Min granne gör mig tokig!

Medlem
Min granne gör mig tokig!

Han är en sleten typ runt 50 bast, ser lite raggaraktig ut som om han lever i fel årtionde och kör runt i en rostig volvo 240.
So far so good han hade aldrig stört mig men,

Ett par dagar sedan kom jag och frugan gående mot porten och hans står där med en skitstor rotweiler som morrar och skällar och springer mot oss i fullfart, helt okopplad.
Tjejen gömmer sig bakom mig och hunder är helt tokig den morror och visar tändera och hoppar och gör utfall mot mitt ansikte, men missar då jag är 2 meter lång.

Grannen kommer lunkade och skriker på hunder som inte lyssnar alls, sedan tar han tag i den, smäller till den och håller fast den.

Så säger han bara till oss "Äh fan va inte rädda han är bara några år gammal" och går iväg.

För ett par dagar sedan stod jag på parkeringen och lastade ut matkassar ut bilen, och hans bil glider upp brevid.
Utspringande kommer samma hundjävel igen okopplad och attackerar mig igen.
Jag frågar vad fan håller du på med du får ju ha den där hunden kopplad det finns småbarn här i huset.
Han säger det ska du skita i och går i väg.

Sedan idag ser jag honom gå omkring i kvarteret med hunden helt okopplad, och ser hur den är hotfull och gör utfall mot en äldre dam så hon nästan ramlar omkull.

Vad i helvete kan man göra? Är det någon ide att ens polisanmäla honom när polisen är så upptagna med annat?
Nu är det så att man inte vågar gå ut om man inte ser att hans bil är borta..haha..

Älskar hundar och är inte hundrädd själv men den här var det värsta jag någonsin sett, och jag förstår inte hur man inte kan hålla sin hund kopplad (okay om man är ute i skogen) när man är runt folk.

Den här pundraren lyssar ju inte på vanligt vett.
Tror ni att polisen gör något om man anmäler honom?
Och har man rätt att försvara sig om hunden attackerar igen?

Medlem

Ring polisen, om den är aggresiv och det finns småbarn så är det ju riktigt farligt.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Ring polisen, om den är aggresiv och det finns småbarn så är det ju riktigt farligt.

Agree, enda du kan göra. Men testa att ringa hyresvärden också, kanske dem kan prata med idioten iaf.


signatur

Videomupp

Medlem

Håller med seniil. Jag avskyr folk som inte kan dressera (heter det så?) sina hundar. Bor en hund en bit bort från mig som är "jättesnäll" enligt många. Den hunden går också okopplad och stryker omkring när ägarna inte är hemma... Den är inte så snäll som det sägs.

EDIT: Klart du får försvara dig, besides, vem bryr sig om "lagar" när en galen hundjävel anfaller en?

Inaktiv

Ring polisen, alternativt agera i självförsvar på ett oåterkalleligt sätt.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Vi har en hund som inte går i koppel, men den hunden är verkligen en ängel. Sen så bor vi ju inte i en stad heller ^^


signatur

Videomupp

Medlem

testa mata den med en korv nästa gång så kanske den lugnar ner sej istället för ''attackera'' dei

Youtube-proffs

Jag hade nog skaffat en större hund och låtit den attackera honom.

Ne men skämt osidå. PUNDARjävlar skall inte få bo med vanliga folk.

Du bor möjligtvist inte i Hisingen Göteborg va? Där bor jag och det e fullt me sånt folk.

Hur som helst, ring polisen, om dom inte gör något, så får du ta saken i egna händer. Antagligen säga till han seriöst. Man kan inte bråka med en pundare, då är din bil sönderslagen sedan, och så kommer han hota dig. Om han nu är en seriös pundare.

Man kan aldrig bli av med dom. Men om fallet skulle va att han inte är en seriös pundare, slå till hunden, eller så säger du helt enkelt att han har bitit dig och du har sett han attckera andra folk. Då kan den troligvist bli avlivad. Polisen sköter nog det där, så ring polisen först. Det ska nog ordna sig.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

bjud in hunden på en kopp chocklad så är det fixat sen serru

nej men ring polisen, eller det finns någon djurorganisation som kan ta hand om djur som inte "mår bra" o det gör väl inte den hunden om den attackerar? iaf du kan säkert få den bortforslad

Inaktiv

Köp en större hund och attackera hans hundar?


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Vapenlicens + kula = Bye bye.

Nej men ärligt talat, ring polisen eller hyresvärden, jag är fan livrädd själv för varenda jädra hund som går lös, t.o.m. vissa i koppel. Kanske har fobi, vad vet jag.
Sen får man läsa detta och då säger jag bara, ring snuten för fasen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Jag skulle tro att polisen lägger rätt hög prio på det du säger, så ring till dom så kirrar dom biffen.

