Star Wars: The Force Unleashed

Medlem

underbart spel, helt otroligt bra!

Medlem

Som jag skrev i min blog, så störde jag mig på buggarna,
det var det ända som störde stämningen... som annars var
superbra,

Min Senaste YouTube : http://www.youtube.com/watch?v=bwxCfW1BT_o

Inaktiv

Buggar som jag själv har råkat ut för när jag spelade genom spelet:

Har fastnat i luften, okej, nära grejer som sticker ut men det såg ut som gubben svävade i luften. Fick ladda om för att komma loss, gick inte på något sätt och då försökte jag ändå ett bra tag efterssom det kom bland annat precis efter ett parti jag redan spelat om ett par gånger.

Näst sista bossen stog bara still och stirrade en bit in på variant två (eller hur man skall förklara det), tog ingen skada och reagerade inte på något jag gjorde i fem minuter, sedan tog jag livet av mig själv och det gick bra att spöa honom nästa gång.

Och den värsta buggen var en fet hängning precis när jag skulle börja spöa upp den sista bossen för första gången (den bossen man får spöa för det goda slutet), hela Xboxen hängde sig och jag fick reboota.

Andra saker jag störde mig på var kameran, att vissa bossar och minibossar liksom vägrade ta skada av vissa attacker och i vissa lägen och hum, inte så mycket mer.

Det var ett medel spel men jag tycker det kunde varit så mycket mer, och jag hade velat kunna förstöra lite mer grejer när de ändå skröt så mycket om hur realistiskt deras motor var

Snart skramlar det ju till riktigt ordentligt med spel dock så det var väl lika bra att man slipper sitta och spela det mer.

Nu är det nöta NHL 09 tills spelen börjar trilla in i Oktober.

Medlem

Riktigt kul spel det här, håller med om att det va lite kort dock. Spelet va väldigt snyggt för att vara på konsol tyckte jag.

Medlem

Enda negativa med spelet är att de är för kort, men även om de är de så är de ett helt underbart spel

Medlem

Star Warsig som man är så blir det till att låna av en polare, verkar riktigt schysst, om än kort, tar nog och köper det när det gått ner endel i pris också, tis nice!

Medlem

Jag vill ha en Wii-recension...Är riktigt sugen på att köpa spelet till wii. Jag hittar inga bra recensioner om wii-versionen...

Medlem

Körde det till wii och la ner efter 10 minuter. Spelet känns som ett riktigt hafsverk. Trodde det skulle vara kul med wiimoten. FEL. Bara svinga lite till höger och vänster och mota ner fienderna i sann Golden Axe stil

Medlem

Demot visade på ett spel som var alldeles för over the top med force krafterna. Inte alls det gamla goda starwars jag minns. Något som verkar vara allt Lucas Arts kan spotta ur sig nuförtiden. Mycket tråkigt tyvär. Vill mycket hellre se ett nytt Jedi Knight: Dark Forces med Kyle Katarn. Mer blasters, mindre over the top forcepowers och bättre stämning.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Jag tycker spelet var riktigt bra

Håller med.
För kort bara.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Demot visade på ett spel som var alldeles för over the top med force krafterna. Inte alls det gamla goda starwars jag minns. Något som verkar vara allt Lucas Arts kan spotta ur sig nuförtiden. Mycket tråkigt tyvär. Vill mycket hellre se ett nytt Jedi Knight: Dark Forces med Kyle Katarn. Mer blasters, mindre over the top forcepowers och bättre stämning.

Tja, "Force Unleashed" säger enligt mig i alla fall att det är kraften man ska använda primärt och i massor.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Skönt skriven recension.

Medlem

tycker helt klart det är ett av det bättre av star wars-spelen


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Är det bara jag som alltid får en känsla av att grabbarna på "redaktionen" ser ner på den ordinarie skribenten, när de får för sig att skriva ett "andra utlåtande" samt ett "tredje utlåtande". Det är precis som om den förste inte skrev tillräckligt bra??

