Michael Schumacher slutar i F1

Inaktiv
Michael Schumacher slutar i F1

Michael Schumacher slutar i F1 efter denna säsongen, den mest framgångsrika föraren i Formel 1 någonsin.

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=129544

Kan det bli 8 titlar för honom? Ligger nu bara 2 poäng efter Alonso i mästerskapet... Skulle vara kul att se honom vinna en sista gång!


signatur

"Dont argue with an idiot, or else he will drag you down to his level and beat you with experience."

Inaktiv

håller inte med, skulle vara kul att se någon annan än han vinna.

sport är inte kul att kolla på om det är en som dominerar alla anndra.

Medlem

Framför allt inte en kille som så uppenbart gör vad som helst för att vinna..Fusk är ju vardagsmat för den killen...

Inaktiv
Skrivet av Olivaw:

Framför allt inte en kille som så uppenbart gör vad som helst för att vinna..Fusk är ju vardagsmat för den killen...

Något du kan backa upp med?

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]håller inte med, skulle vara kul att se någon annan än han vinna.

sport är inte kul att kolla på om det är en som dominerar alla anndra.

visst, han har många segrar bakom sig - men du kan ju inte "anklaga" honom för att dominera när han inte ens leder...

inte ens Alonzo dominerar, två poäng är alldeless för lite för att kalla dominans, mer spännande om första platsen än vad det är nu kan det knappast bli.

Skrivet av Olivaw:

Framför allt inte en kille som så uppenbart gör vad som helst för att vinna..Fusk är ju vardagsmat för den killen...

fusk är inget jag minns att han sysslar med, fult spel när han i extremt nödvändiga situationer tappar kontrollen över läget däremot är han ju lite känd för (t.ex. påkörningen av... åhh minns inte namnet, i försök att båda skulle åka av banan men allt han lyckades med var att sabba sin egna bil och fastna i sanden)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

skönt o bli av med han.

Han gjorde sporten tråkig att kolla på inte sett på f1 sen Damon Hill tiden

Tyvärr så mesiga regler och annat skit så f1 är inte kul längre..

Kollar mesta rally nu för tiden


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

är rally bättre? med loeb körandes?

finns ju en anledning att kolla nu när det faktist bara skiljer 2 p.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

F1 är kul i ungefär 12 och en halv sekund i starten, då vet man om någon krockat eller inte, och då visas det förmodligen på sportnytt ändå.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]håller inte med, skulle vara kul att se någon annan än han vinna.

sport är inte kul att kolla på om det är en som dominerar alla anndra.

Håller för en gångs skull med dig.

Inaktiv
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av [ThreeZool:

"]håller inte med, skulle vara kul att se någon annan än han vinna.

sport är inte kul att kolla på om det är en som dominerar alla anndra.

Håller för en gångs skull med dig.

=O

Medlem

han dominerar inte. alonso vann förra och vann inte raikkonen innan det?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Youtube-proffs

Asså, ge cred till han, INGEN i världen är lika bra på honom som att köra en sån F1 bil. INGEN. Det är jävligt mäktigt. Ingen har fått så många vinster iaf. Vilket är väldigt häftigt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

har man vunnit så ofta som han kan man nog mer eller mindre säga att han är dominant.

att han inte van förra året beror nog mer på att ferrari inte riktigt fick årdning på bilen. var ju lika i år i början medans han nu plockar mer och mer på alonso. ska dock bli kul att se om "reikonen" stavning? verkligen kommer till ferrari stallet det har ju varit mycket snack om det ska bli kul om det är så den karln har verkligen haft otur med maclaren bilarna han kört


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Inaktiv

F1 handlar juh bara om vem som har bäst bil, kvittar sen vem som kör den. Hur kul är det o kolla på nått sånt.

Medlem

haha, härligt meskalin

"Fotboll handlar bara om vem som har bäst tränare, sen vilka spelarna är kvittar. Hur kul är det att kolla på nåt sånt?"


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Youtube-proffs

Asså, alla bilar är ju jämnlika mer eller mindre, är förarna som avgör.

Nice jämförning där omega!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag tycker sporten har blivit tråkig, det har blivit för mycket "stall" tjöt. Fuska hit och fuska dit, snor ideer här snor ideer där. Snoka här snoka där. Det låter för fan som ett par 15 åringar som ska dra ett moppe race på gatan.

Det är tråkigt att sport besmutsas med sån här tråkig skit.

Övrigt så tyckte jag att f1 var skoj för ett x antal år sedan.


signatur

Nämen!

Medlem

Ser gärna F1 race i piskregn, då vinner den som är bäst


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Ser gärna F1 race i piskregn, då vinner den som är bäst

Beror ju på, vissa är bra på torr asfalt, vissa på blött underlag. Och snackar vi rally är vissa bättre på grus eller lera.

Medlem

Tja, han har "råkat" köra på både en och två förare vid väldigt lämpliga tillfällen.."motorstoppet" från i år var en sån grej med, fast det åkte han ju ialla fall fast för.
Jag vill inte på något sätt påstå att han inte är duktig men han har kört några såna här grejor för mycket..Dessutom är ju F1 en sport där bästa bil är en förutsättning för att vinna, så jag är inte så speciellt impad av Schumi..Snarare av Ferarris team .

Inaktiv
Skrivet av omega|werzion:

haha, härligt meskalin

"Fotboll handlar bara om vem som har bäst tränare, sen vilka spelarna är kvittar. Hur kul är det att kolla på nåt sånt?"

Fotboll handlar bara om den som har lättast skor

Inaktiv

Ricky Bobby är ju bästa föraren genom tiderna

Schumacher förtjänar en viss del respekt, att alltid legat i toppen så pass länge. Sedan om han blivit matad med silversked är en annan sak. Alla poäng han drar in har ju inte varit rättvisa. Kommer ni ihåg för ett par år sedan då Barrichello som låg 1:a fick sakta in och släppa om Schumacher vid sista kurvan så han fick ta poängen istället ? Sådant hör inte hemma i en sport, stall eller inte. Personligen tappade även jag intresse för F1 pga av så mkt fjanterier. Ingen sport som förtjänar visas på min TV iaf. Inte längre.

Däremot tycker jag Indycar är intressant att titta på.

evh
Medlem

Schumacher är mannen! Precis som Jürgen Klinsmann då han va på topp 8) tyskt stål!


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

är det någon jag anser vara värd sin lön inom idrotten så är det Schumacher.

han är, vare sig man gillar det eller inte, världens någonsin bästa människa på att hantera nåt av det värsta man kan köra - det är mäktigt. koncentrerar han sig inte i bara någon sekund på jobbet kan det innebära att han kan dö (även om säkerheten är stor)

att Zlata m.m plockar några miljoner per år genom att lira fotboll och slänger sig på gräset och håller för ansiktet och skriker när någon drar dom i tröjan föraktar jag bara, så mesigt.

(Valentino Rossi (MotoGP) är mäktigt bra och en otroligt rolig individ hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Håller med. Men en ännu bättre jämförelse än Zlatan vore Tiger Woods. Jag menar gå ut och slå på några bollar för att sedan håva in miljarder? Det är ju inte direkt så att man riskerar liv och lem, det värsta man kan råka ut för är väl att man sträcker sig i svingen.

Medlem

då ser jag mer värde och skickligheter i Tiger Woods.
ser stor skillnad på individuell prestanda och lagspel.

Woods framgång beror på honom själv, medan Zlatan kan "glassa" runt på planen i 80 minuter för att sedan genom en bra pass få möjlighet att göra mål (notis: säger inte att han är värdelös)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

1
Skriv svar