Inaktiv
Bra artikel.

Angående att vissa blir tystade i skolan... och andra inte:

http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,871392,00.h...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

intressant, speciellt eftersom jag är blivande lärare >.<

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

intressant, speciellt eftersom jag är blivande lärare >.<

From nu är du under sträng uppsikt vad gäller stavning, och sån't.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

intressant, speciellt eftersom jag är blivande lärare >.<

From nu är du under sträng uppsikt vad gäller stavning, och sån't.

>.<

Inaktiv
Citat:

Lars Leijonborg sa uttryckligen att eleverna måste varnas för vänsterpartister som Lars Ohly (Dagens eko den 8 februari 1999). Man föreslog inte ett uttryckligt förbud för eleverna att hävda sin vänsteruppfattning, men syftet var att visa eleverna att de tänkte fel.

Citat:

Hösten 2005 föreslog folkpartisterna i Stockholm att lärare skall ange elever till Säpo om de uttrycker förståelse för "terrorismen". Orsaken var att "unga muslimer i våra mest invandrartäta områden" har "radikaliserats".

och idag upptäcktes dom göra intrång i (S) intranät, hur demokratiska är igentligen Folkpartiet? eller tänker alla blåa såhär?

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Citat:

Lars Leijonborg sa uttryckligen att eleverna måste varnas för vänsterpartister som Lars Ohly (Dagens eko den 8 februari 1999). Man föreslog inte ett uttryckligt förbud för eleverna att hävda sin vänsteruppfattning, men syftet var att visa eleverna att de tänkte fel.

Citat:

Hösten 2005 föreslog folkpartisterna i Stockholm att lärare skall ange elever till Säpo om de uttrycker förståelse för "terrorismen". Orsaken var att "unga muslimer i våra mest invandrartäta områden" har "radikaliserats".

och idag upptäcktes dom göra intrång i (S) intranät, hur demokratiska är igentligen Folkpartiet? eller tänker alla blåa såhär?

Spela inte dum. När socialdemokraten försökte svartmåla fredrik reinfelt då? Är alla socialdemokrater så? Ungdomsförbundets medlemsfusk?

Att väga in en sån här händelse när man bestämmer sig för att rösta är som att kryssa i rutan:

[ ]Låt Aftonbladet bestämma vart min röst skall gå!

Se mediakritiskt förbi alla dessa "petiteser" och fokusera på "the big picture".


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Definivt dumt dra hela fp över en kam.

Det är en eller flera ungdomar inblandade i själva brottet.

Hur den infon sen har spridits vet vi inte förutom att sossarna hävdar att fp kunnat förutse vissa manövrar väl tidigt.

Som många säger det ska mer än det här för att vara vågskäl gällande röster hit eller dit.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Blipp. Att jag aldrig lär mig.

Inaktiv
Skrivet av m0rfar:

Skillnaden är egentligen ofantlig när ett politiskt parti är inblandat om man tänker efter.

Läses: Jag har tänkt efter. Alla som inte håller med mig har inte tänkt efter.

Citat:

Egentligen skulle jag skriva mycket längre för att förklara vad jag menar, men jag orkar inte.

Läses: Till och med jag själv inser att inlägget är väldigt rörigt och osammanhängande.

Citat:

Misstolka fritt, för det gör man alltid på såna här ställen.

Läses: Att skriva på ett forum som detta är lite under min värdighet.

Man fick ju misstolka posten som man ville? Jag tycker att speciellt sista citatet är så bra: skriv ett aggressivt inlägg och sedan innan någon ens svarat börja klaga på att folk misstolkar det. Fast jag misstolkade väl den meningen också.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Citat:

Lars Leijonborg sa uttryckligen att eleverna måste varnas för vänsterpartister som Lars Ohly (Dagens eko den 8 februari 1999). Man föreslog inte ett uttryckligt förbud för eleverna att hävda sin vänsteruppfattning, men syftet var att visa eleverna att de tänkte fel.

Citat:

Hösten 2005 föreslog folkpartisterna i Stockholm att lärare skall ange elever till Säpo om de uttrycker förståelse för "terrorismen". Orsaken var att "unga muslimer i våra mest invandrartäta områden" har "radikaliserats".

och idag upptäcktes dom göra intrång i (S) intranät, hur demokratiska är igentligen Folkpartiet? eller tänker alla blåa såhär?

