Medlem
11/9, WTC

"The Angel of death has been abroad throughout the land - You may almost hear the beatings of his wings."

- John Bright

Här följer två snuttar som en påminnelse om denna tragiska dag. Jag hoppas alla USA-hatare därute kan slopa sin cyniska cyklop för ett ögonblick och faktiskt medge att civila offer vart de än inträffar är lika tragiska:

http://www.youtube.com/watch?v=_14y2EwKUOY

http://www.youtube.com/watch?v=T-s23KTwvGo

Vi kan väl enas om att islamisk fundamentalism och amerikansk "inblandning", inte är två kombinationer gjorde för varandra. Det faktum att man fortfarande inte funnit Bin Laden, osäkerheten kring det, med tanke på att han är eftersökt av i stort sett hela världen, är konstigt. Att leta efter en människa på en planet där det bor 6.2 miljarder människor kan förvisso vara lite som att leta efter en loppa på ett elefantarsle.

Nej, R.I.P åt alla de oskyldiga som dött i dessa tragiska terrorns krig. Det känns så förbannat onödigt.

MFC
Medlem

Vad som är onödigt är USAs utrikespolitik..

har ni tråkigt kan ni läsa lite här..
http://www.globalresearch.ca/articles/CRG204A.html


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Håller med cheif trist med oskyldiga offer oavsett vilken sida man står på.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Även mer credit till dom som offra sina liv eller riskera sina liv för att hjälpa andra människor den dagen.

Medlem

Alltid tråkigt när oskyldiga människor dör. Vart på jorden dom än är.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

är det 100 stycken som dör i ett rikt land så är det minnesdagar stup i ett känns det som, men när samma land orsakar civilt lidande för flera tusen i andra länder är det shit the same.

men ja. alltid tragiskt när oskyldiga dör.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Vi pratar om just denna händelse vill du diskutera nått annat så får du gärna starta en ny tråd så kan vi ju diskutera vad det handlar om där.

men självklart så finns civila offer i andra länder som över skuggar detta ex rwanda men det har tagits upp flera gånger vad jag vet .

I ex Rwanda var ju det inbördes krig/massslakt som det handlade om och hade sin början i kolonial tiden(stavning hmm) enkelt förklarat.

Men det handlar givetvis om så mycket mer..

Men nog om det här vi kan starta en ny tråd om det isåfall..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem

kika på denna och återkom..

http://video.google.com/videoplay?docid=7866929448192753501&h...

Vi blir så grundlurade av medierna och av makthavarna så jag är redo att göra jämförelser med filmen "Matrix"...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Kika på denna och återkom efter att du sett den förra.
http://www.911research.wtc7.net/reviews/loose_change/index.ht...

För övrigt så borde man väl kunna hitta på mer produktiva grejor att göra än att skjuta/bomba/slå ihjäl varandra. Tragiskt med krig och fegt med terror.

Medlem

Känner redan nu att tråden håller på att balla ur. Jag förstår varför - det irriterar mig att man skall hålla tysta minuter och alla skall vara så jäkla ledsna och tycka synd om det dör ngn i USA eller england (speciellt det förstnämnda). Hur många ggr har man tagit en tyst minut för dödsoffer i Spanien, Indien, [sätt in valfritt afrikansk land här] etc där också civila har dödats?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det hölls tysta minuter efter tågbombningarna i spanien.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

MFC
Medlem

Århundradets.. mörkläggning är vad allting är..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Det hölls tysta minuter efter tågbombningarna i spanien.

En gång ja. Här skall det hållas en gång per år.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

MFC
Medlem

ni som vill kan ju kolla det "as it happened 9/11-01" .. klicka på "pipe 4" .. den sista av 4 rutor under sädningsrutan..

http://www.cnn.com/video/portable/player.html?mode=live&strea...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Youtube-proffs

Asså, det första han sa när han skrev tråden är typ, ja va inte så jävliga nu och börja USA hata osv.

Första ni gör är att göra så ändå. Kan ni svenska?

Det är alltid tragiskt när sånt här händer.

Hade vart en annan sak om landet var i krig, då hade nog inte någon minnesdag hänt.. asså dvs om det va krig I USA.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Asså, det första han sa när han skrev tråden är typ, ja va inte så jävliga nu och börja USA hata osv.

Första ni gör är att göra så ändå. Kan ni svenska?

Det är alltid tragiskt när sånt här händer.

Hade vart en annan sak om landet var i krig, då hade nog inte någon minnesdag hänt.. asså dvs om det va krig I USA.

Eeh.

1) För det första så är det som att tigga efter påhopp bara genom att starta en sådan här tråd. Vi har varit snälla, börja inte dra igång något.

2) Vi har sagt att det är tragiskt när civila dör, men varför ta upp det när det dör folk i USA upprepade ggr men inte när det dör folk i andra länder - speciellt U-länder.

3) USA är i krig, dom har varit i krig i åratal. De har - tills den s.k. terrorattacken - lyckats hålla striderna borta från deras mark. Nu när de inte lyckades hålla terroristerna borta, skall det då vara synd om dem och inte de civila som dör i Irak as we speak?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av w4rhog:

Det hölls tysta minuter efter tågbombningarna i spanien.

