En riktigt funderare

Inaktiv
En riktigt funderare

Det borde postas i någon spam del av fz, men eftersom fz inte har något sådant så tar jag det här

Kom att fundera på en sak några dagar sedan. Vad händer igentligen med en fisk om man lägger den i smält smör eller någon annan vätska förrutom vatten. Den borde ju kunna simma runt och så om det är smält, men hur reagerar en fisk om den försöker andas smör igenom gälarna?
Har funderat på det ett bra tag.

Inaktiv

ptja, vad händer om du ersätter luften runt dig med koldioxid?
du dör


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Men vad tänker den?! känner den smak?

Medlem

"Mmmmm, nu känner jag den där smaken av stekt abborre igen"


signatur

Videomupp

Medlem
Inaktiv

Nej det har jag absolut inte! men den logiska delan av mig vet såklart att fisken dör, men andra delen letar efter något annat svar. det är så bissart... Nu kom jag och tänka på stekt abborre

Medlem

typ som din avatar skulle jag gissa...

Medlem

Skulle förmodligen kännas ungefär som om du skulle försöka andas flytande smör.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

mmh... butter...

Youtube-proffs

Nja, den skulle inte dö av syrebrist, av FETMA! Den skulle bli fet som fan och bara dö av kalorierna ^^


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Men du måste skojja va? Klart som fan fisk fan dör. Och det skulle förvåna mig markant om den ens kunde känna smaker.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Polish:

Nja, den skulle inte dö av syrebrist, av FETMA! Den skulle bli fet som fan och bara dö av kalorierna ^^

lol! XD

2 möss + en leksaksubåt i ett akvarie går heller inte så bra. Min polare testade det och mössen.. ehm .. dog nästan

Medlem

En riktigt out of topic grejj är ju att jag hade fiskar när jag var mindre, det lustiga var att någon av fiskarna hade käkat upp ögonen av våran guldfisk, så man såg rakt igenom dens små ögonglober.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

oh f*n vad nasty klosterkatten
Vad hände med guldfisken? Simmade den runt blind eller var den redan död då du såg detta?
(logiken talar för att den var död men konstiga saker händer ju...)

Inaktiv

Jag har gått runt och funderat på det här ett bra tag nu. mina vänner har satt ett osynligt "psyko" klistermärken på pannan på mig när jag funderar på sånt. fast jag igentligen vet svaret...

Inaktiv

Hade några gamla vänner, och en av dom hade ett akvarium med pirayor i. dom vara läskiga, om man petade i något blev som nyfikna och försökte hugga tag, sen hade dom tävlingar om vem som kunde hålla fingret nere längst

Medlem

Du får gå till din närmaste djuraffär och säga -

"Hej, jag vill köpa en fisk" och sedan ställa din fråga. Förhoppsningsvis får du svar på frågan precis innan du blir utslängd

Blev någon biten då?

Inaktiv

Jag tror det, eller nafsad mer. själv hade jag provat men en nyckel den smakade iallafall. sen pratade dom om att köpa råttor och mata med, men det blev tur som var aldrig av tror jag. skulle varit lite sadistiskt. och vem har lust att rensa ett akvarium efteråt

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

En riktigt out of topic grejj är ju att jag hade fiskar när jag var mindre, det lustiga var att någon av fiskarna hade käkat upp ögonen av våran guldfisk, så man såg rakt igenom dens små ögonglober.

Hehe, hade också fiskar när jag var yngre, bl.a en Black Moor, den blev blind (fick gråa ögon och simmade in i allting) men levde trots det i flera år till.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av illern_man:

Det borde postas i någon spam del av fz, men eftersom fz inte har något sådant så tar jag det här

Kom att fundera på en sak några dagar sedan. Vad händer igentligen med en fisk om man lägger den i smält smör eller någon annan vätska förrutom vatten. Den borde ju kunna simma runt och så om det är smält, men hur reagerar en fisk om den försöker andas smör igenom gälarna?
Har funderat på det ett bra tag.

Det är väl ganska klart att fiskjäveln dör? :v


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av illern_man:

Det borde postas i någon spam del av fz, men eftersom fz inte har något sådant så tar jag det här

Kom att fundera på en sak några dagar sedan. Vad händer igentligen med en fisk om man lägger den i smält smör eller någon annan vätska förrutom vatten. Den borde ju kunna simma runt och så om det är smält, men hur reagerar en fisk om den försöker andas smör igenom gälarna?
Har funderat på det ett bra tag.

Det är väl ganska klart att fiskjäveln dör? :v

Det var 4 år sen han skrev det jag tror nog inte han bryr sig att svara.


signatur

I got a Goldenshower.

1
Skriv svar