Medlem
Spelfilmer

Tjena
Om ni fick välja vilket/vilka spel ni ville, vilka skulle ni helst ha som film? Personligen så tror jag att KotoR serien skulle kunna bli en väldigt bra film Även starcraft om det skulle vara uppdelat i 3 olika filmer och 1 film följer en ras Vad tror ni?

Medlem

Metal gear! Spelen är iofs som filmer, men dem är så bra^^ Ryktades om att Boll skulle regissera en sådan film, men Hideo Kojima var bra snabb och sa att de aldrig talat med han Och tur är väl det


signatur

Videomupp

Medlem

Skulle säkert vara bra, även om det känns som risken för att det blir en vanlig amerikansk action film är överhängande!, Det jag verkligen skulle älska med kotor film är om dem verkligen går lite utanför gränserna och gör så att The exile och Revan inte behöver vara goda, och de goda inte vinner i slutet.. filmen skulle kunna bli riktig spännande och väldigt lönande för dem som är fan av spelserien utan att dem vet hur det slutar

Medlem

Hmm, var det inte Starcraft som några fanboys satt och gjorde en film om? Datoranimerad. Sen så är det mer hjärta och eftertanke i MGS än i någon amerikansk rulle jag sett^^ Problemet med att göra en film av ett rollspel är att man oftast inte har en fast linje, inte något fel i det, men filmen kan handla om vad som helst. VAD som helst. Kanske om du frågar Boll så gör han en film åt dig


signatur

Videomupp

Medlem

Tja, om jag skulle vara intresserad av lite hjärndöd underhållning så skulle Warhammer fantasy/40K suttit fint, har svårt å tro att det universeumet skulle ha en bra story.

Hmm 40K, Imperial guard vs Tyranid, får mig att tänka på Starship Troopers, fast värre.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

FEAR kanske? Skulle nog kunna skrämma upp en del fast om storyn är tillräckligt bra vet jag ej.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem
Skrivet av IronHide:

Tja, om jag skulle vara intresserad av lite hjärndöd underhållning så skulle Warhammer fantasy/40K suttit fint, har svårt å tro att det universeumet skulle ha en bra story.

Hmm 40K, Imperial guard vs Tyranid, får mig att tänka på Starship Troopers, fast värre.

Blashphemy Wh40k har en grym story imo, och komplicerad. Varje ras har sin agenda och bakrundsstory som ibland är sammanflätade. Finns mkt story i det hela iaf.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av IronHide:

Tja, om jag skulle vara intresserad av lite hjärndöd underhållning så skulle Warhammer fantasy/40K suttit fint, har svårt å tro att det universeumet skulle ha en bra story.

Hmm 40K, Imperial guard vs Tyranid, får mig att tänka på Starship Troopers, fast värre.

Blashphemy Wh40k har en grym story imo, och komplicerad. Varje ras har sin agenda och bakrundsstory som ibland är sammanflätade. Finns mkt story i det hela iaf.

Men att få det hela någelunda lättsmält för den oinvigde och på 2 timmar, det kan inte vara för lätt.

Däremot skulle jag tro att WH40K skulle vara mer uppskattatt än fantasy.
har blivit väl mycket av fantasy i och med LotR, D&D, och är inte nån Dungeon Siege film på g?

Kom å tänka på en sak, jag har ingen minne av framtidskrigsfilmer med några större markstrider. Dom flesta jag sett är nästan uteslutande rymdstrider, inget fel med det men infanteri och landbaserade krigsmaskiner borde ha en funktion även i framtiden.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Owe Boll spelar in en Dungeon siege film As we speak. Så inget att förvänta sig då. Och jag håller med, markstrider ftw Om du vill se en någorlunda bra Sci-Fi serie finns det starship Troopers Razaks Roughnecks. Datoranimerad serie från 1999. Ganska bra för den tiden, mkt markstrider och bomber ^^ Tyvärr så slutar serien med världens Cliffhanger, eftersom de inte hade råd att göra dem sista avsnitten

Ang WH40k så blir det säkert samma sak med WoW filmen. Grymt svår story för den oinvigde och man lär veta extremt mkt innan för att fatta allt, men det ska nog gå iaf. Sen så skulle en WH40k film bara vara för fansen i princip, som WoW filmen kommer bli i princip. Men WoW har så stor krets så det ska kommer nog funka.


signatur

Videomupp

Medlem

Heat?
En FPS där man var tvungen att planera stötar genom att anställa rätt folk, genomföra dådet och fly utan att åka fast.

