Ubisoft planerar Far Cry 3

Robot
Inaktiv
Ubisoft planerar Far Cry 3

Kan ju alltid hoppas FarCry2 går hela vägen först iaf då


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jag skulle vilja se att Crytek-motorn används till lite andra saker än bara typiska FPS. Visst är den bra på det, men det blir ju inte mycket variation mellan djungelshooter och djungelshooter direkt.

Inaktiv

åh så förvånad jag blev.
verkligen.

"enormt"

Medlem

Får se hur Far Cry 2 blir innan man blir excited.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nå blir väl farcry 2 bra.

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Jag skulle vilja se att Crytek-motorn används till lite andra saker än bara typiska FPS. Visst är den bra på det, men det blir ju inte mycket variation mellan djungelshooter och djungelshooter direkt.

Cryteks grafikmotorer är "CryEngine (Far Cry) och CryEngine 2 (Crysis, Crysis Warhead)"

Far Cry 2 utvecklas av Ubisoft och använder en ny grafikmotor kallad "Dunia".

Och de har väl inte direkt något att göra med varandra egentligen.

Inaktiv

Wartex: Aion: Tower of eternity


signatur

a"C"RED -

Medlem

Nice, bring em on


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Nåt att se fram emot.


signatur

.slanger

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag skulle vilja se att Crytek-motorn används till lite andra saker än bara typiska FPS. Visst är den bra på det, men det blir ju inte mycket variation mellan djungelshooter och djungelshooter direkt.

Entropia Universe använder sig av CryEngine 2. Ett svenskt MMO som är ganska coolt. Pengasystemsbaserat dock.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

När de utannonserar massa uppföljare innan spelet kommer får mig bara att bli less. Ganska få spel som förtjänar uppföljare imo, visst kan det bli bra men har aldrig känt att Ubi soft har gjort nåt direkt fantastiskt i mina ögon.

Jahopp nu kommer jag iallafall inte köpa Farcry2. Hypen ljuger säkert stenhårt på detta spel. Eftersom jag inte kan stöta på Lejon eller gazeller så blir det nu ännu en anledning att missa detta.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jahopp nu kommer jag iallafall inte köpa Farcry2. Hypen ljuger säkert stenhårt på detta spel. Eftersom jag inte kan stöta på Lejon eller gazeller så blir det nu ännu en anledning att missa detta.

Eh, inga djur på savannen? Har Ubi blivit galnah?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Vet inte om jag blir så himla imponerad av att de annonserar ut en uppföljare till ett spel som ännu ej släppts. Men men.. Däremot "nerladdningsbart material" är alltid välkommet. Ännu mer välkommet om det är gratis =D


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Skrivet av Kimpur:

Vet inte om jag blir så himla imponerad av att de annonserar ut en uppföljare till ett spel som ännu ej släppts. Men men.. Däremot "nerladdningsbart material" är alltid välkommet. Ännu mer välkommet om det är gratis =D

lol kanske är det på det viset vi kan ladda ner Lejon och gazeller. Doh kapitalism när den är som bäst


signatur
Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag skulle vilja se att Crytek-motorn används till lite andra saker än bara typiska FPS. Visst är den bra på det, men det blir ju inte mycket variation mellan djungelshooter och djungelshooter direkt.

Aion kommer att använda sig av CryEngine....

Inaktiv

det verkar ju inte vara så fritt som dom säger, precis som crysis..man går efter en ganska stoooorr korridor istället för en liten.

Medlem

Nice men det är ju inte aktuellt än får lira 2an först :up::up:


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

det verkar ju inte vara så fritt som dom säger, precis som crysis..man går efter en ganska stoooorr korridor istället för en liten.

Vilket SP-spel är inte så?

Inaktiv
Skrivet av kabex:
Skrivet av Crackwhore:

det verkar ju inte vara så fritt som dom säger, precis som crysis..man går efter en ganska stoooorr korridor istället för en liten.

Vilket SP-spel gör inte det?

Väldigt fritt är det... det kan man inte säga något annat om. Stora områden som man kan röra sig omkring i utan att vara tvungen o följa EN markerad väg.

I många spel så är man ju TVUNGEN att flytta sig från A->B->C->D->osv... det är "korridor".

Men ett spel där man kan göra lite hur man vill och VARJE enskilt beslut man fattar har en märkbar konsekvens vore ju verkligen något utav en dröm.

Medlem

Kan ju satsa på att hypa 2'an innan dem börjar hypa 3'an och vem vet...kanske 4'an?! Ubi har fått storhetsvansinne...hehe

Medlem

Kanske bäst att se om 2an säljer nå bra... vilket jag dock antar att det kommer att göra

Medlem

Ubisoft borde lägga lite mer tid på att supporta sina gammla spel t ex Vegas 2 har inte fått några nya mapps!?... dock så gillar jag de ändå... deras spel brukar vara bugfria för det mesta samt riktigt snyggt gjorda o lite nyskapande....Det är klart att man vill ha trean frågan är dock vilken grafik motor ska de köra på? modifiera det de har skapat för FC2 eller köra med något helt nytt igen...

Medlem
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Wartex:

Jag skulle vilja se att Crytek-motorn används till lite andra saker än bara typiska FPS. Visst är den bra på det, men det blir ju inte mycket variation mellan djungelshooter och djungelshooter direkt.

Aion kommer att använda sig av CryEngine....

Nerbantade versionen av den..

Samt FC 2 slängde bort 95% av Cryteks shit code... o gjorde om den till ny motor ;)....

1
Skriv svar