Mythic hatar guldfarmare

Inaktiv

Ser ut som Wow börjar att dö snart?

Många av mina IRL kompisar och bekanta har lagt ner totalt och dom har inte tanken att köpa Lich king heller?

Gen
Medlem
Skrivet av seven8nine:

Jag har aldrig störts av goldfarmers i WoW. Jag har två kompisar som köpt guld faktiskt men jag förstår dem. Det är ju ganska tidskrävande att få ihop guld och har man inte orken för det eller kanske ett annat liv IRL så. Och jag har väl inte fått mer än ungefär två meddelanden om att köpa guld på cirka 8 månaders speltid så det är inget att bråka om tycker jag... Hade jag känt att det var värt pengarna för egen del hade jag också köpt guld.

*EDIT* Isåfall mycket värre med guld tiggare! De däremot borde bandlysas. De är på en på en gång man kommer in i en stad och förföljer en. Det är ett verkligt problem!

Jag kan förstå att man köpte guld pre-TBC då allt var svindyrt men nu är guld värt lika mycket som vatten känns det som. Det är ju så löjligt lätt att fixa ihop en 100-lapp.

Medlem

Han kommer nog ha lite att göra iaf

Medlem

Några småutgifter finns det allt kring RvR även på lägre lvls. Nog för att det är slängpeng, men det kostar en 20s för murbräcka, balistor, bolters etc.

Jag tycker det är gott att Mythic har den attityd de har, även om de kanske inte lyckas. Hoppas GOA följer deras spår.

Medlem

vilken blogg "Go to Hell." sluta allt med xD


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av SorbP:

NCSoft känar för mycket på det.

Tyvärr ja, det är nog det största problemet, NCSoft US tänker bara på pengar, inget på spelarna i sig och att försöka förbättra deras spelupplevelse.
Nästan omöjligt att hitta lediga rum i Catacombs/Necropolises pågrund av botters som farmar Adena och sealstones för Ancient Adena :<
(sedan att dom ändrat så att man inte kan traina monster längre bort än några meter från deras egna rum hjälper ju inte spelare heller precis, bara gynnar bottare eftersom ingen kan traina och därmed döda dom med monster längre..)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Otroligt skön blogg! Jag ser verkligen fram emot att få testat WAR framåt vintern. Det kanske blir det första MMO-spelet som faktiskt är bra?

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av SorbP:

NCSoft känar för mycket på det.

Tyvärr ja, det är nog det största problemet, NCSoft US tänker bara på pengar, inget på spelarna i sig och att försöka förbättra deras spelupplevelse.
Nästan omöjligt att hitta lediga rum i Catacombs/Necropolises pågrund av botters som farmar Adena och sealstones för Ancient Adena :<
(sedan att dom ändrat så att man inte kan traina monster längre bort än några meter från deras egna rum hjälper ju inte spelare heller precis, bara gynnar bottare eftersom ingen kan traina och därmed döda dom med monster längre..)

Helt riktigt, det som jag gillar med WAR är att det handlar om att spela, och organisera sina polare att ey vad fan nu är det där keepet destruciton controlled fan vi drar ihop några och försöker ta det, tar man det, får man en skön bonus, hållerm an det så får man ännu mer bonus, det finns alltså incitament för att göra saker, med folk random eller icke, bara kör.

väldigt smart detta resulterar i att man kan logga på ett slag få reward för det, spelar man mer får man mer reward, inte så knustligt lite mer pang på rödbetan, spelar för närvarande på en CORE server, och ibland är det lite irriteranden är man stöter på en spleare från den andra faktionen som inte är RVR flaggad, men är det i ett område där det är menat att det ska råda RVR så är det inget problem det löser sig så att säga 8)


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Goa verkar vara rätt mycket sämmra än mythic, udnrar när dom ska slänga upp account management så man kan börja prenumenera på spelet?

29dagar efter spelet släpptes?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Bab
Medlem

Guldfarmare är ju bara ett bevis på att spelen är dåligt designade. Om spelare är beredda att betala extra för att slippa vissa delar av spelet (grinda) kanske utvecklarna borde tänka till hur man ska få bort dom delarna ur spelet eller göra om dom så dom inte blir ett hinder för spelare som vill slippa?

Finns det folk villiga att betala kommer det alltid att finnas säljare.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem
Skrivet av Bab:

Guldfarmare är ju bara ett bevis på att spelen är dåligt designade. Om spelare är beredda att betala extra för att slippa vissa delar av spelet (grinda) kanske utvecklarna borde tänka till hur man ska få bort dom delarna ur spelet eller göra om dom så dom inte blir ett hinder för spelare som vill slippa?

Finns det folk villiga att betala kommer det alltid att finnas säljare.

Har inte direkt med dålig design att göra - det är snarare folk som inte klarar av att tanken på att behöva jobba för att få resultat.

Skrivet av Bluescreen:

Tjänar. Så svårt kan det inte ha varit att förstå.

Nää...det menar du inte?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Bab:

Guldfarmare är ju bara ett bevis på att spelen är dåligt designade. Om spelare är beredda att betala extra för att slippa vissa delar av spelet (grinda) kanske utvecklarna borde tänka till hur man ska få bort dom delarna ur spelet eller göra om dom så dom inte blir ett hinder för spelare som vill slippa?

Finns det folk villiga att betala kommer det alltid att finnas säljare.

Har inte direkt med dålig design att göra - det är snarare folk som inte klarar av att tanken på att behöva jobba för att få resultat.

Jag tror du delvis slog huvudet på spiken...

Problemet är väl just att det är så mycket jobb jämfört med hur mycket roligt det är för att få resultat.
De flesta har inte obegränsad fritid och det är ju därför som det går att sälja WoW-guld öht, det finns folk som vill betala för att slippa lägga så mycket tid på tråkigt slitgöra.

Medlem

Skönt att se att Mythic sätter in kraft tag ändå från start för att försöka stoppa guld farmare/säljare.
Dock verkar faktiskt inte WAR handla så mycket om att man måste grinda guld har själv en lvl18 karaktär och har ännu inte behövt köpa nåt.

123
Skriv svar