Kaffeöverdos

Medlem
Kaffeöverdos

För två timmar sen kom jag hem från en kaffedrickarnatt hos en kompis -- en natt fylld av Playstationspelande, serietittande och en massa annat nörderi bränslat av ett oräkneligt antal koppar jättestarkt kaffe.

Nu betalar jag priset: jag har försökt lägga mig för att somna, men jag känner varje slag mitt hjärta slår och jag kan inte låta bli att vara rädd för att det ska stanna; jag är helt slut i skallen, men hela kroppen vibrerar och vill inte slappna av; jag kan inte andas automatiskt, utan jag måste medvetet göra det djupt och mycket; jag tänker på allt, men kommer inte fram till något; jag har bultande huvudvärk och är svimfärdig samt deprimerad över ingenting.

Fy fan, säger jag bara! Två eller tre koppar räcker. Aldrig mer massor av kaffe bara för att det är gott :<


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Drick vatten och ännu mer vatten. Kaffe är vätskedrivande

MFC
Medlem

det där ligger nästan inom ramen för vad en del upplever och kallar för panikångest (EDIT: harmlöst men jobbigt). Andningen upphör inte bara för att du slutar andas medvetet.. sköts ju liksom automatiskt fast det känns som man måste andas genom att själv styra andningen :-<

bara att vänta ut skiten.. och som Robfox skrev, drick vatten så slipper du skallebang.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ja, lite panikångest kan mycket väl ha varit inblandat -- så jävligt kan ju inte lite (läs: mycket) kaffe vara allena. Det är dock bättre nu; jag ligger i soffan och försöker vila blicken på lugnande saker. Det kanske till och med går att somna om 3-4 timmar eller så


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Känner igen det där, blir typ samma sak om man dricker för många red bull. Och det där med andingen kan jag gå och oroa mig för även fast jag inte igenltigen har någon anledning... Känns som jag måste andas medvetet för att inte dö. Lol.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Hehe, jag dricker långt mer kaffe än vad som är bra för mig. 10-20 muggar om dagen skulle jag tro... Beroende på hur arbetsdagen ser ut.

Jag tar ofta en kopp precis innan jag går och lägger mig och jag har aldrig problem att somna...

Jag kanske skall tillägga att jag dricker "pulverkaffe", hade jag druckit bryggkaffe hade jag inte fixat mer än 5-6 muggar...

Jag dricker ännu mer kaffe nu sedan jag slutat snusa (3 månader på Onico)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Själv så kan jag nog bara dricka 3 koppar om dom går i följd, sen får jag ont i magen. (brygd) Om jag dricker kaffe 2 timmar innan jag går och lägger mig sitter jag med klotrunda ögon och tittar upp i taket praktiskt taget när jag ska försöka somna.

Inaktiv

Håll dej till te, för fasen! Jag klarade mej en hel natt på en enda kopp! *stolt*


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

ta en brajja så är det lungt, sov gott

MFC
Medlem

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

SÅ j*vla klockren:D


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Hehe påminner mig om när en polare svepte ett stort antal utländska redbull (glasflaskor, bra mycket mer koffein i än normalt + nikotin). Blir man så av att bli stenad på koffein avstår jag

Själv måste jag ha en kopp på morgonen när jag kommer till jobbet. Missar jag det eller skiter i det följer huvudvärk. Förut drack jag mer och sist när jag jobbade kvällstid eskalerade mitt intag av kaffe. Tillslut fick väl kroppen nog och nu mår jag seriöst dåligt om det inte går en viss period mellan varje kopp.

Medlem

Trots min ålder så dricker jag kaffe varje dag, man är cool om man dricker kaffe. Nä, men det händer att när jag är trött så :).

Medlem

kaffe gott? nää, nu skrev du nog fel ord till Kaffet
bättre göra som jag, drick inte kaffe, vips! spar man både pengar och drog beroende o/ (+bättre tänder)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kaffe är gott ju


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tror inte att det där är så bra för hjärtat nä.
Har själv haft diverse rejs med olika grejer och det slutade oftast med sämsta känslan.
Men visst är det skönt när man når det euforiska ruset... det är en tunn gräns... som med spriten.
Brukade ha pyramider av red bull burkar hemma och tuggade även effisar för att hålla mig vaken, men när man började höra ett kluckande ljud komma från bröstkorgen blev det stopp på experimenten ja...
Just det kanske borde gå till läkaren (fast det var i.o.f. ett några år sedan och man lever än )

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

men när man började höra ett kluckande ljud komma från bröstkorgen blev det stopp på experimenten ja...

