Electronic Arts to Buy Crytek?

Medlem
Electronic Arts to Buy Crytek?

A report in a german Newspaper suggests that EA may like to be more than just a publisher for Crytek and their upcoming game Crysis. EA sees Crytek as a "very interesting candidate" for an acquisition (purchase). If EA and Crytek do follow through with these early reports, then EA will get full rights to CryEngine2 and so we may see many more games using this engine in the future.

Some may see this as bad news, some may see it as good? I am personally a bit worried about this move as not only are EA pushy when it comes to games (which leaves many games buggy on release), but they are a huge company which look like they are about to take over the whole industry. Gaming could soon become a monolopy for EA. Scary stuff...

VE OCH FASA!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

MFC
Medlem

OMFG


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

*avgrundsskrik*

Medlem

shit


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

Där fick ni!

p0wn3d i dubbel bemärkelse.. förutsatt att köpet inträffar och genomförs.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Om det händer så är det ju synd, finns inte mycket man kan göra dock.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Då var det väl onödigt av dem att köpa Unreal Engine 3 bara för ett par veckor sedan? Bara en tanke.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Då var det väl onödigt av dem att köpa Unreal Engine 3 bara för ett par veckor sedan? Bara en tanke.

Monopolbildande taktik?

Ge dem tre månader till så har de köpt upp alla speltilverkare och satt dem i uppgift att skapa nya expansioner till "The sims". Det hela resulterar i gamer-revolt och anarki och samhället som vi känner det idag går under.

GAAAH!!!! Världens undergång är nära!!!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

JB
Medlem

Hehe, EA vet ju om att de flesta spelköp är baserade på grafiken. Då passar ju ny mega snygg grafikmotor bra att köpa in.

Medlem

You will all be assimilated!

Medlem

Tja, om man äger alla grafikmotorer som är bra så får ju konkurenterna det lite svårare då dom inte kan visa upp likvärdig grafik.

Fast vi är väl inte där än, och hoppas att vi inte kommer dit.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

EA= Erecitons Analfapeter.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Källa??


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Medlem

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Inaktiv

Bra, då kanske man slipper fler spel fårn Crytek.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Då var det väl onödigt av dem att köpa Unreal Engine 3 bara för ett par veckor sedan? Bara en tanke.

Köpte? De köpte licenser för att använda den bara.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

EA vill visst ha allting verkar det som


signatur

Hette förut :FRAGstealer

1
Skriv svar