Luften går ur Dead Space

Robot
Medlem
Luften går ur Dead Space

Tycker Glen Schofield är så jobbig att lyssna på, allt är så 'completely unique' och han försöker vara så märkvärdig hela tiden.
Kul att de gjort så mycket efterforskningar innan de implementerat zero-G dock.


signatur

.slanger

Inaktiv

usch gillar inte alls "developer snack", bara en massa skit, som att intervjua en skådis inför en filmpremiär, allt är underbart, filmen är underbar, regissören är underbar, alla skådespelarna är underbara, filmbolaget är underbart, kort sagt den bästa filmen jag gjort och jag vill även tacka gud....

precis som att säga att Stalker inte har några buggar alls, nope inga alls allt är wunderbar och happy happy joy joy här i solskenslandet

Medlem
Skrivet av Slanger:

Kul att de gjort så mycket efterforskningar innan de implementerat zero-G dock.

Det där är ju bara larv. Jag är riktigt besviken på Zero-G idén. Tycker det borde vara ungefär som att simma i vatten fast att du också kan låsa fast dig på ytorna. Nu kan man endast kasta sig i en rak bana för att sedan kunna gå på den yta du landar på. Skittrist tycker jag.

Dessutom finns det konstigt nog en massa taggiga ytor just i de rum med Zero-G. Det känns också bara ett larvigt sätt att göra saker lite knepigare.

Det hade varit skitcoolt om de hade skapat en mer realistisk version av Zero-G där fysik spelar roll. Att t ex bli träffad av ett föremål borde slå iväg spelaren och få honom att rotera i Zero-G ,beroende på hur föremålet träffar spelaren. Euphoria hade varit coolt i ett sådant sammanhang. Men det här lutar ju mer åt att till exempel kunna gå på väggar och tak som i Prey.

Medlem

En månad kvar!


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av Slanger:

Kul att de gjort så mycket efterforskningar innan de implementerat zero-G dock.

Tja, efterforskningar i all ära, men när de börjar säga "how much a hand weighs, how much a head weighs in zero-G" så vet man att de är helt borta. Själva poängen med zero-G är att allting väger noll, massan är dock den samma.

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Slanger:

Kul att de gjort så mycket efterforskningar innan de implementerat zero-G dock.

Det där är ju bara larv. Jag är riktigt besviken på Zero-G idén. Tycker det borde vara ungefär som att simma i vatten fast att du också kan låsa fast dig på ytorna. Nu kan man endast kasta sig i en rak bana för att sedan kunna gå på den yta du landar på. Skittrist tycker jag.

Dessutom finns det konstigt nog en massa taggiga ytor just i de rum med Zero-G. Det känns också bara ett larvigt sätt att göra saker lite knepigare.

Det hade varit skitcoolt om de hade skapat en mer realistisk version av Zero-G där fysik spelar roll. Att t ex bli träffad av ett föremål borde slå iväg spelaren och få honom att rotera i Zero-G ,beroende på hur föremålet träffar spelaren. Euphoria hade varit coolt i ett sådant sammanhang. Men det här lutar ju mer åt att till exempel kunna gå på väggar och tak som i Prey.

Det är sci fiction och inte nasa som går på månen , ge dig

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Slanger:

Kul att de gjort så mycket efterforskningar innan de implementerat zero-G dock.

Det där är ju bara larv. Jag är riktigt besviken på Zero-G idén. Tycker det borde vara ungefär som att simma i vatten fast att du också kan låsa fast dig på ytorna. Nu kan man endast kasta sig i en rak bana för att sedan kunna gå på den yta du landar på. Skittrist tycker jag.

Dessutom finns det konstigt nog en massa taggiga ytor just i de rum med Zero-G. Det känns också bara ett larvigt sätt att göra saker lite knepigare.

Det hade varit skitcoolt om de hade skapat en mer realistisk version av Zero-G där fysik spelar roll. Att t ex bli träffad av ett föremål borde slå iväg spelaren och få honom att rotera i Zero-G ,beroende på hur föremålet träffar spelaren. Euphoria hade varit coolt i ett sådant sammanhang. Men det här lutar ju mer åt att till exempel kunna gå på väggar och tak som i Prey.

