Star Wars: The Force Unleashed

Robot
Star Wars: The Force Unleashed

Det finns en sjukt lång lista med Star Wars-lir på marknaden. Till och med om du bara räknar de spel som släppts av LucasArts. Nyast av alla är The Forced Unleashed – ett av spelvärldens stora släpp hösten 2008.

#lucasarts


Medlem
Är kraften med Lucasarts?

Jag såg en polare spela demot på PS3 och jag bad honom uttryckligen att sluta spela, för det var otroligt tråkigt att titta på. Visst, lite småcoola (om än något överdrivna) force powers och kasta saker på omgivningen så den gick sönder, men efter första 3 minutrarna var det ju bara en enda lång repetition av alltihop.

Av vad jag förstått är storyn inte heller något att hänga i julgranen. Spelet är ungefär lika upphetsande som Space Siege, fast du kastar folk istället för skjuter dom.

Jag undrar vad det är för fanboys som sprungit in på fz.se och gett spelet en 5:a i betyg...

Medlem

Det är just vad det är, ett fanboyspel. Uppskattas mest av starwarsnördarna och inte av någon större massa. Därför de har sprungit in och lagt en 5:a i betyg.

Grafiken verkar okej men är nog ändå inget för en annan..

Medlem

Jag blir besviken.

Jag trodde att Star Wars-spelen äntligen skulle få något att skryta över.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

zsm
Medlem

Dom kunde gjort så mycket mer av spelet... nu har jag inte spelat fullversionen än, och jag är inte värst sugen heller. Har läst att det tar kanske en 8 timmar att röja igenom spelet. Då blir det nej tack i väntan på att det hamnar i rea-lådorna.

Besvikelsen är stor.

Medlem

Verkar okej men inte mer, blir väl att köpa sen för 299

Medlem

Jag tycker spelet var riktigt bra


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Jag tycker spelet var riktigt bra

Du får ju gärna utveckla dig mer än så. Varför var det så bra enligt dig?

Medlem

Tyckte inte recensionen kändes klockren, någon annan som kände det? Inte för jag tyckte det förtjänade högre betyg men texten verkar lite tvivelaktig, och att påstå att TFU är bland dom snyggaste spelen just nu vet i tusan. Den känns helt enkelt inte så proffsig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

En kort recension:
Jag tycker att det är ett helt ok spel. (Har ej spelat klart det)
Hade förväntat mig mer efter all "hajp" som har varit.

Men det stora minuset som får mig att bli fullkomligt tokig är kontrollerna eller snarare kamerans oförmåga att följa vad jag försöker göra.

Hade den fungerat bättre hade detta blivit en 4:a, men nu blir det en 3:a.

Skitsnyggt, kul med Star Wars (är ingen fantast men gillar ändå Star Wars världen).

3 utav 5 bananer. Tyvärr.

Medlem

Blandade känslor om spelet.
Rätt coolt ibland, men så förbannat kort.
Nästan förnedrande att man betalat så pass mycket pengar för ett spel som klaras på 4-5 timmar.

Nej det har spelet var verkligen inte vad jag hoppats på, även om det var rätt kul ibland.

Har ni inte köpt, köp inte låna av någon polare man drar igenom hela spelet i en sitting.

Medlem

jag gillar det skarpt, det är snyggt det är snabbt och det är riktigt bra lightsabercombat, spelet är dock lite kort. en Fyra!

Medlem

Vad jag hört av polare osm har wii-versionen är de kontrollerna väldigt härliga. du använder både nunchuk och wiimote i dina rörelser.
Dock saknar ju den versionen dne bländande grafiken, men det är det nog värt för ltie mer spelglädje!

Medlem

Star Wars: Force Unleashed måste va det bästa Star Wars spelet jag spelat, storyn va ju underbar, förstår inte alla klagomål! hade inte tråkigt 1 sekund medans jag spela.

Spelat ut 360 versionen nu, håller på med Wii versionen atm 360 versionen va grymm


signatur

FUBAR

Medlem

Har kört igenom demot ett antal gånger och jag är väldigt sugen på att spela igenom hela spelet. Tycker dock att fullprisspel är på tok för dyra till konsoll så jag kommer nog att låna det av en polare till PS3, blir dock ett givet köp så snart det kommer ner under 300:-


signatur

.slanger

Medlem

Har bara spelat demot och gillade det skarpt. Kommer nog bli ett köp.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Apsnygg grafik? Bara jag som inte tycker det ser särskilt bra ut :S

Antikvitet

Läs även de andra åsikterna från mig och Tomas som finns längst ner på sidan två.

