Göran VS Fredrick

Medlem
Göran VS Fredrick

om man nu bortser ifrån vilket parti som de tillhör, vilket person av dem två skulle du vilja se vid rodret?

personligen gillar jag Fredrick, han verkar relativt mänsklig och man verkar kunna lita på han.
Göran är lite för dryg och "jag har alltid rätt" för att få mitt hjärta att falla där.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fredrik såklart! Görans ta-av-sig-glasögonengrej räcker för att diska honom!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Mr Rein


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Freddan kommer bli stadsminster! (Oavsett vilket parti som vinner )


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Fredrik såklart! Görans ta-av-sig-glasögonengrej räcker för att diska honom!

Ett skämt ja, men jag undrar ändå hur mycket Görans personlighet och sätt att vara på/ utseende styr över ditt val.

Medlem

ostmjuk hamster:
om vi skulle ignorera deras politiska ställningar... vad ska vi då döma dom efter om inte deras personlighet?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Hmm... Göran. Men vet ju inte hur Reinfeld är iofs, förutom sur och grinig.

Fin artikel:
http://www.aftonbladet.se/vss/val2006/story/0,2789,871405,00....


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Göran P kan man omöjligt tycka är go typ.

Sen hur politiker framstår i media kan vara mer avgörande än vad dom egentligen tycker o tänker.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Göran må vara en översittare och riktigt dryg vid tillfällen, men som politiker och ledare är han totalt överlägsen allt motstånd. Han är intellektuell, snabbtänkt och otroligt duktig på sin sak, oavsett vad man tycker om hans politik.

Efter tio år vid rodret för den svenska skutan har man en erfarenhet som ingen annan besitter. Mer snabbkäftad snubbe får man nog också leta efter, det är alltid ett sant nöje att se Persson mala sönder alla försök, från oppositionen och ibland även samarbetspartierna, till att "knäcka" honom.

Jag minns fortfarande partiledarduellen med Bo Lundgren 2002, "Hur kan du, som ska köpa en villa för sex miljoner, veta hur vanligt folk har det?"

Erfarenhet och skicklighet slår mysfaktorn, reinfeld känns onekligen som en jättebäbis med ambitioner för statsministerposten. Upplever honom som osäker och känns som han snarare skulle vara en högstadielärare än en kanditat till landets viktigaste post.

Sen är det ju tyvärr så att makt alltid är korrumperande, men jag ser gärna Göran på tronen en mandatperiod till.


signatur
Medlem

Okej, personligheten kanske bör "analyseras" en aning, men det är inte rätt att plocka bort politiker bara för att de har en puckelrygg, drägglar, har ticks, leker med glasögonen, har ett jobbigt överlägset tonläge o.s.v.
edit: Missade poängen med tråden, läste fel. My bad.

edit: Håller med dig helt och hållet Gullefjun
...förutom översittargrejen, vilket känns en aning hårt.

(bra skrivet förresten)

Medlem

hmm, av aftonbladets artikel kan man lätt tro att statsministern bara är ett ansikte utåt och inget mer.. hmm.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Jag minns fortfarande partiledarduellen med Bo Lundgren 2002, "Hur kan du, som ska köpa en villa för sex miljoner, veta hur vanligt folk har det?"

Hur kan Göran som köper ett s.k lantbruk för 12 miljoner då veta hur vanligt folk har det? :\

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av Gullefjun:

Jag minns fortfarande partiledarduellen med Bo Lundgren 2002, "Hur kan du, som ska köpa en villa för sex miljoner, veta hur vanligt folk har det?"

Hur kan Göran som köper ett s.k lantbruk för 12 miljoner då veta hur vanligt folk har det? :\

2002 var innan han köpte sitt bondgård.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av teX:
Skrivet av Gullefjun:

Jag minns fortfarande partiledarduellen med Bo Lundgren 2002, "Hur kan du, som ska köpa en villa för sex miljoner, veta hur vanligt folk har det?"

Hur kan Göran som köper ett s.k lantbruk för 12 miljoner då veta hur vanligt folk har det? :\

2002 var innan han köpte sitt bondgård.

Big difference?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Det är väl frugan som köper skiten? för att vara lite petig


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av teX:
Skrivet av Gullefjun:

Jag minns fortfarande partiledarduellen med Bo Lundgren 2002, "Hur kan du, som ska köpa en villa för sex miljoner, veta hur vanligt folk har det?"

