Lanseringsfilm för Hell's Highway

Medlem

ett av de få FPS jag ser fram emot.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Är jag den ende som ser en höftskjuten mg42 i ett sk realistiskt fps? Ser fett bra ut dock!

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av bastard:

MG42:an är i behov av nya ljudeffekter

indeed, ljudet skall vara betydligt snabbare.

Ljudet har varit detsamma i alla spelen, jag tror det var det som Dumlen syftade på. Snabbare ljud vore inte helt fel heller.

De har spelat in alla vapen ljud på nytt.
Hur de mekkat med det i studio för att sedan få de låta sämre har jag ingen aning om, alla vapen är i alla fall inspelade från riktiga.

Medlem

Gore? hmm, vetefan om det ska kallas så, möjligtvis "en aning blodigt" men det är ju inte på långa vägar jätte mycket av någonting som har med blod att göra.

Men utan tvekan att man ska tanka ner detta

Inaktiv

längtat sen jag varva 2:an

Medlem

Höftskjutande med MG:42?
Skulle inte detta spel vara "realistiskt". Visst går det att dra en kort salva, men tjena....
Grafiken var verkligen en blandad kompott.

Medlem

Ser lite ut som mp34 iofs.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Kommer nog bli grymt roligt!
Fast när dom skjöt sönder stridsvagnarna (panzer IV's) så såg det mer ut som stop-motion...1 bild senare var den sönder å havererad såg lite budget ut.

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Höftskjutande med MG:42?
Skulle inte detta spel vara "realistiskt". Visst går det att dra en kort salva, men tjena....
Grafiken var verkligen en blandad kompott.

Mg42 är inte gjort för att skjuta med gevärs-anlägning, måste du dock skjuta när du inte ligger/står med utfällt stöd så är höftskjutning ala minigun-rovdjuret den ställning du skall inta. Tex, om du skall rensa rum eller blir påskjuten under förflyttning. Det handlar inte om någon precisionskjutning utan att ha en jävla massa bullor i luften (typ 20-30 skott per salva....fast undertecknat drog iväg ca 150 skott med ksp90 och fick en utskällning av furiren...men det var det fan i mig värt ).

Inaktiv

Dock så är ju ksp90 lite smidigare att dra Rambo skjutning med
5,56mm i ksp90 ger ju lite mindre kick än mg42:ans 7.92x57mm

+ så väger ksp90 2 kilo mindre än mg42 ;o

f.ö så missar ju Baker typ varenda skott när han står och leker rambo mot tysken som står typ 4 meter bort = ganska ineffektivt

Medlem

Eftersom det verkar som att man måste ha spelat dom förra spelen så blir det inget köp av detta spel. Blir att låna det av någon kompis och spela singleplayer bara.

Då köper jag hellre Far Cry 2 och Fallout 3 och en massa andra kommande spel som kommer nu i höst!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Heat:

Dock så är ju ksp90 lite smidigare att dra Rambo skjutning med
5,56mm i ksp90 ger ju lite mindre kick än mg42:ans 7.92x57mm

+ så väger ksp90 2 kilo mindre än mg42 ;o

f.ö så missar ju Baker typ varenda skott när han står och leker rambo mot tysken som står typ 4 meter bort = ganska ineffektivt

Faktiskt inte, ksp-90 använder du som vilket gevär som helst. MG42 är alldeles för tung, därmed blir det höftskjutning. Förövrigt så väger en Mg42 ca 12 kg (utan ammo), ksp-90 med 200 skott ca 9-10 kg, MG42 har likvärdig kaliber som många älgstudsare. Ett vanligt gevär väger ca 3 kg så en MG42 har en 1/4 rekyl jmf med en älgstudsare pga ökad massa.

Medlem
Inaktiv

Hur fan ska man ha råd med allt!

Medlem
Skrivet av zauii89:

De har spelat in alla vapen ljud på nytt.
Hur de mekkat med det i studio för att sedan få de låta sämre har jag ingen aning om, alla vapen är i alla fall inspelade från riktiga.

