Bildnytt från Dragon Age

Robot
Medlem
Bildnytt från Dragon Age

Kan inte påstå att jag är imponerad a bilderna faktiskt..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag tycker det ser helt godkänt ut. Visst, det är inte något revolutionerande i grafikväg, men helt klart godkänt. Sen ser det även bättre ur i rörelse.

Grafiken är inte heller det som gör det här spelet intressant, utan det är den massiva handlingen. Att vi sedan kommer få ett väl utvecklat toolset betyder att vi säkerligen kommer att få se många trevliga skapelser gjorde av andra spelare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Vore awesome om det är Baldurs gate 3d... men man ska inte ha för höga förhoppningar

Medlem

Bilderna är väl inte så att man tappar hakan precis, men samtidigt har bilder från den här sortens spel aldrig gett mig särskilt mycket, det är som att kolla på "combat"-bilder från t.ex. NWN 2-expansionen, helt meningslöst... Det som dock gör mig enormt sugen på detta spel är två saker;
1. Det är Bioware som gör det
2. De fyra spelfilmerna som ligger på biowares sida (har för mig att det är där iaf), de får mig att både hoppas och tro att det här kommer bli ett jäkligt härligt spel:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Hellre att det ser ut så här och är bra än att det ser ut som Mass Effect och är lika tråkigt

Inaktiv

Hellre väl optimerat och bra flyt än överdimensionerade texturer och väl påkostade effekter. Kommer ha kameran i det högsta möjliga läget 90% av tiden endå.

Inaktiv

(hur ofta läser du det nuförtiden?)

Allt för ofta

QRT
Medlem

Old School? Hoppas de.

Medlem
Inaktiv

Ser rätt tråkigt ut.

Inaktiv

Bioware sa i en interjuv jag läste häromdagen att de lärt sig att inehållet i spelen är viktigare än det ytliga grafikmässiga... Å visst är det så i den här typen av spel. Jag menar KOTOR såg ju inte helt fantastiskt ut när det kom direkt. Iaf inte 2an... dock två sjukt bra spel där jag inte änns reflekterade över att grafiken va dålig... å det tycker jag inte den är här heller.


signatur

"Någonting smart...!"

Inaktiv

Håller med floube.

När FZ säger att ett spel släpps till PC så tar de för givet att det är Windows som gäller. Det enda speciella är ju att ni nu skrev Windows-exklusivt rakt ut, och inte bara antydde det.
Antalet storspel med Linux-patchar är väldigt lätträknade...

Medlem

Håller helt med vad jocke__r skriver, gameplay går långt före det visuella i såna här spel.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Tror att spelare generellt sett är alldeles för kräsna vad det gäller det grafiska. För mig gör det inget om ett spel inte är cutting edge så länge det är kul att spela. BioWare har alltid gjort bra ifrån sig och till och med Baldur's Gate är fortfarande spelbart även om det med dagens mått mätt ser förskräckligt ut.
KotOR och KotOR 2 var inte heller mycket att hänga i julgranen rent grafiskt, men det vädges upp av bra gameplay och story.
Vad gäller Jade Empire och Mass Effect så tyckte jag båda var lite snyggare men också lite tunnare, båda gav dock ett väldigt bra intryck.
Neverwinter Nights är fortfarande ett av de bästa RPG jag någonsin kört.


signatur

.slanger

1
Skriv svar