då. Rätt gedigen AI om man jämför med total war spelen.


signatur
Medlem

fifan va jag ser fram emot det här!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Givet köp!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Skulle vara nice om dom satte in modulen så att man kan kolla in i städerna eller när staden är ockuperad av fiender så kan man ta sista-minuten soldater, alltså bara män som man ger en hägaffel till

Medlem

BEVÄPNA ER MED HÄGAFFLAR!

men ja, det hade kanske varit en idé


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Medlem

Gillar strategidelen mycket på grund av att det är turordningsbaserat. Vilket också är en av anledningarna till att jag avgudar CivIV.

Skrivet av Lusen:

Om du menar denna:

Så nää, det tro jag inte. Fast vad tror ni om följande? Är det frankrike eller Sverige? Ser gult ut på vissa ställen:

Skrivet av Lusen:

Nej ser mer ut som den Bavariska flaggan.

lite svårt att förväxla rött gehäng med gult eller hur:

http://www.karlxii.se/wp-content/uploads/2007/11/002-img_9645...


signatur

Gaah!! ..vill ha till jul!!
hmm nu fick man ju se lite utav campaign map också.. fint vatten.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Ska ha. Längesedan man diggade ett RTS/TBS(?). Ser najs ut. Hopppas man kan få ta del av den svenska armén. Karoliner osv:)

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Tänker mig en kulle, så ser man bara fler och fler svenska flagor stiger upp i Horisonten med flera tusen starka karolinska soldater. Vilken syn det kommer att vara

Hehehe! Luuugn luuuuugn.... snart release!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

1700-talsstrider är väldigt estetiskt tilltalande.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Antar att du inte spelat Hoi2/doomsday/armageddon då. Rätt gedigen AI om man jämför med total war spelen.

Har spelat rikligt med både Doomsday och Armageddon, och även om AIn är bra så är kontrollen av enheter på strategisk nivå inte nödvändigtvis mycket djupare än i TW-serien. Bara gjord på ett annorlunda och mer autonomt sätt.

12
Skriv svar