Spela inte dum. När socialdemokraten försökte svartmåla fredrik reinfelt då? Är alla socialdemokrater så? Ungdomsförbundets medlemsfusk?

....Text

Och när kunde man jämföra svartmålning (jag vet att dom gjorde det och tycker det va fel) med att göra ett ingtrång och ett brått på demokratin?

inte att dra alla över en kant...

tydligen har fp haft en historia av det...

som jag har sakt till anndra "Diktatur gillar inte demokrati, men ändå kan en demokrati rösta fram en diktatur"

Medlem

eh? så du menar att moderaterna kommer leda till diktatur ja jösses isåfall


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

eh? så du menar att moderaterna kommer leda till diktatur ja jösses isåfall

Nej, jag mena att en diktatur kan få makt genom laglig väg, genom demokratiska vägar, och FP har tydligen gjort flera utalanden om att "minska" folkets frihet genom att lära ut annat i skolan och registrera folk hos säpo.

och nu intrång i (S) Intranät, ännu ett icke demokratiskt utspel.

man undrar ju vad som skulle hända om dom fick makten.

och kom inte med att det bara va en person som gjorde det på eget bevåg, FP använde informationen hella året och stoppa inte det redan från början, så den personen styrde FP i ett år utan att någon viste om det?

Medlem

ok till ditt citat.

Gällande det andra så finns bara vad jag vet 2tillfällen där en person har utnyttjat det material på sossarnas server publikt.

Vad som skett bakom kulisserna vet ingen enl vad man kan läsa i tidingarna nån anna källa har då inte jag hittat.

Det är en sak o veta konkret från goda källor att något har hänt en annan att fantisera ihop egna slutledningar baserat på tunt material i tidningarna.

Sen att fp partiledare är osmidig o dröjer med sitt svar kan man se som både dumt och smart beroende på varför han valde att dröja med att säga att han hade tillgång till info om partisekrateraren.

Man är blind om man inte tror att det förekommer rävknep inom alla partier.

I år så är det fp som drabbats värst, sossarna kom billigt undan med sin blunder som skedde där.

Det enda jag tycker är synd att genom att vi fokuserar så blint på dessa incidenter är att enfråge partierna får fler röster och det är inte bra.

Angående att fp gjort vissa förslag gällande skola etc så ja inte bra men det är ju en sak som vad jag vet man backade sen ifrån efter man fått nedslag, om det var i skolnämden eller vad det heter.

Finns många dumma förslag som stöts o blötss av antingen hela partiet eller som enstaka motion av alla partier.

Oavsett så är detta inte bra som har hänt för fp och enligt analytiker senast så verkar det vara sossarna som kan förlora på det, så det är ju skumt nog bra för oss smurfar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Oavsett så är detta inte bra som har hänt för fp och enligt analytiker senast så verkar det vara sossarna som kan förlora på det, så det är ju skumt nog bra för oss smurfar

Så det är bra att FP förstör ännu mer politikernas rykte?

det börjar nästan låta som att det FP gjorde va bra i slutändan bara för att (S) kan ta skada av det ändå, för att folk inte röstar på "korupta" politiker.

Vem är det då som kör med fula knep här igentligen?

Medlem

Läs inte ut mer än vad jag sa.

jag sa att det skumt nog observa att jag tycker skumt att det skulle vara positivt för alliansen .

Aldrig påstått att det var bra av dom i fp som har gjort det dom har gjort.

Skrev bara vad dom analytiker ute på tidningarna skrev.

ta bort min smiley i den posten så hakar du dig inte upp dig på vad jag skrev lika mycket


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

hehe, jag är en hobby psykolog, jag har en ovana att göra sånt ^^

Inaktiv

hah motionen är ju helt jävla galen ändå.. hur kan mer än en virrpanna komma på nåt så dumt
kräva att eleverna typ ska strunta i orsakerna bakom terrorism


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

"Dom är farliga, vi säger inte varför, och ni får inte ta reda på det, utan lita på oss att dom är farliga!"

hjärntvätt ftw -.-

1
Skriv svar