Alternativt kan man spela polis-sidan där det gäller att spana sig till vad bovarna skall hitta på och sedan ta dem på bar gärning.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Warcraft har stor potential, men jag har svårt att se hur det skall funka på en filmduk.

Varför inte Dungeon Keeper? Eller Mafia, där har man ju en färdig story?

Youtube-proffs

Mafia, eller HL1+2. Först en film, sedan sequel. SNÄLLA. Fast mannen i kostymen skulle va lite skum iofs...


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

En hel animerad film av Blizzard, valfri titel, skulle jag vilja se. Andra spel jag skulle vilja se filmer baserade på som jag kommer på nu är Half-Life, Command & Conquer och Duke Nukem.

Inaktiv

Fallout 1&2 skulle jag gärna se som film. Lite Mad Max stuk på det hela.
Annars finns ju Never Winter Nights som har det grymmaste storyn i spelvärlden. Den skulle Peter Jackson sätta tänderna i så skulle det bli en höjdar film.

Inaktiv

Bah, bara jag som tyckte NWN-storyn var rätt kass i jämförelse med storglidare som Baldur's Gate?
Men när jag försöker föreställa mig en film baserad på BG får jag väldigt unkna vibbar från det senaste värdelösa försöket till att filmatisera D&D.

Medlem

I NWN-storyn är du hjälten som skall hitta och ev döda the bad guy, och i Bauldurs Gate fick jag känslan av att man skulle försöka överleva från the REALLY bad guy.
Och konstigt nog så var det roligare :\ jaja

D&D-filmerna, dom har fortfarande svårt att hitta en bra DM.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Hehe jag kan inte låta blir att tänka på hur dialogen i filmen om Zerg skulle låta.

Zerg1: Raawwuu
Zerg2: Raggawaaa
Zerg1: *Dreggel*
Zerg2: Raaaap
Zerg3: Nickar

Medlem
Skrivet av Fardion:

Hehe jag kan inte låta blir att tänka på hur dialogen i filmen om Zerg skulle låta.

Zerg1: Raawwuu
Zerg2: Raggawaaa
Zerg1: *Dreggel*
Zerg2: Raaaap
Zerg3: Nickar

"Wacka wacka wacka"


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

hmmm
Fear
Half-life (med en stum Gordon!)
Fahrenheit

Men bara sålänge inte Uwe Boll regisserar. En fundering, hur kan han fortfarande få tag i finansiärer? Typ alla hans filmer total floppar väl?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Har för mig att han fick pengar genom någon regel så företag får skattelättnader eller dylikt om de ger han pengar.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Har för mig att han fick pengar genom någon regel så företag får skattelättnader eller dylikt om de ger han pengar.

Mjoo jag har för mig att den tyska staten ger skattelättnader samt att dom står för budgeten om filmen produceras i landet. Det är därför som Uwe kan hålla på trotts att hans filmer floppar...

Om jag nu inte minns det helt galet8)

Medlem

Vilka företag då!??! BOJKOTTNING!!!


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Bojkottning av vad? företag eller länder?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

skattereglerna så klart. från och med nu lovar jag att inte ta emot eller betala in en enda tysk skattemark.
... fast det har jag ju aldrig gjort tidigare heller.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Aldrig importerat sprit från Tyskland?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

nej.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig oblivion som spelfilm dock under kravet att det produceras som en miniserie istället för en långfilm av den.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

HL skulle vara coolt, ta killen som regisserade Oldboy och en stum Gordon o så åker vi..

Det lilla man sett om Crysis skulle kunna bli en ny Independence day rulle..

CG rullar på önskelistan är Starcraft, W40K & Diablo.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Fahrenheit kanske?

Annars- Football Manager 07!!!

Inaktiv

mafia, eller max payne.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

12
Skriv svar