Se Messi i PES 2009

Robot
Medlem
Se Messi i PES 2009

Det heter IFK Göteborg, inte IFG...

Medlem
Medlem

när kan man få ett demo dååååå =(

Medlem

men vafan....

"Den årliga kampen mellan fotbollsgiganten Fifa och uppstickaren Pro Evolution Soccer drar igång på allvar inom ett par veckor"

Skämtar ni eller? Fifa har i varje fall alltid varit ett skämt(fifa interantional soccer 94 ett undantag). PES är i en helt annan liga. Sen PES3 har den serien iaf varit totalt överlägsen...

Medlem
Skrivet av gardis84:

men vafan....

"Den årliga kampen mellan fotbollsgiganten Fifa och uppstickaren Pro Evolution Soccer drar igång på allvar inom ett par veckor"

Skämtar ni eller? Fifa har i varje fall alltid varit ett skämt(fifa interantional soccer 94 ett undantag). PES är i en helt annan liga. Sen PES3 har den serien iaf varit totalt överlägsen...

Spelar det någon roll vilket spel som är bäst, FIFA-spelen säljer extremt bra, om du inte visste det. Sen föredrar jag verkligen FIFA när det gäller att spela med vänner, alla kan sätta sig in i spelet på två minuter, PES är snäppet svårare.

Medlem
Skrivet av gardis84:

men vafan....

"Den årliga kampen mellan fotbollsgiganten Fifa och uppstickaren Pro Evolution Soccer drar igång på allvar inom ett par veckor"

Skämtar ni eller? Fifa har i varje fall alltid varit ett skämt(fifa interantional soccer 94 ett undantag). PES är i en helt annan liga. Sen PES3 har den serien iaf varit totalt överlägsen...

öööh va?

jovisst vart PES bättre förut... men med senaste fifa och nu fifa 09 så får PES det tuffare då EA faktiskt fått fifa att innehålla ett flyt, som PES tidigare delvis vart bättre på, och andra funktioner och förbättringar, så fifa blir mer och mindre arkad än det tidigare så uppenbart vart, medans PES inte gör mycket alls som förbättrar tyvärr...

jag älskade PES innan men med senaste fifa så blev det genast en tuff kamp. samma sak kan du läsa om du surfar runt FLERTALET recensioner.

//gammalt PES-fan som insett att man bör ha ett öppet sinne och inte snöa in sig själv och bli blind på konkurrensen.

Medlem
Skrivet av gardis84:

men vafan....

"Den årliga kampen mellan fotbollsgiganten Fifa och uppstickaren Pro Evolution Soccer drar igång på allvar inom ett par veckor"

Skämtar ni eller? Fifa har i varje fall alltid varit ett skämt(fifa interantional soccer 94 ett undantag). PES är i en helt annan liga. Sen PES3 har den serien iaf varit totalt överlägsen...

Pes VAR i en annan liga fram till och med för cirka 1-2 år sen. PES5 och framåt har ju i princip varit samma spel.
Fifa däremot har absolut kommit ikapp tycker jag. Om dom gått ifrån är svårt att säga, men dom visar ju i varje fall tecken på att gå framåt.
Jag är glad i varje fall att PES ser bättre ut i år än på länge

Medlem
Skrivet av gardis84:

men vafan....

"Den årliga kampen mellan fotbollsgiganten Fifa och uppstickaren Pro Evolution Soccer drar igång på allvar inom ett par veckor"

Skämtar ni eller? Fifa har i varje fall alltid varit ett skämt(fifa interantional soccer 94 ett undantag). PES är i en helt annan liga. Sen PES3 har den serien iaf varit totalt överlägsen...

Du verkar ju verkligen veta va du snackar om. FIFA 94 va ett jävla skämt, de va bara att sticka till hörnet av målområdet och göra en cykelspark så blev de mål. PES var bättre än FIFA fram till 07, men när EA gjorde sin nya motor så har FIFA bara dragit ifrån mer och mer. Tittar man på när någon lirar PES så ser de ut som ett fotbollsspel, tittar man på när någon spelar FIFA så ser de ut som en fotbollsmatch då alla rörelser är så mjuka och välgjorda, plus att FIFA ser mycket snyggare ut.

