Jag får inte ladda ner mina Singstar-låtar!

Flakmonkey
Jag får inte ladda ner mina Singstar-låtar!

Ibland förstår jag mig inte på konsoltillverkare, utvecklare och deras konstiga idéer. I de flesta fall så är valen de gör helt logiska även om man inte gillar dem. Till och med Infinity Wards beslut att skippa dedikerade servrar för att satsa på IW.net förståligt ur ett affärsperspektiv - hur trist det än må vara. Idag har jag dock stött på ett beslut som jag har svårt att förstå poängen med, eller kanske framförallt sättet som det implementeras på.

Idag är det nämligen utgång och förfesten ska ske hos mig vilket innebär att det med största sannolikhet kommer spelas guitar hero, buzz och singstar. Självklart ska detta bli jättekul, men när jag idag loggade in på singstore för att tanka ner de låtar jag köpt i butiken så möts jag av beskedet att jag inte kan göra det. Uppenbarligen har Sony valt att inte bara låsa låtarna vid ditt PSN-ID utan även din konsol vilket blir ett problem eftersom jag köpt en ny PS3:a. Okej tänker jag och kollar upp vad det finns för lösningar på det och till min fasa kan det bara lösas genom att man kontaktar Sonys hotline och ber dem "koppla från" min gamla konsol till de låtarna så att jag kan lägga till mina nya.

Sagt och gjort jag ringer dem men möts av meddelandet om att jag inte kan använda mobilen jag har eftersom den även agerar jobbtelefon och betalnummer är spärrade. Att ringa hotlinen kostar 9 kr timmen eller något liknande och det vill av förklarliga skäl inte jobbet betala. Så det blev helt enkelt att skicka ett mail och hoppas att någon där läser det, har inga större förhoppningar om att så ska ske men vad kan jag annars gör? Förstår verkligen inte varför de måste göra det så jädra krångligt. De är ju kopplade till mitt PSN-ID så varför kan jag inte bara gå in själv och välja att låtarna nu ska kopplas till en ny maskin... Nåväl, det här ska nog ordna sig ändå, men irriterande är det likväl

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xR3HRm4l-So&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/xR3HRm4l-So&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
En typiskt Singstar-kväll?

#blogg

Medlem
Jag får inte ladda ner mina Singstar-låtar!

Asch, det är ju förjäkligt. Trodde att PS3'n skulle köra på samma system som Xbox 360 där allt som köps kopplas till kontot och konsolen, så att man kan ladda ner till andras konsoler så länge som man är inloggad med sitt konto, men samtidigt kunna spela sina spel på konsolen spelet köptes på utan att vara inloggad.

Se det från den positiva sidan, nu kan du skjuta upp på all kråksång som kommer med Singstar

1
Skriv svar