Ett dygn med Far Cry 2

Robot
Medlem
Ett dygn med Far Cry 2

Längtar något otroligt! Det var såhär jag förväntade mig Crysis att vara, ÖPPET och med sjukt bra grafik. Därför floppade det för mig.

Medlem

Ska man inte få upptäcka någonting själv?

ptr
Medlem

tycker ljudet är riktigt nice när han står på bryggan och så hör man hur vattnet slår mot båtarna.. mmmm blir nästan sugen på att sitta på en brygga och meta lite

Medlem

Fyfan vad sugen man blir. Längtar rejält efter detta.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

AI:n verkar dock vara helt värdelös av alla gameplay-filmer som jag sett hittills.

Medlem

Bara en månad kvar jue!

Medlem

det jag stör mig mest på är att det inte verkar gå att köra stealth. han blev ju upptäckt när han låg på en klippa långt jäkla bort från fienden. riktigt synd.
sen stör jag mig även på att fienden börjar skjuta så fort de får syn på en. borde de inte åka/gå lite närmre innan de börjar skjuta, som när han åkte i båten, så fort en fiendebåt dök upp så började den skjuta direkt. hur fan visste de att det var en fiende? tycker helt klart att om man inte har vapen framme så borde inte fienden börja skjuta på en direkt. man borde kunna gå fram och kanske t.o.m gå igenom fientliga ställen. kanske skulle man kunna ge fienden lite pengar eller något för att de skulle låta en gå igenom deras lilla uppbunkring eller så. det skulle kännas bättre och roligare. tror jag.

Medlem

Jag ser väldigt mycket fram emot spelet - det trots att jag knappt sett på några filmer och försökt läsa så lite om det som möjligt. Det brukar bli en bättre upplevelse om man helt enkelt inte hypar sig själv för mycket och inte riktigt vet vad man ska förvänta sig till 100%.

Inaktiv

Jag måste ge moberg rätt, hade samma tanke i första filmen.. Dom upptäcker honom för lätt.. O när dom väl sett han, så vet dom exakt vart han är.. Villket ser ut som AI:en är lite dålig, men så snart det blev natt, då verkade det som det funkade att smyga.. :S Åxå när han dödade med silencer på sniper, då såg dom han på engång o visste vart han var..

Men alla dessa spelan handlar bara om en sak, döda snabbt, vilket i sin tur åxå är bra, men AI:en verkar bara lite dum.. Får se hur det blir när det kommer ut, kommer iaf köpa det..

Medlem

Jag hörde att man inte kan ligga i spelet, stämmer detta?


signatur

Meep!

Medlem

Håller verkligen med om att AI:n är alldeles för uppmärksam och verkar ha röntgensyn. Jag som hade sett så fram emot att få smyga i detta spel. Ta ut hela läger med ljuddämpade vapen utan att någon av fienderna ens visste var man var. I det första Far Cry så gick det ganska bra i vissa banor och fienden kändes mycket mer mänsklig.

Om nu AI:n kommer vara så extremt uppmärksam som den verkar återstår att se när spelet släpps. Om det nu blir så hoppas jag att någon gör en mod som sänker uppmärksamheten. Att bara leka Rambo blir nog ganska enformigt.

Inaktiv

blir nog ett köp.. gillade 1an..

Inaktiv
Skrivet av helmesjo:

Längtar något otroligt! Det var såhär jag förväntade mig Crysis att vara, ÖPPET och med sjukt bra grafik. Därför floppade det för mig.

Tydligen exakt samma förväntningar du har på Far Cry 2. Hoppas inte du blir besviken.

Redaktör
Skrivet av Phobo:

Jag hörde att man inte kan ligga i spelet, stämmer detta?

Ja, det stämmer. Stå eller huka sig är vad som gäller.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Phobo:

Jag hörde att man inte kan ligga i spelet, stämmer detta?

Ja, det stämmer. Stå eller huka sig är vad som gäller.

Även pc versionen?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Fy sjutton va hemsk AI... huhaa... Gubbarna reagerar som om dom hade autoaim vid vissa tillfällen och skjuter rakt på dig fast du har varit knäpptyst och krupit fram till en buske.

