Tim LeTourneau pratar Sims-spel

Medlem

Vafan gafflar han om? Hur kan man *inte* se MySims som ett spel för en yngre publik? Samma sak gäller ju alla dom andra exemplen han rabblar upp också - Mario etc.

Med det är det inte sagt att det är dåliga spel eller att dom är "larviga barnspel" med en utmaning på nivå med Mulle Meck. Men vafan förväntar han sig när dom gör spel som ser ut sådär?


signatur
Medlem
Skrivet av anon_19389:

Svårt att se MySims som något annat än ett barnspel.

Indeed. Mario ser ju ändå vuxen ut iaf... Han har ju servicekläder på sig!

Skrivet av shastar:

Jag kommer iaf fortsätta att se The Sims serien som spelens motsvarighet till en billig bil. En som alla har råd med men bara tråkmånsar vill ha. En Fiat Panda el. dyl... Och varför ha en Fiat när man kan ha en BMW?

För att den suger?

Medlem
Skrivet av eCore:

haha.. jag förknippar fan mario med barnspel oxå...

hmm njaa Mario är Perfect för små noobs ^^ men det är ett klart ett spel för alla åldrar


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Gortie:

Vafan gafflar han om? Hur kan man *inte* se MySims som ett spel för en yngre publik? Samma sak gäller ju alla dom andra exemplen han rabblar upp också - Mario etc.

Med det är det inte sagt att det är dåliga spel eller att dom är "larviga barnspel" med en utmaning på nivå med Mulle Meck. Men vafan förväntar han sig när dom gör spel som ser ut sådär?

Exakt..

Medlem

Jag tycker den där Tim LeTournedå är helt ute och cyklar i galen tunna. Det är väl uppenbart att spel med grafik i stil med Mario riktar sig främst till barn. Att det råkar vara många vuxna som spelar just Mario tror jag har mer att göra med att många vuxit upp med den spelkaraktären (Mario är väl i runda slängar 30+), så det har nog mycket med nostalgi att göra.

Gör man spel med gulli-fnuttig grafik och stil så får man fan skylla sig själv om folk betraktar det som ett barnspel. Som någon sade, han är i denial-fasen. Wake up and smell the coffe, säger jag.

Medlem

Jag tar det hela med en nypa salt, klassar det som barnspel ändå

Medlem

sims är barnspel ut i fingertopparna


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

hahaha snubben har slagit i huvudet!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar