Ett dygn med Far Cry 2

Självklart köp men håller med om att AIn borde putsas


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Skulle hoppas på en liknelse med COD4 i Harcore läget - ett skott - en död.
Peppra sönder en fiende med 6 skott i magen bara för han ska falla har jag aldrig förstått mig på... oavsett vilket är en collectors edition numera beställd

Synd bara på inga vilddjur som sagt.. hade hoppats på ett möte med ett lejon eller ett blindgalet vildsvin som kommer stormande ur en buske *RRRRIIIIII*:evil: o bara går bärsärk... eller.. ja ..hm. ..nä just det, var ju bara den där mardrömmen som återkommer när jag ätit skinka efter 20.30 ..hmm...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

00a
Medlem

bara jag som tycker att kulsprutan på lastbilen och båten lät väldigt mesig. stör mig faktiskt lite

Medlem

hehe AIn verkar ju helkonstig.
men men, om det överlever hypen får tiden utvisa - dock tror jag folk kommer bli ganska besvikna


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

hehe AIn verkar ju helkonstig.
men men, om det överlever hypen får tiden utvisa - dock tror jag folk kommer bli ganska besvikna

Jag tror nog att det är många som blir besvikna och kommer gnälla som *nåt* xD på spelet. Men man ska inte förvänta sig för mycket helt enkelt.

Medlem

Usch va äckligt med konsolstyrning....varför visar dom inte lite pc filmer ist

Haha hade han lirat med pc i farcry2_blowout_evening.wmv så hade han tagigt den andra med sniper oxå. värdelöst med konsol.

Medlem

Här har ni en film med båtljud i spelet, frågan är om det är bättre:
http://www.jeuxvideo.tv/video/far-cry-2.html#view:256222

Medlem
Skrivet av mr speed:

Synd bara på inga vilddjur som sagt.. hade hoppats på ett möte med ett lejon eller ett blindgalet vildsvin som kommer stormande ur en buske *RRRRIIIIII*:evil: o bara går bärsärk... eller.. ja ..hm. ..nä just det, var ju bara den där mardrömmen som återkommer när jag ätit skinka efter 20.30 ..hmm...

det finns väl visst vilddjur i spelet? tyckte han stötte på några i den första videon, såg ut som vildsvin också. eller så minns jag helt fel.

Medlem

AI'n verkar inte vara helt 100%, men det finns väl olika svårighetsgrader antar jag. Sedan båtljudet, eller lack there of, kommer dem väl fixa får man hoppas.

Annars verkar miljön helt fantastisk.

Medlem

[quote="Whimsical"
Det verkar inte spela någon roll om man har avfyrat ett skott eller ej. De ser en lika lätt ändå.[/quote]

Nej, i ett av klippen så står spelaren i ett buskage med ljuddämpat prickskyttegevär, ingen lade märke till spelaren förren denne hade skjutit ett skott som knappt lät, då upptäckte de honom genom tre lager av täta buskar. Märkligt..

Medlem

Personligen så tror jag detta kommer floppa lika rejält som Crysis.
Det är mycket med detta spelet som jag tycker verkar konstigt, inte minst AIn.

Å andra sidan så tyckte jag att Crysis inte var SÅ jävla dåligt som vissa vill få det till, så man får väl hoppas att det är samma sak här.
Men jag känner mig faktiskt mer orolig inför detta spelet är vad jag kände för Crysis.

Medlem

Eschricht: Crysis Warhead var MYCKET bättre.

Medlem

Hade inga förhopnningar på detta spelet till now, särskilt med Sunrise filmen, exakt den typen av gameplay jag vill ha, fick det större delen av crysis, innan spelet blev ren skit på slutet.

Medlem

Usch vad hemsk konsol-versionen såg ut. Spelet är ju mycket snyggare på filmerna som är tagna från pc-versionen. Stel styrning som fan dessutom

Och kallar dom det där natt?! Det såg ju ut som på dagen, fast med en svart himmel.

Sen verkar det vara alldeles för mycket hjälpmedel överallt med blinkande vapen, super-kartor,osv. Usch, bebis-anpassat.

AI'n såg jag däremot inte något större problem med faktiskt. Jag tyckte då att han avslöjade sig ganska rejält varje gång han blev upptäckt. När han väl smög runt med ljuddämpat och kniv var han ganska dold.

Angående ljudet så låter det snarare som att dom inte lyckats fånga alla ljud-kanaler från surroundet. När han vände sig om mot båtens motor så hörde man den klart och tydligt, men när han hade ryggen mot den så hördes det knappt. Känns då ganska uppenbart.

Dessa filmerna gjorde mig lite besviken iaf. Men det är ju trots allt konsol-versionen, så jag hoppas på pc-varianten

Inaktiv

Det enda som jag störde mig på var när han vände sig och allting blev suddigt i 1 sekund.. liksom vafan skulle det föreställa?
Har dom på ubisoft aldrig vänt sig om?
Det sista det blir är ju suddigt, då ögonen fokuserar det man vänder sig mot innan man vänder sig.

Medlem
Skrivet av Heat:

Det enda som jag störde mig på var när han vände sig och allting blev suddigt i 1 sekund.. liksom vafan skulle det föreställa?
Har dom på ubisoft aldrig vänt sig om?
Det sista det blir är ju suddigt, då ögonen fokuserar det man vänder sig mot innan man vänder sig.

Dom måste ju göra sådant blur på konsolerna för att dölja alla grafik fel.

