Intervju - vapnen i Fallout 3

Robot
Medlem
Intervju - vapnen i Fallout 3

Hajjar fortfarande inte riktigt hur VATS funkar, har man action points som är kopplade till ens agility som sen spenderas på att endast skjuta? Eller är det bara att pausa och skjuta på hela tiden? Man har en klar fördel med VATS då ingen kan panga tillbaka förens man går in i realtime igen.

Medlem

jorå, dom pangar medan man pangar själv. Såg du inte i videon, tror det var spikpistolen där nån sköt på snubben medan han höll på. Tror det iaf.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

*inväntar shitstormen berörandes hur mycket Fallout 3 suger*

Medlem

gillar allt gore


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Jojo, när man väl har valt sina mål så kan de skjuta tillbaka, i slowmotion, men sen kan man genast pausa igen och göra om det. Fienden hinner inte långt innan man pumpat i dom massvis.

Medlem

verkar ascoolt! Hoppas inte att vapnen slits ut för snabbt så att det inte blir stalker feel över det att man tröttnar på att luften dödar en

Medlem
Medlem
Medlem

bring back the "real" drugs.
jag är lite besviken på eld-animationen faktiskt, men det kanske bara är jag...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

ser helt värdelöst ut hoppas det är bra


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Man kan inte hålla på och pausa med VATS hela tiden. Du måste ju vänta på nya action points för den. Därmed kommer man få ta strategiska beslut där man sänker en fiende utan VATS för att i nästa sekund använda VATS på någon betydligt farligare.

Medlem

ser riktigt jävla grymt ut faktist! Vat systemet ser riktigt bra ut

tror inte detta alls kommer att floppa, även om fallout spelkänslan inte finns där, så finns i alla fall fallout känslan,

Inaktiv
Medlem

"miniatombombsgeväret" <3

Medlem

AI:n beter sig riktigt korkat, tänker bland annat på i början med eldkastaren och fienden som fortsatte jaga honom fast han bran in åt skogen mycket...

Grafiken känna redan nu rejält daterad och saknar den där mörka råa känslan som jag fick av fallout 1 & 2. Tycker spelet S.T.A.L.K.E.R har mer "fallout känsla" än vad fallout har. Men Time will tell, kanske kan bli bra.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Vill ha!


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av redmac:

AI:n beter sig riktigt korkat, tänker bland annat på i början med eldkastaren och fienden som fortsatte jaga honom fast han bran in åt skogen mycket...

Grafiken känna redan nu rejält daterad och saknar den där mörka råa känslan som jag fick av fallout 1 & 2. Tycker spelet S.T.A.L.K.E.R har mer "fallout känsla" än vad fallout har. Men Time will tell, kanske kan bli bra.

Det är ju Standard Oblivion AI.
Iofs är det typ standard Fallout AI också
Har de inga avståndsvapen så springer de fram och slår en. I Fallout kunde man bli knockad å så, hoppas det är så här också.

Medlem
Skrivet av Astrality:

Man kan inte hålla på och pausa med VATS hela tiden. Du måste ju vänta på nya action points för den. Därmed kommer man få ta strategiska beslut där man sänker en fiende utan VATS för att i nästa sekund använda VATS på någon betydligt farligare.

Va fan är det du säger? Kan man inte spela igen alla sinna strider med combatpoints? Jag vill inte kunna springa baklänges och skjuta samtidigt för att dom inte ska hinna ikapp mig osv. Då spelar jag vilket fps spel som helst.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Ehh.. märkligt blodstänk 2:29 .. stora "bitar" med blod??


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Ehh.. märkligt blodstänk 2:29 .. stora "bitar" med blod??

...ett annat namn för bitar med blod är "köttslamsor"! Nu lärde du dig någonting nytt, internet är fantastiskt.


signatur
Medlem
Skrivet av redmac:

AI:n beter sig riktigt korkat, tänker bland annat på i början med eldkastaren och fienden som fortsatte jaga honom fast han bran in åt skogen mycket...

ska de inte vara en mutant/ zombie/ whatever-you-want?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Tyckte de såg nice ut. Har i varje fall ett förbokat sen länge till min 360.

Medlem

Den tjocke nämner att man kan nåla fast kroppsdelar som man kunde i Avp men tycker även att grafiken är lika. Väldigt glansiga ytor och liknande. Bortsett från det så ser det jävligt roligt ut.

Medlem
Skrivet av redmac:

Tycker spelet S.T.A.L.K.E.R har mer "fallout känsla" än vad fallout har.

Det var nåt av det första som slog mig efter att ha spelat STALKER ett tag, att det skulle, med lite andra miljöer och modifikationer, bli en riktigt bra fallout-uppföljare. Atmosfären är sådär härligt mörk och postapokalyptisk som i Fallout. Detta spel verkar för tillfället tyvärr sakna den råa och verkliga känslan. Men hoppas det blir bra ändå!

Medlem

Jag tror detta blir skitbra, har haft en kopia beställd länge nu !

Medlem

Helt klart ett massivt spel.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

*inväntar shitstormen berörandes hur mycket Fallout 3 suger*

*inväntar fanboy-masturbation berörandes hur mycket Fallout 3 äger*
LOLGORE = BÄSTA SPELET NÅGONSIN

Fattig, platt och icke varierad Oblivion dialog
Fattig, platt och icke varierad Oblivion action
Fattig, platt och icke varierad Oblivion gameplay
Fattig, platt och icke varierad Oblivion atmosfär

Fattig, platt och icke varierad Oblivion with gunz'n'gore

Så enkelt är det.

Medlem

Fan vad detta kommer nice.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

verkar ju vara riktigt tråkigt, helt överhypat.
besviken på spelmekaniken och grafiken.

12
Skriv svar