Hur kan Göran som köper ett s.k lantbruk för 12 miljoner då veta hur vanligt folk har det? :\

2002 var innan han köpte sitt bondgård.

Big difference?

Klart det är en "Big difference"? Jag är inte samma person som jag var 2002? Är du?

Jag betvivlar att Göran P besitter syniska krafter, klart citatet var trovärdigt vid tidpunkten.

Det hade onekligen vart mer roande om han sagt så efter han själv köpt en bondgård för några miljoner.


signatur
Medlem

Freddan for statsminister!
Vi har fått nog av sossepacket nu i en lång tid framöver.


signatur

Meep!

Medlem

Jag vill egentligen bara slänga ut en del av sossarna och det är inavlet.

Ärligt talat är det första gången jag kikar på kandidaterna på kommunal nivå. Misstänker att en hel del missförhållanden beror på dessa personer och inte Göran och andra längre "upp".
Börjar i andra änden...

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Klart det är en "Big difference"? Jag är inte samma person som jag var 2002? Är du?

Jag betvivlar att Göran P besitter syniska krafter, klart citatet var trovärdigt vid tidpunkten.

Det hade onekligen vart mer roande om han sagt så efter han själv köpt en bondgård för några miljoner.

Och år 2002 tjänade Persson tillräckligt med pengar för att köpa samma lanbruk. Han hade redan då ingen kunskap om hur vanligt folk har det och han har det garanterat inte nu heller eftersom han köpt sitt "lantbruk".

Inaktiv

Så bara för att han köper ett hus för några miljoner vet han inte hur vanligt folk har det? Han lägger pengarna på vad fan han vill, det är ju inget vi har att göra med faktist.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av reset2:

Så bara för att han köper ett hus för några miljoner vet han inte hur vanligt folk har det? Han lägger pengarna på vad fan han vill, det är ju inget vi har att göra med faktist.

Du har missat poängen helt. Läs vad Gullefjun skrev lite längre upp.

Inaktiv

Så han tjänade lika mycket 2002 som nu. Han kunde alltså köpa ett sånt hus då om han ville. Därför är det komiskt att han sa det till Bo Lundgren, fast han själv har så mycket pengar att han kan köpa en stor gård för 12 miljoner. Det gör att han inte vet hur vanligt folk har det, varken då eller nu? Eller jag kanske är bara ute och cyklar... hehe.

"Det hade onekligen vart mer roande om han sagt så efter han själv köpt en bondgård för några miljoner."

Right. Så poängen är?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

med en lön på 121.000 kronor i månaden, och så otroligt mycket skatteavdrag, förmåner och annat gratis så lär det vara garanterat svårt (speciellt efter ~10 år vid makten) att veta hur en vanlig svensson har det...

Skrivet av Gullefjun:

Göran må vara en översittare och riktigt dryg vid tillfällen, men som politiker och ledare är han totalt överlägsen allt motstånd. Han är intellektuell, snabbtänkt och otroligt duktig på sin sak, oavsett vad man tycker om hans politik.

Efter tio år vid rodret för den svenska skutan har man en erfarenhet som ingen annan besitter. Mer snabbkäftad snubbe får man nog också leta efter, det är alltid ett sant nöje att se Persson mala sönder alla försök, från oppositionen och ibland även samarbetspartierna, till att "knäcka" honom.

Jag minns fortfarande partiledarduellen med Bo Lundgren 2002, "Hur kan du, som ska köpa en villa för sex miljoner, veta hur vanligt folk har det?"

Erfarenhet och skicklighet slår mysfaktorn, reinfeld känns onekligen som en jättebäbis med ambitioner för statsministerposten. Upplever honom som osäker och känns som han snarare skulle vara en högstadielärare än en kanditat till landets viktigaste post.