Medlem

jupp, ring polisen INNAN det händer nått, som du sa, tänk om den anfaler ett barn? det har ju hänt förr, du skulle bli kvarterets hjälpte om du fick bort hunden


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Skaffa en mora kniv och gå runt ute så mycket som möligt och ha låstats ärenden. SOm typ, nej jag skulle skärna bort lite tyg från sätet på bilen. Och sen när hunden kommer kuttar du den i halsen och säger att det var självförsvar.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Youtube-proffs
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Polish:

Ne men skämt osidå. PUNDARjävlar skall inte få bo med vanliga folk.

Jävla fashist.

Va h----- menar du med det?

Kom hit och bo hos mig då så får du se om det är så jävla roligt, har fan blivit hotad, min bil har blivit antastad av pundare som inte har råd att köpa bensin för dom lägger sina pengar på knark. Dom ska fan sitta inspärrade.

Dom skadar så mycket folk och gör så mycket skadegörelse per att det är helt ofattbart.

Du hade nog inte sagt något sådant om din bil\moppe\trehjuling hade blivit stulen. Eller om någon i din familj blivit skadad av en pundarjävel.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Du verkar bo i en dålig kommun polish,

I den kommun jag bor i så hade vi stora problem med flumm folk o tjuvar o banditer.

Kommunen gjorde ett jätte jobb o fick bort dom.
kanske skicka dom til din kommun hehe


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Polish:

Ne men skämt osidå. PUNDARjävlar skall inte få bo med vanliga folk.

Jävla fashist.

Håller med, hur fan kan du få det till att han är en Pundare bara för att han klär sig som en raggare och så?

jävla fördoms fulla idioter borde inte få bo med "vanligt" folk.

Medlem

Om det är en hanhund kan du ju pröva med att sparka den rejält i skrevet, ska tydligen hjälpa. Men annars låter polisen eller hyresvärden som dom bästa alternativen. Hyresvärden har väl skyldighet att se till sånt där.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Bättre o stå still och om den försöker hugga dvs inte bara göra utfall så kan man antingen lyfta upp hunden alt sparka till den spelar ingen roll var.

Det värsta man kan göra är att ryta åt hundägaren då hunden känner av vilket läge på ljudet man har och kan attackera bara av det.

Står man still o hunden tappar intresse som den troligtivis gör i det läget så säg till hundägaren i lung ton att koppla hunden.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av SoniC:
Skrivet av Polish:

Ne men skämt osidå. PUNDARjävlar skall inte få bo med vanliga folk.

Jävla fashist.

Håller med, hur fan kan du få det till att han är en Pundare bara för att han klär sig som en raggare och så?

jävla fördoms fulla idioter borde inte få bo med "vanligt" folk.

Va fan? sedan när trodde jag att raggare va pundare? LÄS innan du dömer ditt kolhuvud.

"Den här pundraren lyssar ju inte på vanligt vett.
Tror ni att polisen gör något om man anmäler honom?
Och har man rätt att försvara sig om hunden attackerar igen? "

Han sa själv, pundare. Hade han sagt "raggare" så hade jag fan inte skrivit "raggarjävlar borde inte få bo med vanligt folk".

Han som skrev tråden sa att han va en pundare. DÅSÅ.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Va fan? sedan när trodde jag att raggare va pundare? LÄS innan du dömer ditt kolhuvud.

"Den här pundraren lyssar ju inte på vanligt vett.
Tror ni att polisen gör något om man anmäler honom?
Och har man rätt att försvara sig om hunden attackerar igen? "

Han sa själv, pundare. Hade han sagt "raggare" så hade jag fan inte skrivit "raggarjävlar borde inte få bo med vanligt folk".

Han som skrev tråden sa att han va en pundare. DÅSÅ.

Missa den biten, ber om ursäkt.

Medlem

Rekommenderar er att lyssna på Bob Marley And The Wailers låt No More Trouble, så ni lugnar ner er lite.

Inaktiv

Trodde det var en MacBolan tråd... Men det var det inte

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Polish:

Ne men skämt osidå. PUNDARjävlar skall inte få bo med vanliga folk.

Jävla fashist.

Va h----- menar du med det?

Kom hit och bo hos mig då så får du se om det är så jävla roligt, har fan blivit hotad, min bil har blivit antastad av pundare som inte har råd att köpa bensin för dom lägger sina pengar på knark. Dom ska fan sitta inspärrade.

Dom skadar så mycket folk och gör så mycket skadegörelse per att det är helt ofattbart.

Du hade nog inte sagt något sådant om din bil\moppe\trehjuling hade blivit stulen. Eller om någon i din familj blivit skadad av en pundarjävel.