Eller varför inte ta exemplet där på klippan så hör man ett skott direkt innan man ens ser fienden.. Som om dom visste att han kom där direkt och så skjuter dom iväg en massa raketer på en. Slösa anti-tank raketer på en liten gubbe..

Redaktör
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Phobo:

Jag hörde att man inte kan ligga i spelet, stämmer detta?

Ja, det stämmer. Stå eller huka sig är vad som gäller.

Även pc versionen?

Vet ej, har inte testat den.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Phobo:

Jag hörde att man inte kan ligga i spelet, stämmer detta?

Ja, det stämmer. Stå eller huka sig är vad som gäller.

Även pc versionen?

Vet ej, har inte testat den.

skulle ju va märkligt ifall man inte kunde prona
i pc verren då ubisoft motiverat det som en konsol
begränsning...typ det skulle bli för invecklat för ps3/xb360 spelare om man hade ytterligare en funktion...lr nt:P


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Är det bara jag som tycke motorljudet från tex båten var buggat? Den lät ju ingenting alls! Annars verkar det rätt bra, med dock som ni redan nämnt att AI'n borde putsas lite.


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

Ser lovande ut, håller dock med om AI'n

Medlem

Det verkar som att fienderna ser spelaren alldeles för lätt när man har avfyrat ett skott.

Skrivet av bionicman:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Phobo:

Jag hörde att man inte kan ligga i spelet, stämmer detta?

Ja, det stämmer. Stå eller huka sig är vad som gäller.

Även pc versionen?

Vet ej, har inte testat den.

skulle ju va märkligt ifall man inte kunde prona
i pc verren då ubisoft motiverat det som en konsol
begränsning...typ det skulle bli för invecklat för ps3/xb360 spelare om man hade ytterligare en funktion...lr nt:P

Hm ..det går alldeles utmärkt att Prona i COD4 på min PS3'a tex.

UBI motiverade "lean" som en "knapp begränsing" ..men "lean" är ju så 90-tal iallafall nu "leanar" man ju automatiskt i skydd alá GOW eller ArmyOfTwo..

:evil:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av marcus_w:

Är det bara jag som tycke motorljudet från tex båten var buggat?

Jo, motorljudet hördes inte alls fast än spelaren befann sig precis framför motorn. Var ju väldigt orealistiskt men samtidigt ganska skönt och fridfullt.

Skrivet av kebbe_90:

Det verkar som att fienderna ser spelaren alldeles för lätt när man har avfyrat ett skott.

Det verkar inte spela någon roll om man har avfyrat ett skott eller ej. De ser en lika lätt ändå.

Medlem

Någon som hört nåt om DRM?

Hur gärna jag än köper spelet så vägrar jag köpa ännu ett spel som bara kan installeras ett visst antal ggr. Nu vet jag också att detta inte är förknippat med Ubisoft i första hand men allt fler utgivare verkar ju gå på det där.


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Medlem

2 saker... Båtarna verkar väldigt tysta... och fienderna verkar vara ganska vaksamma när man ska smyga sig på ett läger... Det har jag sett i andra filmer också. Jag hoppas på att kunna söva ner rätt många på håll och ta mig in i lägren osedd.

Medlem

Blow it out your ass

Medlem

Jag tycker nog att fiendens uppmärksamhet var rätt vettig, folk verkar ha fått för sig att man kan sitta på ett krön 150 m från en fiendebas utan att bli sedd, själv så väntar jag mer på att ngn gör ghost recon-mod el likn till far cry 2, FC2 är en väldigt bra grund att utgå ifrån...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Har sett dessa för en vecka sen på gametrailers.com... ser riktigt bra ut faktiskt. Finns massor med fler filmer på den siten...

Inaktiv

Ser fram emot det här väldigt mycket men det verkar tyvärr vara väldigt opolerat om man tittar lite närmare på filmerna.

Ljud som klipper av helt plötsligt eller inte hörs alls, ljus/skuggor som ser mycket märkliga ut, ai- motståndare som kommunicerar och rör sig på ett väldigt märkligt sätt, vapen som är helt felaktigt återgivna osv.. men men.. jag hoppas det blir en rolig spelupplevelse trots allt.

12
Skriv svar