En gång ja. Här skall det hållas en gång per år.

ska det?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

MFC
Medlem

om jag ska tycka synd om någon så är det dom som hoppade med huvudet först ut från byggnaden.. där snackar vi MOD!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av SeniiL:

är det 100 stycken som dör i ett rikt land så är det minnesdagar stup i ett känns det som, men när samma land orsakar civilt lidande för flera tusen i andra länder är det shit the same.

word.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av MFC:

om jag ska tycka synd om någon så är det dom som hoppade med huvudet först ut från byggnaden.. där snackar vi MOD!

Snarare synd om de anhörig till alla som dog när tornen rasade. De skall leva resten av deras liv utan man/hustru/son/dotter/syskon/whatever utan att veta säkert om det var en terroristattack eller inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

MFC
Medlem

missa inte CNNs sändning av deras sändningar den dagen..
(se länk ovan)..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Youtube-proffs
Skrivet av conthox:
Skrivet av Polish:

Asså, det första han sa när han skrev tråden är typ, ja va inte så jävliga nu och börja USA hata osv.

Första ni gör är att göra så ändå. Kan ni svenska?

Det är alltid tragiskt när sånt här händer.

Hade vart en annan sak om landet var i krig, då hade nog inte någon minnesdag hänt.. asså dvs om det va krig I USA.

Eeh.

1) För det första så är det som att tigga efter påhopp bara genom att starta en sådan här tråd. Vi har varit snälla, börja inte dra igång något.

2) Vi har sagt att det är tragiskt när civila dör, men varför ta upp det när det dör folk i USA upprepade ggr men inte när det dör folk i andra länder - speciellt U-länder.

3) USA är i krig, dom har varit i krig i åratal. De har - tills den s.k. terrorattacken - lyckats hålla striderna borta från deras mark. Nu när de inte lyckades hålla terroristerna borta, skall det då vara synd om dem och inte de civila som dör i Irak as we speak?

Jag försöker vara trevlig, men tydligen måste jag CAPSA för att folk ska förstå.

Hade vart en annan sak om landet var i krig, då hade nog inte någon minnesdag hänt.. --ASSÅ DVS OM KRIGET VARIT I U.S.A--

Det är ALLTID sorgligt när folk dör, men vi lever i en sån värld tyvärr att när folk som vi kan relatera med dör (folk som har jobb och familj samt lever ett vanligt svensson liv som dom flesta som dog i attacken gjorde) Då blir det automatiskt lite sorgligare. Så är det bara.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av MFC:

om jag ska tycka synd om någon så är det dom som hoppade med huvudet först ut från byggnaden.. där snackar vi MOD!

Snarare synd om de anhörig till alla som dog när tornen rasade. De skall leva resten av deras liv utan man/hustru/son/dotter/syskon/whatever utan att veta säkert om det var en terroristattack eller inte.

Klart att det var en terroristattack. Meningen med attacken var väl att sprida skräck, spelar ingen roll vem som gjorde det, dom som låg bakom attacken är terrorister.

Borde inte denna tråd låsas? Finns redan en om WTC.

Medlem
Skrivet av Polish:

Hade vart en annan sak om landet var i krig, då hade nog inte någon minnesdag hänt.. --ASSÅ DVS OM KRIGET VARIT I U.S.A--

Ok, missade "inte" uppe i all ilska...

// edit

Skrivet av Crenshaw:

Klart att det var en terroristattack. Meningen med attacken var väl att sprida skräck, spelar ingen roll vem som gjorde det, dom som låg bakom attacken är terrorister.

Sant. Den störste terroristen är G.W. Bush själv. Har skickar sina soldater på korståg och "slåss för friheten" jorden runt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

usa var i krig, på många fronter
...det blev bara "lite jobbigt" när kriget kom till dörrn, dom slåss gärna enbart hos grannen.. lättare att paja grejer utan dåligt samvete där

jävligt tragisk händelse självklart, det är alltid tragiskt när människor dör, vart dom än dör

en tyst minut får ingen av mig dock, då skulle jag gå runt å hålla käften dygnet runt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av conthox:

Sant. Den störste terroristen är G.W. Bush själv. Har skickar sina soldater på korståg och "slåss för friheten" jorden runt.

Nja, slåss för friheten i USA skulle jag nog säga, Friheten i andra länder ligger nog inte högt på listan.

Medlem
Skrivet av conthox:

1) För det första så är det som att tigga efter påhopp bara genom att starta en sådan här tråd. Vi har varit snälla, börja inte dra igång något.

Så du menar Conthox, att jag får skylla mig själv? Skall slutsatsen vara att du har rätt att ändra trådens innehåll och provocera, bara för att den handlar om USA. Är det någon slags fysikalisk regel?

Jag tyckte jag var ganska neutral i mitt första inlägg, där jag förkunnade att alla dödsoffer i detta krig är tragiska på sitt unika sätt.

Du behöver inte oroa dig, jag skall inte starta sådana här liknande trådar i framtiden då vissa uppenbarligen blir upprörda...

Inaktiv

den som blir upprörd är du själv som inte klarar lite diskussion ^^


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Men alltså fy fan va uttjötat detta är nu. Det var lixom 5 år sen? Det dör fan mer än 3k negrer i afrika typ varje dag men ingen bryr sig om det


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Men alltså fy fan va uttjötat detta är nu. Det var lixom 5 år sen? Det dör fan mer än 3k negrer i afrika typ varje dag men ingen bryr sig om det

haha, dagens mest inkorrekta uttalande!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

123
Skriv svar