Det är sci fiction och inte nasa som går på månen , ge dig

Äh jag håller med Whimsical. Det hade varit mycket grymmare om kroppen påverkats av föremål som träffar en osv.

Medlem
Skrivet av Aresz:

usch gillar inte alls "developer snack", bara en massa skit, som att intervjua en skådis inför en filmpremiär, allt är underbart, filmen är underbar, regissören är underbar, alla skådespelarna är underbara, filmbolaget är underbart, kort sagt den bästa filmen jag gjort och jag vill även tacka gud....

precis som att säga att Stalker inte har några buggar alls, nope inga alls allt är wunderbar och happy happy joy joy här i solskenslandet

Ayep. Du har helt rätt.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av zauii89:

Det är sci fiction och inte nasa som går på månen , ge dig

Spelar väl ingen roll om det är science-fiction, min poäng är att det vore betydligt mer innovativt, underhållande och tufft om de hade försökt göra Zero-G mer realistiskt istället för bara ge spelaren förmågan att gå på väggar och tak.

Man blir ju besviken när de för fram denna del i spelet som så innovativ och realistisk.

Medlem

ser coolt ut - blir nog ett köp


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av zauii89:

Det är sci fiction och inte nasa som går på månen , ge dig

Spelar väl ingen roll om det är science-fiction, min poäng är att det vore betydligt mer innovativt, underhållande och tufft om de hade försökt göra Zero-G mer realistiskt istället för bara ge spelaren förmågan att gå på väggar och tak.

Man blir ju besviken när de för fram denna del i spelet som så innovativ och realistisk.

Har svårt att se hur man skulle kunna göra det mer "realistiskt". Det går förövrigt inte att simma i rymden...

Medlem

Verkar bli helballt juh

Medlem

läste presis en känd sci-fi bok jag aldrig hört talas om tidigare (inte läst sci fi innan) som påminner lite om hur man kan kasta sig till en annan vägg som gör att man måste reorientera sig och läsa av the battlefield, ender heter boken. i övrigt såg det rätt coolt ut. blir nog en nedladdning från thepiratebay sen

Medlem
Skrivet av dalle:

Tja, efterforskningar i all ära, men när de börjar säga "how much a hand weighs, how much a head weighs in zero-G" så vet man att de är helt borta. Själva poängen med zero-G är att allting väger noll, massan är dock den samma.

Jag tror att de menade massan. Dessutom väger egentligen ingenting noll, det blir bara olika mycket påverkat av gravitation.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av dalle:

Tja, efterforskningar i all ära, men när de börjar säga "how much a hand weighs, how much a head weighs in zero-G" så vet man att de är helt borta. Själva poängen med zero-G är att allting väger noll, massan är dock den samma.

Jag tror att de menade massan. Dessutom väger egentligen ingenting noll, det blir bara olika mycket påverkat av gravitation.

Men om det finns gravitation så är det inte zero-G.

Men zero-G är omöjligt att uppnå då gravitation orsakas av massa, massa är svårt att undgå, skulle bli tråkigt spel då.

Medlem
Skrivet av Strogge:

Har svårt att se hur man skulle kunna göra det mer "realistiskt". Det går förövrigt inte att simma i rymden...

Jag menade inte simma bokstavligt talat, smartis. Jag försökte beskriva känslan av att sakna någon större vikt, att liksom flyta runt helt fritt istället för att vara låst med att bara kunna skutta iväg i en rak bana.

Medlem

Älskar idén med en skräckis i rymden! Längtat efter ett sånt här spel :)!

Medlem

Hypemaskin på högvarv.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

det ser ok ut.. dock vet man redan inte om den kommer bli så bra som de snackar om den.. Mercinaries 2 såg också bra ut i alla filmer de gjorde och var sämst när den väl kom ut....