Medlem

Stel styrning? Jo, lite svårare att både justera sikte och röra sig på konsol än på PC, men så mjukt och fint han smög. Så sakta och tyst. Lycka till med att få den känslan med tangentbord.

Summa sumarum tycker tycker jag att det ser ut att bli ett okej spel, men inte mer än så. Man får hoppas på mods som vanligt

Medlem

Lol pc ägare lycka till med att köra med samma grafik som i demo filmerna på era datorer för om det är lika krävande som Crysis så kommer ju inte ens en Sli/crossfire dator klara skivan... nej tack hellre lite blur och flyt på konsol än lag och låga fps på pc.

Medlem

Saarela stick din konsoll wannabe, om man gör ett spel som crysis som fortfarande efter 1 år du inte kan maxa ut är man bra dum så jag tror ingen vill göra samma misstag som crytek gjorde eftersom det sålde rätt så dåligt eftersom knappt nån har en dator vettig för att kör hyffsat laggfritt.

Medlem
Skrivet av marcus_w:

Är det bara jag som tycke motorljudet från tex båten var buggat? Den lät ju ingenting alls! Annars verkar det rätt bra, med dock som ni redan nämnt att AI'n borde putsas lite.

Nej, jag tyckte oxå det var grymt buggat, hörde bara svallvågorna och skummet från vattnet. Men när han sen vände sig om några grader så hörde man motorn... Hahaha, måste varit nått fel på inspelningen av ljudet el nått EAX strul.

Och jag håller med. AIn kanske inte är så jävla grym att möta, men de upptäcker en alldeles för lätt. Finns inget mer spännande än att smyga sig på så nära man kan i en djungel el högt gräs. El ligga hur länge som helst och planera vem man ska prickskjuta först... Verkar inte som man kan det överhuvudtaget här.

Skrivet av Hannu87:

Usch va äckligt med konsolstyrning....varför visar dom inte lite pc filmer ist

Haha hade han lirat med pc i farcry2_blowout_evening.wmv så hade han tagigt den andra med sniper oxå. värdelöst med konsol.

Ja det är en bra fråga, stör mig alltid lite på att få se sega kontroller på dessa demoklipp. Och nu när alla verkar vara extra gnälliga kan jag bidra med mitt strå till stacken!

Jag har aldrig gillat spel som görs till konsol och Pc samtidigt, då kan man nästan räkna med att konsol-versionen är bäst anpassad och lidande blir såklart Pc-versionen.

Mindre knappar = fördummade system typ ett par knappar sköter allt och alltid symboler som visar vad man ska göra, annars menyer som förstör flytet... Sämre prestanda = mindre komplexa spel. Jag trodde att Far Cry 2 skulle vara lite rollspel/rpg som Stalker men nu är jag inte så säker längre. Men men vi får se!

Medlem
Skrivet av Brain:

VARFÖR är det så jävla ljust på natten? Det är bara i typ centrala Sthlm som det är så där ljust när solen inte är uppe.

Usch.

Stalker hade bra ljus; det här var ju fan bajs.

om du kollar på gametrailers hd version av filmen så ser du att de har dragit upp ljuset i spelet. Förmodligen för att vi ska kunna se något...

annars kan du ju dra ner ljuset på din skärm så kan du få hur mörkt du vill! du kan t.o.m stänga av den för en kolsvart effekt!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skrivet av Brain:

Stalker hade bra ljus

Hehe ja när det var mörkt i stalker då va det mörk ...helt jäkla kolsvart


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ser lite konsolanpassat ut med blinkande vapen som ligger på marken.. hoppas mycket kommer moddas i detta spel, AI'n och sånt som blinkar.. fan ska dom behöva ha värsta sirenerna på vapen som tapps på marken "BLINK BLINK BLINK HEJ TA UPP MIG BLINK BLINK BLINK" de överskattar inte folk's IQ iaf, den saken är säker!


signatur
Medlem

Allt jag menar är att man kan göra snygga och bra spel utan att det ska behövas ett monster till dator för att köra dom på en respektabel nivå...gör mig ju knappast till en konsol fanboy... PC är en bra platform bara det att på senare tid så verkar det ju som om spelmakarna som gör fps inte längre bryr sig om standard spelarna som inte har råd att köpa highend hårdvara. jag menar dom förlorar ju bara kunder på att köra skyhöga system krav och alla grafik under high får spelen att se ut som nåt katten släppat in.

Medlem

Kan ingen säga åt dem att Carl Gustav inte skjuter missiler? Granatgevär ftw.

Medlem
Skrivet av moberg:

det jag stör mig mest på är att det inte verkar gå att köra stealth. han blev ju upptäckt när han låg på en klippa långt jäkla bort från fienden. riktigt synd.
sen stör jag mig även på att fienden börjar skjuta så fort de får syn på en. borde de inte åka/gå lite närmre innan de börjar skjuta, som när han åkte i båten, så fort en fiendebåt dök upp så började den skjuta direkt. hur fan visste de att det var en fiende? tycker helt klart att om man inte har vapen framme så borde inte fienden börja skjuta på en direkt. man borde kunna gå fram och kanske t.o.m gå igenom fientliga ställen. kanske skulle man kunna ge fienden lite pengar eller något för att de skulle låta en gå igenom deras lilla uppbunkring eller så. det skulle kännas bättre och roligare. tror jag.

Lysade! Då kunde de döpa om spelet till "Africa The Tourist Simulator", sedan kunde man GÅ runt på en jättesavann och titta på saker, samtidigt som man samlade pengar genom att sälja bilder man fotat på olika djur -- jätteroligt!

Hur tänkte du nu?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

12
Skriv svar