ÅHÅHÅHÅÅH vänta bara på att du skulle skriva detta.

Saker som jag har förlorat pga "pundare"

2 mopeder värde tot: ca 30k
en bilstereo värde ca 1500 och ja rutan naturligtvis.
Har också blivit hotad 5 st nysvenskar drog kniv mot mig och sa att dom skulle döda mig. Men det sluta med att jag fick köpa knark för att övertyga dom att jag var av samma skrot och korn.

Men inte fan gnäller jag för det och skyller allt på dom, fashist.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Alcr:

Trodde det var en MacBolan tråd... Men det var det inte

Han är död, tack för att du påminde mig.

*suck* saknar han så in i helvete

RIP MacBolan!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Alcr:

Trodde det var en MacBolan tråd... Men det var det inte

Han är död, tack för att du påminde mig.

*suck* saknar han så in i helvete

RIP MacBolan!

MacB var en hyvens man! :'( *snyft*


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Bolan vi saknar dig och dina berättelser.

Youtube-proffs

[quote=SoniC]

Skrivet av Polish:
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Polish:

Ne men skämt osidå. PUNDARjävlar skall inte få bo med vanliga folk.

Jävla fashist.

Va h----- menar du med det?

Kom hit och bo hos mig då så får du se om det är så jävla roligt, har fan blivit hotad, min bil har blivit antastad av pundare som inte har råd att köpa bensin för dom lägger sina pengar på knark. Dom ska fan sitta inspärrade.

Dom skadar så mycket folk och gör så mycket skadegörelse per att det är helt ofattbart.

Du hade nog inte sagt något sådant om din bil\moppe\trehjuling hade blivit stulen. Eller om någon i din familj blivit skadad av en pundarjävel.

ÅHÅHÅHÅÅH vänta bara på att du skulle skriva detta.

Saker som jag har förlorat pga "pundare"

2 mopeder värde tot: ca 30k
en bilstereo värde ca 1500 och ja rutan naturligtvis.
Har också blivit hotad 5 st nysvenskar drog kniv mot mig och sa att dom skulle döda mig. Men det sluta med att jag fick köpa knark för att övertyga dom att jag var av samma skrot och korn.

Men inte fan gnäller jag för det och skyller allt på dom, fashist.

Okey, då undrar jag. Hur fan kan du tycka dom är "OK" efter allt du gått igenom?

Dom är hemska människor som gör allt för att få pengar, och om det så ska bli min livsvision så ska dessa inte få bo med vanliga folk, dom kanske ska få bo i tex ett rehab ställe, eller något annat liknande.

Men ALDRIG, då säger jag ALDRIG få bo med folk som har familj med barn osv, som sagt, så har pundare alltid en "livlina" med sig, deras hund, om en polis kommer så bussar dom oftast hunden på den och springer.

Den hunden är galen, precis som denna tråden handlar om. De flesta pundarhundar är galna, enbart för att dom blir tränade till att vara agro, eller illa behandlade. Jag har sett flera "dogfigths" på min gård där pundarna skriker på hundarna att dom ska sluta men dom kan inte göra något, för alla går okopplade och skiter på alla gräsmattor.

Om en sån hund attackerar ett litet barn, ska vi då tycka synd om pundaren för att stackarn inte hade råd att köpa ett koppel för att han lagt all sin cash på knark eller för att han fullständigt skiter i vad andra folk tycker och tänker?

Pundare är ett storts samhällsproblem i Sverige, såsom tex folk som blir fängslade, skillnaden mellan de fängslade i Sverige och pundarna är inte så stor faktiskt, skillnaden är att pundare är bara sluga och sliskiga, och dom kommer oftast ur situationer som igentligen skulle få dom att åka in. Så du tycker dom ska få bo med vanliga folk?

Det kan jag verkligen inte förstå, tyvärr. Och inget du säger kommer någonsin få mig att ändra min uppfattning angående det.

*Fascist - Och nej, jag är inte det.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av SoniC:

Jävla fashist.

Ska du anklaga någon så kan du väl allafall stava rätt


signatur
Medlem

Ring polisen och anmäl killen så vet du att du gjort vad du kunnat när hunden biter en tvååring i ansiktet. Minst för din egen skull alltså...

Jag vet inte om det är ett rättvist grepp att säga att killen är en pundare bara för att han klär sig slitet, kör 240 och har en stor skitig hund men om skorna passar...

Sedan tycker jag att ni som hänger på Polish skall slappna av lite - Jag skulle heller inte vilja bo i närheten av pundare, jag vill inte bo i ett invandrartätt område och jag vill inte bo där det finns kriminella element. Det gör mig inte till faschist eller rasist... Jag vill inte bo på ålderdomshem heller, det betyder inte att jag inte gillar gamla människor.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar