Tim LeTourneau pratar Sims-spel

Robot
Tim LeTourneau pratar Sims-spel

The Sims 2-producenten Tim LeTourneau var på Sverigebesök för att visa upp sitt nya spel MySims Kingdom. FZ var på plats för att reda ut varför det inte är ett barnspel och passade på att snacka framtid.

#mysims-kingdom, #the-sims-3, #mysims


Inaktiv
"MySims är inget barnspel"

Om de kunde göra spelet se lite mognare ut, baka in lite naket och svordomar så visst.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Jag kommer iaf fortsätta att se The Sims serien som spelens motsvarighet till en billig bil. En som alla har råd med men bara tråkmånsar vill ha. En Fiat Panda el. dyl... Och varför ha en Fiat när man kan ha en BMW?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Kommer bli bra, ska nog köpa.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

the sims serien var bra till en början, typ år 2000 när d första släpptes, efter det har det bara kommit mer o mer skit.

Såklart man ser mysims som ett barnspel. Jag skulle gå ännu längre o säga att detta är ett barnspel för barn som aldrig kört ett dator/konsol spel innan, alla andra barn som kört spel förut vet att mysims är skit.

Min syster på 10 år spelade spelet på wii och ds i mindre än 1 dag, sedan gick hon tillbaka till mario galaxy


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av darknshy:

Om de kunde göra spelet se lite mognare ut, baka in lite naket och svordomar så visst.

För svordomar och nakna pixlar är ju definitionen av vuxet.

Inaktiv

han befinner sig bara i "denial" stadiet, han kommer att acceptera det snart.

Inaktiv
Skrivet av darknshy:

Om de kunde göra spelet se lite mognare ut, baka in lite naket och svordomar så visst.

Och det hittar man VART i något av Super Mario-spelen? O.o

Medlem

Jag tyckte Camelot-grejen lät kul. Om man tog med inslag från Sim City serien och gjorde det lite mer av en utmaning. Kanske arbeta sig uppåt från bonde till landets härskare i spore-stil. Vemvet.

Medlem

Mylittleponn... SIMS, ehemm .. tja inte vet jag?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Lollerskates.

Mer Sims 3.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Orkar inte citera men menar på att det ser så jävla mesigt ut


signatur

a"C"RED -

Medlem

tss, barnspel.

Medlem

mmm vet inte men jag ser mario som barn spel

Inaktiv

Svårt att se MySims som något annat än ett barnspel.

Inaktiv

Så fort ett spel har lite fler färger och inte har så realistisk grafik som grafikmotorn tillåter så brukar dom döpas till "barnspel" av någon anledning. Tydligen är blod, sex och våld definitionen av "vuxetspel".

Medlem

Jag tror att de som tycker att det är ett "barnspel" också ofta tycker det om Mario och liknande. Jag inräknad. Det betyder dock inte att jag inte kan tycka att spelet är underhållande. Sims passar bättre många mindre känns det som dock. Skillnad på mario för många äldre är mer uppväxta med figuren.

Skrivet av Mytos:

Jag tror att de som tycker att det är ett "barnspel" också ofta tycker det om Mario och liknande. Jag inräknad. Det betyder dock inte att jag inte kan tycka att spelet är underhållande. Sims passar bättre många mindre känns det som dock. Skillnad på mario för många äldre är mer uppväxta med figuren.

Super Mario är ett kultspel The Sims är ett barnspel så enkelt är det. Vill han att folk ska se det som ett vuxen spel lär han ju få göra en massa ändringar.


signatur
Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av darknshy:

Om de kunde göra spelet se lite mognare ut, baka in lite naket och svordomar så visst.

För svordomar och nakna pixlar är ju definitionen av vuxet.

Skrivet av ReZnoR2K6:

Och det hittar man VART i något av Super Mario-spelen? O.o

Har ni aldrig hörtalas om ordet ironi? Ironi är nämligen en lagen som kräver att allting som betecknas som moget måste kretsa runt naket, svordomar och en väldigt stor volym blod.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Shimo:

Jag kommer iaf fortsätta att se The Sims serien som spelens motsvarighet till en billig bil. En som alla har råd med men bara tråkmånsar vill ha. En Fiat Panda el. dyl... Och varför ha en Fiat när man kan ha en BMW?

Vet inte hur du är funtad...En fiat har väl alla råd med, men inte en bmw...Så du får nog ta och tänka om lite.....

Medlem

Alla spel där man går runt och skjuter varandra och leker krig är väl fruktansvärt barnsliga om något. De skiljer sig inte mycket från lekar i sandlådan.

Skrivet av robineng:

Så fort ett spel har lite fler färger och inte har så realistisk grafik som grafikmotorn tillåter så brukar dom döpas till "barnspel" av någon anledning. Tydligen är blod, sex och våld definitionen av "vuxetspel".

"Tydligen är blod, sex och våld definitionen av "vuxetspel"

Detta är sånt som man vanligtvis inte vill att barnen skall se på varken på film eller spel.
Åldersgränser o.s.v
D.v.s detta är avsett för personer som inte klassas som barn. I sverige anses man inte vara vuxen förens 18 års ålder har
jag bestämt för mig .

Kan ha med detta att göra att blod, sex och våld knippas ihopp med utrycket vuxet


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av shastar:
Skrivet av Shimo:

Jag kommer iaf fortsätta att se The Sims serien som spelens motsvarighet till en billig bil. En som alla har råd med men bara tråkmånsar vill ha. En Fiat Panda el. dyl... Och varför ha en Fiat när man kan ha en BMW?

Vet inte hur du är funtad...En fiat har väl alla råd med, men inte en bmw...Så du får nog ta och tänka om lite.....

För det första så kan man få en begagnad BMW för under priset för en ny Fiat, men det hör inte hit.

Men till förklaringen av min liknelse:

The Sims kan spelas på de flesta (nya) datorer. Nästan varje laptop har kraft nog för det.
Om man vill spela "BMW"-motsvariga spel (Fallout 3, Farcry 2 o.s.v.) så behöver man ofta en rätt bra dator. (Monsterdatorer behövs inte; man måste inte alltid köra allt på max) Dessa kostar relativt mer.

En billig dator på valfri datorbutik kostar ~5000 kr.
En dyr (bättre) dator kan kosta upp till 10000 kr. (utan skärm o.d. i båda fallen).

En FIAT 500 kostar ny ~170 000 kr. (Fiat Panda: 134 500)
En BMW 3 kostar ny ~350 000 kr. (BMW 325 Ci: 334 000)

Detta ger en prisskillnad på datorerna på faktor 2.
Skillnaden på bilarna är faktor ~2.

(Priserna på själva spelen antar jag är i princip samma, och undviker att gräva ner mig i vad som gör ett spel bra, eftersom det i grunden är högst individuellt.)

Det jag försöker säga är att jag använde mig av en liknelse, och inte menade faktiska kostnader, utan bara hänvisade till principen.

PS: Jag förklarar bara hur jag tänkte. Jag säger inte det är rätt på något sätt ^^

PS2: Kom på ett nytt sätt att se på saken: Om en fiat och en BMW kostade lika mycket, vilken skulle du då välja? Bara fr att fler känner till fiat (Försök föreställa dig det ) så betyder det inte att en fiat är bättre, utan bara att den är bättre marknadsförd.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Ett medeltida sims vore grymt

Medlem

"Om jag visade dig ett Mario-spel, skulle du fråga om det var ett barnspel?"

Mariospel är barnspel.

Dock så hindrar ju inte det precis vuxna barn ifrån att spela det


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Om det inte är ett barnspel, hur kommer de sig då att de ser ut som ett? MySims=My Little Pony

Inaktiv

Det är bara ängsliga småpojkar som bryr sig om ifall ett spel är "barnsligt". Att spela är att leka, precis som barn. Verbet "play" betyder lika mycket "att spela" som "att leka".
Riktiga gamers bryr sig om BRA GAMEPLAY. Allt annat är sekundärt. Skit samma om det är My Little Pony - har det suverän gameplay så räcker det. Ni småpojkar som inbillar er att ni är män, inse att ni aldrig blir det förrän ni slutar bry er om vad era låtsastuffa polare tycker.
Mvh / Gamer sedan 1978

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av darknshy:

Om de kunde göra spelet se lite mognare ut, baka in lite naket och svordomar så visst.

För svordomar och nakna pixlar är ju definitionen av vuxet.

Skrivet av ReZnoR2K6:

Och det hittar man VART i något av Super Mario-spelen? O.o

Har ni aldrig hörtalas om ordet ironi? Ironi är nämligen en lagen som kräver att allting som betecknas som moget måste kretsa runt naket, svordomar och en väldigt stor volym blod.

Ta ut sanden ur vaginan.

Medlem

haha det är ju tur att grafiken drar åt sig vuxna å inte små barn då ^^


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

haha.. jag förknippar fan mario med barnspel oxå...

12
Skriv svar