Hur som helst så låter MG42:an exakt likadant som den gjorde i de tidigare BIA-spelen. Sen tycker jag inte att den låter ett dugg likt en riktig MG42. Men saker brukar låta väldigt annorlunda från hur våra öron uppfattar ljuden när man tar upp det med en anpassad mikrofon.

Skrivet av MillionStylez:

Hur fan ska man ha råd med allt!

Gör som jag, gå ut i naturen och spela mindre dataspel.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av MillionStylez:

Hur fan ska man ha råd med allt!

Gör som jag, gå ut i naturen och spela mindre dataspel.

.................

Inaktiv
Skrivet av asdf2:
Skrivet av Heat:

Dock så är ju ksp90 lite smidigare att dra Rambo skjutning med
5,56mm i ksp90 ger ju lite mindre kick än mg42:ans 7.92x57mm

+ så väger ksp90 2 kilo mindre än mg42 ;o

f.ö så missar ju Baker typ varenda skott när han står och leker rambo mot tysken som står typ 4 meter bort = ganska ineffektivt

Faktiskt inte, ksp-90 använder du som vilket gevär som helst. MG42 är alldeles för tung, därmed blir det höftskjutning. Förövrigt så väger en Mg42 ca 12 kg (utan ammo), ksp-90 med 200 skott ca 9-10 kg, MG42 har likvärdig kaliber som många älgstudsare. Ett vanligt gevär väger ca 3 kg så en MG42 har en 1/4 rekyl jmf med en älgstudsare pga ökad massa.

Du konfirmerade ju typ bara vad jag sa?

Medlem

ffs pc blev flyttat till den 2de... blir snart lack redan väntat ett år....


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Det här spelet kommer jag förmodligen såga vid fotknölarna. www.ps3bloggen.se


signatur

Sony Bravia 46" 1080p ][ PS3 250GB ][ Logitech Z-5500 Digital

Inaktiv
Skrivet av Tomzi:

ffs pc blev flyttat till den 2de... blir snart lack redan väntat ett år....

va va va va?

Ska dom släppa pc versionen 2a oktober? :@:evil:

Medlem
Skrivet av Heat:
Skrivet av Tomzi:

ffs pc blev flyttat till den 2de... blir snart lack redan väntat ett år....

va va va va?

Ska dom släppa pc versionen 2a oktober? :@:evil:

Nu ser jag den 10de och 7de.. fyfan


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

ush vad kul det ser ut!!:D
men en sak ajg lärt mig lita aldrig på trailers, det är när man sj får spela spelet man märker om det är kul:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

ush vad kul det ser ut!!:D
men en sak ajg lärt mig lita aldrig på trailers, det är när man sj får spela spelet man märker om det är kul:)

absolut


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

WTF FLYTTAT :S :S :S

Jag som skulle nööta hela helgen =/ Får bli öl istället då


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av Heat:
Skrivet av Tomzi:

ffs pc blev flyttat till den 2de... blir snart lack redan väntat ett år....

va va va va?

Ska dom släppa pc versionen 2a oktober? :@:evil:

Nu ser jag den 10de och 7de.. fyfan

Står i SIBA bladet idag den 25e!!! WTF?!

Redaktör

Siba-bladet känns som en bra mycket sämre källa än #utgivaren Ubisoft. Enligt dem släpps spelet på 360 och PS3 på torsdag och på pc den 2 oktober.


signatur

Jag har redan lovat bort mina pengar till Call of Duty - World at War som jag tror kommer varamycket bättre en detta.. eller hoppas :\

Tänker inte köpa båda två, väntar ivrigt på lite spel recensioner utav BiA II, tror inte på hypen.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Tänker inte köpa båda två, väntar ivrigt på lite spel recensioner utav BiA II, tror inte på hypen.

Vilken hype?

Skrivet av Whimsical:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Tänker inte köpa båda två, väntar ivrigt på lite spel recensioner utav BiA II, tror inte på hypen.

Vilken hype?

Hypen att detta skulle vara ett bra spel helt enkelt.. och jämfört med konkuransen just nu och med ettan i minne som sög hårt så tror jag inte på det... "Force unleached" varning på detta.
8)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

123
Skriv svar