Hur skulle det se ut om biofilmsrecensioner alltid kantades av deras kollegors kommentarer? Det skulle få honom i dålig dager, då han tydligen inte var kompetent nog att kunna avgöra vad som var bra eller dåligt.

Som sagt.. min åsikt. Vore kul att höra vad ni tycker. Jag anser att andra åsikter från andra recensenter bör läggas ner. Det finns egentligen lika många åsikter som det finns människor.

Det viktiga med en bra recension är att den objektivt tar upp vad som finns med och inte finns med i spelet, och vad som (om man jämför med andra spel) man har lyckats med och inte. Sen blir det alltid en subjektiv bedömning i slutändan. Men så är det med alla recensioner.

Låt en göra jobbet. Punkt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Jag har provspelat och tycker att det är väldigt dålig kvalité på spelet.

Vad var det för typer som testade? tycker ofta att det är helt okontrollerbara och karaktären rör sig för snabbt i sidled för att vara någolunda trovärdigt.

Ett plus för ansiktsuttrycken.

Medlem

Bara jag som tycker att Fracture och TFU känns som exakt samma spel i grunden fast med annat innehåll. Kontrollerna, grafiken, filmerna..alting.

Medlem

Fraction är 100 gånger bättre, bra att ni recenserar spelen som är dåliga på PS3! ...not


signatur

hejsanhejsanhejsan

Redaktör
Skrivet av Deathwisher:

Är det bara jag som alltid får en känsla av att grabbarna på "redaktionen" ser ner på den ordinarie skribenten, när de får för sig att skriva ett "andra utlåtande" samt ett "tredje utlåtande". Det är precis som om den förste inte skrev tillräckligt bra? [...]

Det där var en ovanlig åsikt. Många gillar att vi är fler som testar och ger kommentarer. Denna gång skiljer sig åsikterna åt högst påtagligt, vilket borde göra det än mer intressant.

Att det blev två extrakommentarer händer ibland, men det hör inte till vanligheterna. Denna gång just eftersom alla tre tyckte ganska olika om spelet. Och vi har fullt förtroende för herr Nilsson.


signatur
Medlem

Jag tyckte spelet var riktigt roligt, bra story, skön grafik, härligt att nöta force powers i massor. (Är ett hardcore star wars fan). Dock så är det på tok för kort, samt ingen multiplayer eller något extra spelsystem vilket drar ner betyget i slutändan. Klarat det 2ggr för tillfället, men lägger nog spelet på hyllan nu och väntar väl ett par månader innan man har så tråkigt att man klarar spelet igen.
4/5

Medlem

"Men jag måste medge att jag är lite tudelad när det gäller dessa kontroller. Du siktar in dig på saker du vill lyfta upp och kasta med en enkel knapptryckning, men det är alltför ofta siktet hamnar fel och Starkiller slänger iväg helt fel saker eller snurrar en laserkanon rakt i ansiktet på sig själv. Frustrerande? Du anar inte."

L2Play issue.
Hände aldrig för mig, visst missade man ibland men aldrig nå katastrofalt som recensenten beskriver.
Skit bakom kontrollen helt klart.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Helt sjukt att lightsabern är så djävla dålig i spelet! OMG FFS!


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

En stor besvikelse för min del. Jag hoppades på ett nytt Jedi Knight men fick Force Unleashed. Hjärndöd action med fina mellansekvenser. Inte riktigt vad jag ville ha.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

... Jag hoppades på ett nytt Jedi Knight men fick Force Unleashed...

Haha, driver du med oss?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Deathwisher:

Är det bara jag som alltid får en känsla av att grabbarna på "redaktionen" ser ner på den ordinarie skribenten, när de får för sig att skriva ett "andra utlåtande" samt ett "tredje utlåtande". Det är precis som om den förste inte skrev tillräckligt bra? [...]

Det där var en ovanlig åsikt. Många gillar att vi är fler som testar och ger kommentarer. Denna gång skiljer sig åsikterna åt högst påtagligt, vilket borde göra det än mer intressant.