Ja, då skulle iaf jag ha blivit lite sådär obehagligt orolig...att jag blivit infekterad med en alien som försöker bryta sig ut ur min bröstkorg!!

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av ostmjuk hamster:

men när man började höra ett kluckande ljud komma från bröstkorgen blev det stopp på experimenten ja...

Ja, då skulle iaf jag ha blivit lite sådär obehagligt orolig...att jag blivit infekterad med en alien som försöker bryta sig ut ur min bröstkorg!!

Sen kryper den iväg för att äta upp katten, hunden, hamstern och sen länsa kylskåpet. Efter det så kurar den ihop sej till ett hörn för att bli en dron!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

kaffe gott? nää, nu skrev du nog fel ord till Kaffet
bättre göra som jag, drick inte kaffe, vips! spar man både pengar och drog beroende o/ (+bättre tänder)

skulle man täna sådär skulle man inte kunna äta eller dricka någonting.

MFC
Medlem

Kaffe hjälpte mig varva HL2


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Ett par koppar kaffe sitter fint på morgonen, men annars dricker jag inte så mycket.

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av ostmjuk hamster:

men när man började höra ett kluckande ljud komma från bröstkorgen blev det stopp på experimenten ja...

Ja, då skulle iaf jag ha blivit lite sådär obehagligt orolig...att jag blivit infekterad med en alien som försöker bryta sig ut ur min bröstkorg!!

Jo men tack så mycket för de betryggande orden. Känner mig inta alls orolig längre....

*AAAAAAHHHHHHHHHHHH!*

SgtKelly: hah, om den räknar med att hitta något ätbart i mitt kylskåp så lär den bli besviken.

noaxark: Har du somnat än? :>

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

noaxark: Har du somnat än? :>

Japp! Somnat, vaknat, somnat och vaknat igen. Lite kaffesugen dock ^^


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

jadu, kaffe tänker jag aldrig börja dricka. Det är som cigaretter, smakar skit i början innan man blivit beroende. Kaffe är som kaffe för folket Tacka vet jag grönt te, riktigt gott är det och dessutom nyttigt. Smaken brukar jag variera mellan körsbär, min, nån träsmak med mera. Jag försöker dricka te till fikat varje dag, men ibland slår jag på stort med cola. När vi nedå snackar cola är det Pepsi Max som jag dricker, men Coca-Cola Light Lemon är riktigt god den också. Till fikat har jag numera finska skorpor med socket och kanel på, inte så nyttiga men goda.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Inaktiv

Nisse gillar negerkyssar

Medlem

Kaffe smaka skit? Det är ju gott med kaffe till tillexempel bullar och luktar gott så in i bomben.. Innan det kokas vill säga..

Medlem

Känner igen mig.. har varit koffeinberoende i 7år av mitt liv och jag har en del jag skulle kunan berätta om koffeinets effekter och bi-effekter

Medlem

Hehe. Var på fest i våras. Hade jobbat hela dagen så var rätt trött framåt kvällen. Efter några alkoholhaltiga drycker snurrar ljushuvet och kommer på att man kan dricka massor av kaffe så blir man både pigg och skärpt. Hehe. Kommer inte ihåg om det funkade eller inte men jag kan nog inte komma ihåg senaste gången jag mådde lika (fysiskt) förjävligt som den natten när jag kommit hem. Satt bredvid toaletten och väntade på att spy från 0300 till 0700, då jag kom på att jag kunde försöka hjälpa till själv. Men det funkade inte och till slut gick jag och skakade/huttrade/frossade i sängen istället till klockan var 1000 kanske då jag lyckades få i mig lite mat. Sen runt 1300 på eftermiddagen var jag helt utslagen och sov i soffan resten av den dagen (och in på natten).

Kontenta: Jag vet vad du menar. He he he!


signatur

system: online

Medlem

hehe, tror man får föreslå att kaffe ska bli olagligt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

tror man får föreslå att kaffe ska bli olagligt

Word!!

PZ. Kaffe är inte gott.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

12
Skriv svar