Medlem

hehe, ja, kanske är nostalgin som talade då jag nämde fifa årgång -94.

Visst har PES mest finjusterats sedan v.5. Och visst har Fifa närmat sig. men kolla fysiken på fifa...bollens sätt att röra sig. Visst, massa fint lull-lull. Men det vesäntligaste - bollkänslan ligger fifa fortfarande långt efter med...

Scream112: Du har aldeles rätt i ditt synsätt...

Medlem

Jag håller med dig. Jag är mycket besviken på Konami. Fixar EA ballonginläggen i FIFA så går jag direkt över till FIFA och lämnar skämtet Konami bakom mig. Ni som är PES fans vet vad jag snackar om. Ett skämt är de. Att man ger licenserat champions league UTAN alla champions leage lag är bara så typiskt för Konamis sätt att arbeta på. Man förlorar spanska ligan men kompenserar det med Zenit. HAHAHAHAHAHA säger jag bara!

Skrivet av Khorney:
Skrivet av gardis84:

men vafan....

"Den årliga kampen mellan fotbollsgiganten Fifa och uppstickaren Pro Evolution Soccer drar igång på allvar inom ett par veckor"

Skämtar ni eller? Fifa har i varje fall alltid varit ett skämt(fifa interantional soccer 94 ett undantag). PES är i en helt annan liga. Sen PES3 har den serien iaf varit totalt överlägsen...

Pes VAR i en annan liga fram till och med för cirka 1-2 år sen. PES5 och framåt har ju i princip varit samma spel.
Fifa däremot har absolut kommit ikapp tycker jag. Om dom gått ifrån är svårt att säga, men dom visar ju i varje fall tecken på att gå framåt.
Jag är glad i varje fall att PES ser bättre ut i år än på länge


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

jag tycker fortfarande känslan i PES-spelen är bättre än FIFA-serien. testade nya FIFA-demot för ett tag sen, och visst har det blivit mycket bättre och tar ikapp PES men tycker fortfarande PES är ett mer komplett fotbollsspel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Suck... PES är mästaren. Fifa är uppstickaren.

Spelar ingen jävla roll hur mycket pengar EA spenderar på marknadsföring eller licenser, PES är och har alltid varit ett bättre spel.

Inaktiv

Hoppas att Konami lyckas med 09, för att det senaste var totalt värdelöst verkligen..

Inaktiv

När kommer demot egentlige? väntar och väntar.

Medlem

Bara jag som tyckte att PES dog vid PES 2008? PES5 & PES6 är de bästa fotbollsspelen som har gjorts.

Medlem

PES har känslan och kontrollen, FIFA har lagen, efter ha spelat 09 demon så kan jag bara säga att mina förhoppningar om att EA skulle putsa upp fysiken och kontrollen till PES nivå är totalt bortblåsta, PES är det som gäller oavsett om det är samma spel som innan.

Min bror som är ett inbitet fotbollsfan har spelat PES på PSP det senaste året efter troget ha köpt FIFA spel efter FIFA spel, år efter år, han tankade FIFA 09 demon till sin PS3:a häromdan och efter ha spelat några matcher var hans kommentar, "Fyfan vad stelt, kommer jag aldrig köpa".

Spelt sönder FIFA09 demot, och inte förbokat PES i år som är en tradion. Det säger mycket och att jag är kluven just nu.. men som sagt ut med ett PES demo så man får se och känna på det!
:heart:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av norado:

Bara jag som tyckte att PES dog vid PES 2008? PES5 & PES6 är de bästa fotbollsspelen som har gjorts.

Verkligen inte, PES 2008 var ju ett hån mot fansen! Hoppas de lyckats reda ut buggarna nu till 2009.

FIFA 08 å andra sidan var lite utav ett mästerverk enligt mig Enorm skillnad gentemot 07. Testade dock FIFA 09 demon och störde mig på en del grejer (främst på reprisloggan a la nhl?) men hoppas att den färdiga produkten fortsätter på samma bana som 08 lade. Vill ha Superettanlag dock! ;D

1
Skriv svar