Skrivet av lordsinner:

det ser ok ut.. dock vet man redan inte om den kommer bli så bra som de snackar om den.. Mercinaries 2 såg också bra ut i alla filmer de gjorde och var sämst när den väl kom ut....

Tala för dig själv. Jag tror på detta iallafall. M2 var inte heller så dåligt.


signatur
Inaktiv

Köper nog detta när det sjunkit i pris litet. Planerar datorköp snart så då kommer det att behövas flis. Gillar både sci-fi och skräckspel dock så detta blir att ha med på önskelistan i jul om inte annat


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av lordsinner:

det ser ok ut.. dock vet man redan inte om den kommer bli så bra som de snackar om den.. Mercinaries 2 såg också bra ut i alla filmer de gjorde och var sämst när den väl kom ut....

Tala för dig själv. Jag tror på detta iallafall. M2 var inte heller så dåligt.

Gameplay var värd kanske en 4 av 5... resten GFX AI osv låg på 2a...

Medlem
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av lordsinner:

det ser ok ut.. dock vet man redan inte om den kommer bli så bra som de snackar om den.. Mercinaries 2 såg också bra ut i alla filmer de gjorde och var sämst när den väl kom ut....

Tala för dig själv. Jag tror på detta iallafall. M2 var inte heller så dåligt.

Gameplay var värd kanske en 4 av 5... resten GFX AI osv låg på 2a...

Alltså, om Mercenaries 2 är en 2:a i Grafik, vad är då en 5:a?

Den här grafikhysterin har ju gått för långt nu.
Dead Space är ungefär lika snyggt grafiskt sett som Mercenaries två, ävenom stämmningen är bättre.

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Strogge:

Har svårt att se hur man skulle kunna göra det mer "realistiskt". Det går förövrigt inte att simma i rymden...

Jag menade inte simma bokstavligt talat, smartis. Jag försökte beskriva känslan av att sakna någon större vikt, att liksom flyta runt helt fritt istället för att vara låst med att bara kunna skutta iväg i en rak bana.

Och hur hade du då tänkt dig att gameplayet skulle funka i ZERO g...

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Strogge:

Har svårt att se hur man skulle kunna göra det mer "realistiskt". Det går förövrigt inte att simma i rymden...

Jag menade inte simma bokstavligt talat, smartis. Jag försökte beskriva känslan av att sakna någon större vikt, att liksom flyta runt helt fritt istället för att vara låst med att bara kunna skutta iväg i en rak bana.

Och hur hade du då tänkt dig att gameplayet skulle funka i ZERO g...

*host*CRYSIS*host*

Inte för att det nödvändigtvis är bra, men det skulle kunna funka så. Dessutom till skillnad från crysis som har en nanosuit så är man en snubbe med en slags engineering suit här, fullt troligt att den kan ha thrusters någonstans.

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av zauii89:

Och hur hade du då tänkt dig att gameplayet skulle funka i ZERO g...

*host*CRYSIS*host*

Inte för att det nödvändigtvis är bra, men det skulle kunna funka så. Dessutom till skillnad från crysis som har en nanosuit så är man en snubbe med en slags engineering suit här, fullt troligt att den kan ha thrusters någonstans.

Exakt. Alternativt ha någon slags uppgradering eller separat pryl som man kan använda som thruster vid Zero-G tillfällen.

Medlem

"We studied....... NASA website"?????? LOL! Wow.. vilken research!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Var e skräcken? Ser ju skit b ut. Dom monsterna i trailerna hade ju inte skrämt en 10 åring i dagens samhälle. Nä tacka vet jag gamla goa Fear. Den tösen höll mig nästan vaken

Inaktiv

Kan ju säga att det här spelet är lugnt läskigare än fear. Fera är så tjatigt.
1. unknown origin
2. något läskigt händer
3. inget händer
4. klon-soldater händer.
5. börja om från punkt 1 igen.

Och föra att vara ärligt.. trailen sög. Speler äger. Vill du ha något läskigt köp dead space. Har du lust att möta jävligt bra AI och lite blodiga fotspår i taket, köp fear.

12
Skriv svar