Att det blev två extrakommentarer händer ibland, men det hör inte till vanligheterna. Denna gång just eftersom alla tre tyckte ganska olika om spelet. Och vi har fullt förtroende för herr Nilsson.

Möjligt att det är en ovanlig åsikt. Men det är även ovanligt med flera recensioner i en. Jag tycker det endast blir förvirrande. Det blir sannerligen inte en hjälpreda inför ett köp i alla fall. I annat fall kan ni väl lägga in 10-15 olika åsikter? Då får man en bredare bild av hur populärt ett spel egentligen är.

Det jag också menar är att det känns onödigt med flera åsikter, då vi alla nog kan intyga att alla verkligen tycker helt olika om olika spel. Intet nytt med andra ord.

Oavsett om det är en spelrecension eller en filmrecension, skall man alltid ta den med en nypa salt och inse det faktum att det faktiskt är en subjektiv bedömning.

Men visst.. fortsätt ni med denna metod.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Deathwisher:

Är det bara jag som alltid får en känsla av att grabbarna på "redaktionen" ser ner på den ordinarie skribenten, när de får för sig att skriva ett "andra utlåtande" samt ett "tredje utlåtande". Det är precis som om den förste inte skrev tillräckligt bra? [...]

Det där var en ovanlig åsikt. Många gillar att vi är fler som testar och ger kommentarer. Denna gång skiljer sig åsikterna åt högst påtagligt, vilket borde göra det än mer intressant.

Att det blev två extrakommentarer händer ibland, men det hör inte till vanligheterna. Denna gång just eftersom alla tre tyckte ganska olika om spelet. Och vi har fullt förtroende för herr Nilsson.

Haha ja jösses. Tror det alltid kommer vara någon som ser annorlunda på saker och ting. Tycker själv det är bra med flera testare, det är ju aldrig fel att få fler perspektiv på spelen.


signatur
Inaktiv

Äsch är väl som alla starwars-spel. Finns det något spel på denna sida som får positiv kritik?

Medlem

Gillar på sätt och vis att man får använda krafterna på det här sättet men dem skulle ha haft kvar ljussabeltekniken ifrån Revenge of the Sith spelet. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av rille_001:

Ett plus för ansiktsuttrycken.

Ja, dem använder nya tekniker där dem satt nålar i ansikten på dem för att få så realistiska ansiktsrörelser som möjligt.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Deathwisher:

Är det bara jag som alltid får en känsla av att grabbarna på "redaktionen" ser ner på den ordinarie skribenten, när de får för sig att skriva ett "andra utlåtande" samt ett "tredje utlåtande". Det är precis som om den förste inte skrev tillräckligt bra? [...]

Det där var en ovanlig åsikt. Många gillar att vi är fler som testar och ger kommentarer. Denna gång skiljer sig åsikterna åt högst påtagligt, vilket borde göra det än mer intressant.

Att det blev två extrakommentarer händer ibland, men det hör inte till vanligheterna. Denna gång just eftersom alla tre tyckte ganska olika om spelet. Och vi har fullt förtroende för herr Nilsson.

Haha ja jösses. Tror det alltid kommer vara någon som ser annorlunda på saker och ting. Tycker själv det är bra med flera testare, det är ju aldrig fel att få fler perspektiv på spelen.

"Haha ja jösses"?? Sen när började vi skratta åt andras tyck och tänk på denna site?

Du säger själv att det aldrig är fel att få fler perspektiv på spelen? Är det då fel att få fler perspektiv på recensioner?

Nedlåtande kan man vara i andra forum, inte här.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Roligt spel men kameran är frustrerande då den mer än gärna ställer sig åt helt fel så.
Även det att menyerna på sina ställen är sega och måste laddas upp skapar irritation.

Jag ger det trea men om dom skulle ordna lite updates för lite av felena så kan det nog stega upp till en fyra.

123
Skriv svar