Sen är det ju tyvärr så att makt alltid är korrumperande, men jag ser gärna Göran på tronen en mandatperiod till.

du måste ha sett en annan utfrågning på SVT1 i söndags än vad jag såg...
Persson körde ju samma gamla taktik som alltid;
1. snackar inget om vad Socialdemokraterna tänkt göra för att lösa saker och ting (har dom ju visserligen inte gjort på 65 år heller så...)
2. varna alla tvingade bidragsgivare för den onda högern
3. en jävla massa skit om hans privatliv (jaa, var ju verkligen jätteintressant att säkerligen 25% av en ynka timme utfrågning handlade om hans privatliv...

och inte fasen snackar han snabbt eller flytande, är ju många ta-av-glasögonen-stunder samt "ehmm... nu är det så här att..."

måste säga (återigen) att jag var mäkta imponerad av Lars, han hade svar på frågor, han var lugn, säker och berättade vad han och sitt parti tänkte göra för att lösa dagens Sverige!

p.s MISSA INTE ATT SE LÖRDAGENS UTFRÅGNING, DÅ ÄR DET REINFELDT SOM SITTER I STUDION! (SVT1, 20.00)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av reset2:

Så han tjänade lika mycket 2002 som nu. Han kunde alltså köpa ett sånt hus då om han ville. Därför är det komiskt att han sa det till Bo Lundgren, fast han själv har så mycket pengar att han kan köpa en stor gård för 12 miljoner. Det gör att han inte vet hur vanligt folk har det, varken då eller nu? Eller jag kanske är bara ute och cyklar... hehe.

"Det hade onekligen vart mer roande om han sagt så efter han själv köpt en bondgård för några miljoner."

Right. Så poängen är?

Det roliga var just det att när Persson yttrade de orden var han själv i samma position som den han klagade på. Också komiskt att både du och Gullefjun missade det.

Sen kan man fråga sig vilket boende Persson hade 2002 som ger han rätt att ifrågasätta en 6 miljoners villa. En 5 miljoners lägenhet?

Inaktiv

Haha ! Gudrun Shyman ett eget parti ! HAHA ! "Feministikt infinitiv" Man ser på att hon är en feminist p.g.a hennes namn " Gud av shyman " Gud avskyr män


signatur

R.i.p för Amerikanska soldater som dör i Irak

Medlem

ah, lördag måste man se då
tror det kommer bli mycket folk som ser, är nog många som vill se fredrick vid rodret!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Säga vad man vill om Göran Persson men man kan inte komma ifrån att han är riktigt duktig på det han gör. Vattentät, eldfast och skottsäker.

Jag kommer inte att rösta på honom dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

jag skulle säga att persson lever på att han är statsminister. som oppositionsledare skulle han bli uppäten av både reinfeldt och ohly.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av teX:

Och år 2002 tjänade Persson tillräckligt med pengar för att köpa samma lanbruk. Han hade redan då ingen kunskap om hur vanligt folk har det och han har det garanterat inte nu heller eftersom han köpt sitt "lantbruk".

Nu var det knappast någon som sa eller skrev att Göran P vet hur vanligt folk har det. Frågan han ställde var ett svar på Lundgrens försök att tilltala "arbetarna" med en predikan om hur vanligt folk har det.

Nu var det ju dock inte det jag menade. Du är troligen så förblindad av högerpropaganda och hat för Persson att du inte öht. fattat att citatet i fråga handlade om hans snabba käft och förmåga att tysta sina motståndare, och det är just vad som hände, vår vän Bo Lundgren hade inget bra svar på frågan, och jag tillsammans med många andra skrattade gott. Det är ett citat som gick till historien.

Citat:

du måste ha sett en annan utfrågning på SVT1 i söndags än vad jag såg...
Persson körde ju samma gamla taktik som alltid;
1. snackar inget om vad Socialdemokraterna tänkt göra för att lösa saker och ting (har dom ju visserligen inte gjort på 65 år heller så...)
2. varna alla tvingade bidragsgivare för den onda högern
3. en jävla massa skit om hans privatliv (jaa, var ju verkligen jätteintressant att säkerligen 25% av en ynka timme utfrågning handlade om hans privatliv...

och inte fasen snackar han snabbt eller flytande, är ju många ta-av-glasögonen-stunder samt "ehmm... nu är det så här att..."

Så reinfelds babyansikte kombinerat med att leka låtsasanalytiker framför kameran är mycket bättre? Nej tack.
Tråden hade inget och göra med deras politik, utan snarare om individernas egenskaper. Det finns ingen, som kan det minsta om våra politiker, som säger att Persson inte är en duktig talare, utan snarare att han är bland de skickligaste i vår historia.


signatur
Inaktiv

Hmm, jag svarade teX. Röstade själv på Göran. Försökte försvara honom i ett tidigare inlägg, teX sa att jag inte fatta poängen, jag försökte klura ut poängen ur ditt inlägg (tror jag) och du citerade den posten som jag svarade teX med. Ordlekar här.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

12
Skriv svar