PSP Go UMD?

Medlem
PSP Go UMD?

Någon har läckt ett rykte om att Logitech planerar att släppa en <b>UMD-drive</b> till PSP Go, vars hela koncept går ut på att slippa detta hastigt ihoprafsade, och onödigt dyra pseudoskivformat. Och samtidigt noterar t ex Penny Arcade att spel till PSP fortfarande ofta släpps en vecka tidigare på UMD än för nedladdning - kan det finnas mer än en anledning till det?

<b>Ryktet om UMD:s död</b> kan alltså vara aningen överdrivet. Men hoppet är alltid det sista som överger människan.

Bonus: Julmusikalen <i>Jul igen: en glittrande musikal om ångest</i> (som av någon anledning släppte in mig på premiären igår, kanske för att jag faktiskt hade biljett ) var skitbra, trots en aningen långsam inledning. <b>Elvis-Jesus</b> och <b>kitsch-Tomten</b> kommer för evigt att vara inbrända i min hjärnbark.

#blogg

Inaktiv
PSP Go UMD?

Skulle inte tro att UMD skulle kunna fixas på PSP Go. För jag menar, Sony gjorde just PSP Go utan UMD-lucka för att skippa UMD för att köra nedladdning istället. Sen har det hela något med piratkopiering också såklart.

Men Sony tycks inte riktigt fatta ibland vad dem själva håller på med.

Bland annat: Släpper Michael Jackon's This is It på UMD, men inte för nedladdning till dem som har PSP Go. Så vad gör dem som inte har UMD? Jo, dem PIRATKOPIERAR! Rätt tröga ibland. Speciellt när priset på en PSP Go är lika högt som ett nytt PS3.


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Jag fattar i ärlighetens namn inte riktigt vad Sony håller på med när det gäller PSP - och det verkar inte de heller göra.

Medlem

Ja, för det är riktigt jävla bright att ignorera de 50 miljoner PSP-ägare som spelar från UMD-skivor och således har tillgång till en. Det är betydligt vettigare att satsa på de typ 50'000 personer som har PSP Go.

Tänk lite.. PSP-spel kanske släpps tidigare på skiva för att det är en större marknad? (!)

Medlem

Det som stör mig är att Sony överhuvud taget försökte lansera UMD, men det är en annan diskussion. Ungefär som Apple med sina påhittade videoutgångar (Mini Displayport) som inte är kompatibla med någonting...

1
Skriv svar