Inaktiv
Medlem

Tack! Missade början på den, dök in ungefär när Birgerson pratade. Det lilla jag såg verkade bra.

Medlem

Jag bryr mig inte alls om att se den. Att miljöpartiet jagar röster är väl ok.. Men inte en chans att jag lägger min röst på trädkramare för att få dela filer lagligt.

Medlem

skulle aldrig rösta pp något parti som vill höja bensin kosstnaden

Medlem

finns det nått parti som vill sänka besninen?


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

Det enda jag begär för att rösta på en politiker är att politikerna inte myglar.. och därför röstar jag aldrig på någon politiker (eller parti)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av IceMan:

finns det nått parti som vill sänka besninen?

Inte va ja vet, men om de skulle finnas så skulle dom få min röst

Inaktiv

Så vi kan förstöra miljön med ännu mer växthusgaser?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

man kör inte mera/mindre bil/lastbil/traktor för att det är dyrare/billigare, det som händer är att man lägger ut mera pengar
för en privat person, så visst där blir det nog LITE mindre bil, men inte så värst stor skillnad.
för företag och tex traktor förare så blir det ingen skillnad, förutom mindre pengar.
Och vidare swe har ca 0.001% av världens bilar som öser ut gifter här på jorden, och om vi alla skulle sluta köra bil så tror jag inte det påverkar ett skit.
kanske låter dumt, men jag menar, varför ska swe dra hela värdlens last när det änndå inte märks?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Nån måste börja. Men visst, om inte alla gör något så blir det ju såklart inte så stor skillnad. USA och Kina.

Bara kolla på hur sommaren har varit i Sverige så ser man effekten av skiten.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

För att vi innerst inne bryr oss om våra medmänniskor & för att vi tror att vi kan finna en lösning på detta problem... eller åtminstonde starta en process som i slutändan leder till något gott.

Medlem

Inte alltför livlig...dock offtopic.

Medlem

den 11 september slutade all flyg i usa under 3 dagar, då höjdes medeltempen på 1grad, så de på vetensakpens värld

Medlem
Skrivet av reset2:

Nån måste börja. Men visst, om inte alla gör något så blir det ju såklart inte så stor skillnad. USA och Kina.

Bara kolla på hur sommaren har varit i Sverige så ser man effekten av skiten.

Vad jag vet så finns det inga bevis för det dära du nyss sa, så håll käften med alla sådana utspel, tack.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Jag hänvisar till Yttrandefriheten.

Om det är sant eller inte har jag ingen aning om, lät bra dock.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Försurningen ökar kraftigt tack vare förbränningen av fossila bränslen, och påverkas rejält av de lokala utsläppen. Slutade Sverige med dessa skulle vi ha en gladare natur.


signatur
Medlem

Efter detta forumet överväger jag att titta lite mer på debatter osv för att se vilka som lägger ner mest pengar och så på skolan. Läskigt ibland

Medlem

ok, eftersom tråden redan är kapad lägger jag till mina 5 cent.

bensinpriset har egentligen ingen större betydelse, eftersom oljan kommer att ta slut innan vi hinner uträtta speciellt mycket MER skada än redan har skett (dvs jag pratar bara om att sänka eller höja priset nu, och inte för 50 år sen).

vad vi behöver göra -och det illa kvickt- är att fixa alternativa energikällor och material (mycket olja går åt för att göra plast). annars är vi stekta.

såvitt jag har förstått det kommer oljan att bli omöjlig att använda på samma sätt som vi gör nu redan under vår generation (förutsätter att de flesta här är under 30).

sug på den.

Medlem
Skrivet av reset2:

Nån måste börja. Men visst, om inte alla gör något så blir det ju såklart inte så stor skillnad. USA och Kina.

Bara kolla på hur sommaren har varit i Sverige så ser man effekten av skiten.

Visst, nån måste börja, jag önskar bara att det
inte var Sverige.
Och vad var det för fel på denna sommaren? 8)


signatur

yolo

Inaktiv

Men ffs skapa en ny tråd om bensinskatter och global värmning om ni vill diskutera det :evil:

Medlem

ja kom igen nu prata om topic istället för att dra in andra aspekter som inte har med ämnet att göra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar