Strong Bad's Cool Game for Attractive People: Episode 1 - Homestar Ruiner

Robot
Strong Bad's Cool Game for Attractive People: Episode 1 - Homestar Ruiner

Äventyrsspel har efter många år i malpåse gjort comeback, mycket tack vare Telltale Games och deras lagom stora portioner peka-och-klicka-underhållning baserade på redan kända varumärken. Den sista hingsten i stallet är flashelakingen Strong Bad men är det ett steg i rätt riktning?

#telltale-games


Inaktiv
Homestar Ruiner granskat

Homestar runner heter det väll endå?

Medlem

Skulle vara roligt att se hur nån med "humorn" skulle recenserat spelet. Eftersom jag älskar serien kanske jag skulle ha större behållning av spelet.. (Dvs jag är en av de som skrattar så jag gråter av vissa strong-bad avsnitt.)

Medlem

Behöver jag säga att jag tror jag kommer gilla spelet?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

PaZ
Medlem
Skrivet av Brandter:

Homestar runner heter det väll endå?

Som det står i nyheten, Homestar runner heter serien, Homestar ruiner är del 1 av spelet. Det kanske är en ordvits, vem vet?

Medlem

Det här spelet verkar ju rätt intressant. Jag gillar deras Sam and Max-serie skarpt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mang:

Skulle vara roligt att se hur nån med "humorn" skulle recenserat spelet. Eftersom jag älskar serien kanske jag skulle ha större behållning av spelet.. (Dvs jag är en av de som skrattar så jag gråter av vissa strong-bad avsnitt.)

Om du gillar Strongbad och gänget tror jag säkert att det är värt den ringa summan. Jag kan bara inte rekommendera det till ofrälsta eftersom det i övrigt inte är något speciellt.


signatur
Medlem
Skrivet av Mang:

Skulle vara roligt att se hur nån med "humorn" skulle recenserat spelet. Eftersom jag älskar serien kanske jag skulle ha större behållning av spelet.. (Dvs jag är en av de som skrattar så jag gråter av vissa strong-bad avsnitt.)

Gillar man den sortens humor så är spelet riktigt roligt. Gillar man dessutom peka-klicka-äventyr så det är det en fullständig hit. Drog igenom första episoden när den kom och ska ta mig an andra episoden så snart jag får tid. För folk som inte gillar humorn och inte bryr sig att Strongbad är huvudperson så förstår jag dock att det inte känns som någon superhit.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av spiken:

Om du gillar Strongbad och gänget tror jag säkert att det är värt den ringa summan. Jag kan bara inte rekommendera det till ofrälsta eftersom det i övrigt inte är något speciellt.

Okej, låter ändå som en värd investering då!

Medlem

Håller helt med recensenten, även om jag tycker att det ändå förtjänar en 3a. Spelade bara demot, men det finns inte så mycket att säga om det. Det var snyggt och så, men det var faktiskt inte så kul som jag trodde att det skulle vara. Inte som Sam & Max s01 där man satt och gnäggade hela tiden åt deras dialoger och påhitt.

Mycket är nog baserat på insiderskämt som man bara förstår om man har sett alla avsnitt. (The stick, Strongbadia, Snake Boxer 5 m.m.) Jag slutade kolla för ett par år sedan, så kan ha varit därför jag inte var helt uppvärmd för det här spelet.

Hoppas ändå på att resten av avsnitten är roliga, för de har potential till att bli det.

Medlem

Den "korkade humorn" och de "överdrivna karaktärerna" är ju det som gör Strongbad så jävla bra, så känns inte riktigt som det bäst motiverade betyget.
Varför sätta någon som uppenbarligen inte gillar Strongbad till att recensera ett spel om karaktären?
Känns som att kasta hordvis med rallyspel på mig, som ändå bara kommer bli totalsågade

Ah well. Det intressanta i den här datorspelseskapaden, är att Strongbad-gänget ju redan producerat ett gäng mini-flashspel baserat på sin serievärld i samband med olika avsnitt. Så det finns potential till styrning av folk som har lite mer koll än när spel enbart är baserade på dussinlicenser.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

lwf
Medlem

Jag testade demot för ett tag sedan. Kom en bit in i spelet och gick sedan bara runt tills jag upptäckte att jag inte visste vad jag skulle göra. Då menar jag inte på ett litet vis, som hur jag skulle göra en speciell sak, utan vad spelet egentligen går ut på.

Jag lyckats inte heller hitta någon humor. Riktigt risigt spel.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HYBRiS:

Den "korkade humorn" och de "överdrivna karaktärerna" är ju det som gör Strongbad så jävla bra, så känns inte riktigt som det bäst motiverade betyget.
Varför sätta någon som uppenbarligen inte gillar Strongbad till att recensera ett spel om karaktären?
Känns som att kasta hordvis med rallyspel på mig, som ändå bara kommer bli totalsågade

Jag hade inte ens hört talas om serien innan jag satte mig ner och testade spelet. Så jag hade ingen förutfattat mening om hur det skulle te sig.
Jag försökte fokusera på själva spelmekaniken och där hittade jag ingen speciellt som motiverade mer än ett "okej" betyg. Älskar man den lille wrestlern sätter man såklart upp den "korkade humorn" och de "överdrivna karaktärerna" på pluskontot.


signatur
Medlem

Åh nej, spelet har Strong Bad-humor, fan vad dåligt!!!

... nej, vänta?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Surprised at your lack of humor, Deleted.

http://www.youtube.com/watch?v=60T_sg9D5JQ

Medlem

ser ut som ett extremt tråkigt Flash spel.... =/ - nej tack :down::evil:


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

1
Skriv svar