Det vi vill förmedla är att åsikterna, även inom redaktionen, går väldigt mycket isär. Tomas Nilsson är nöjd, Tomas Andersson är missnöjd och jag själv är grundligt besviken.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

har hört att det ska finnas mängder av buggar i färdiga versionen av spelet... sådant bör degraderas till en etta enligt mig


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Spelet är det bästa jag spelat på länge.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Verkar okej men inte mer, blir väl att köpa sen för 299

Samma för mig... dvs vänta 1 år eller så doc är ju spelen mycket billigare i kanada... med frakt å allt ligger det på 450 ish men det är endå för mycket just nu känns det som.


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

tror lite av vad folk stör sig på är knappkombosekvenserna på bossarna som är inlagda och är lite uttjatade och det faktum att man trots grym fysikmotor inte kan slicea igenom driods på mer än ett förbestämt sätt eller dela motståndare med sitt ligthsaber / grilla motståndare till dom ryker med force lightning. Spelet är ju helt enkelt nedtonat för att kunna passa kidsen med. Hade det funnits med hade det ökat hela upplevelsen av att vara Sith/Jedi till en helt ny och mera "realistisk" nivå.

Skrivet av nkembo:

har hört att det ska finnas mängder av buggar i färdiga versionen av spelet... sådant bör degraderas till en etta enligt mig

du får nog precisera vad du menar för buggar, har inte hittat mer än det vanliga standardutbudet av förekommande små buggar när man har med en fysikmotor att göra.

Skrivet av mogvard:

Det är just vad det är, ett fanboyspel. Uppskattas mest av starwarsnördarna och inte av någon större massa. Därför de har sprungit in och lagt en 5:a i betyg.

Grafiken verkar okej men är nog ändå inget för en annan..

Om det hade vart ett fanboyspel så skulle de lanserat det på PC. Det är snarare ett försök att lansera en "ny" Starwars spelserie.


signatur
Medlem

Spelet är mediokert. Kort och gott.
Däremot förväntar jag mig en störtskön uppföljare om de tar åt sig kritiken och vågar vara mer till nästa spel

Testpilot

Känner mig klart besviken också , visst force powers är grymt kul men flera saker sänker betyget.

1: Styrningen är ju helt undermålig , särskilt då man ska pricka med force powers.
2: Kameran flaxar ju helt okontrollerat ibland vilket innebär (precis som recensenten skriver) att man kan bli våldtagen av horder av fiender medan man kämpar för att se dem.
3: Görs ej till PC - helt sjukt och stor nackdel.

Medlem

Har lirat igenom större delen av spelet nu. Kör på PS3.
Kan bara säga att om man gillar star wars så tycker jag detta är ett givet köp. Finns massa roliga sätt att döda sina fiender på dock så använder man Lightning mest då det är så lätttillgängligt. Spelet känns en hel del som God of War i Star wars universumet. Detta är ett bra betyg då jag tycker GoW1 och 2 är bland de bästa spelen jag spelat när det gäller fighting. Knappkombinationer påminner starkt om GoW.
Det är kul att man får bestämma själv vart man vill förbättra sin karaktär. Mer hälsa, skada med saber, defense etc etc.
Musik och grafik är riktigt bra. Lirar på projector och med surround ljud och kan bara säga att det känns riktigt mäktigt när rummet skakar när man använder vissa force powers.
Har bara stött på en bugg hittils och det var att min gubbe ramlade ner i nåt hål och inte kunde komma ur, bara å ladda om från senaste savepointen så det var inga problem.
Storyn tycker jag känns riktigt bra. Bra voiceacting och det verkar knyta ihop lite mellan Ep3 och 4.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Tre och en halv tycker jag. Om dom inte släpper en patch som mjukar till allt. Då blir den 4.5.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Jag tyckte att det var kul i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag spelar detta på Wii och har testat det på PS3 också. Kan bara säga att kontrollen på Wii är iaf grymt skön, lätt som helst att sikta på de saker man ska plocka upp och kasta dem precis där man vill. Och svärdfäktandet är ju inte heller så dum, är ju inte en fyrkantig knapp man trycker på då iaf. Visst är grafiken sämre än till PS3 och 360, men då tycker jag kontrollen uppväger detta en aning.


signatur
Medlem

För mkt hack ' slash. Skulle varit mer knights of the old republic.. Men det ser fantastiskt bra ut.

123
Skriv svar