Jon Nödtveidt död.

Inaktiv
Jon Nödtveidt död.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=574&a=566349&previou...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,873861,00....

http://www.expressen.se/index.jsp?a=660390

Musiken är bra, han var det inte. Ingen förtjänar att dö pga av sin läggning men det var länge sen och han har avtjänat sitt straff. Satanism är så jävla löjligt men han har all rätt att vara det (satanist) om han vill, precis som homosexuella har rätt att vara homosexuella utan att nån ska lägga sig i.

RIP!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Alltid sorgligt när en person tar livet av sig

R.I.P

Medlem

Satanism kan väl sättas i motsatt förhållande till Religion?

Det är alltid tragiskt att människor tar livet av sig. De hinner aldrig inse hur själviskt det är.

Vet inte vem det var, men vila du i helvetet(dit jag antar satanister kommer) :/

Inaktiv

Satanism är frihet. Satan var den första revolutionären, Satan protestrerade mot gud och blev straffad.

Nietzsche: "Misstro var och en som äger lust att straffa."

Kristendomens moral förslavar människor. Satan har ingen moral, Satan innebär frihet, inget rätt och fel, tolka honom hur man vill.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

eh hehe det var ju en förenkling om något.

Många förväxlar vit satanism med svart satanism.

Hade en uppsats om det en gång var ett rent helvete att
reda ut begreppet satanism.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Intresseklubben antecknar


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Youtube-proffs

Ja, det är nästan lika sorgligt som det här.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,873902,00....

eller detta

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=380&a=291577

eller varför inte detta?
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=380&a=291304

Tycker det är smått meningslöst att dra upp någon från ett band som dött, pga att dom just va i ett band som spela musik. Det är bara en droppe i havet om man tänker på vad som händer runtom i världen. Okey, han tog livet av sig. Han valde det, tänk alla de flera tusen som inte väljer det. Tänk hur dom mår, eller hur deras familjer mår just nu.

jag säger R.I.P till världsdöden.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Suck... om du inte gillar det skriv då inte här.

Antar att du tänker lika dant angående "katt-död-rip" tråden? Varför skapa en tråd om en död katt när det finns en massa andra katter som dör varje dag pga av djuplågeri och krig? Ja, du kanske inte tycker så men du fattar...

Sen är väl våldtäckt inte gämförbart med döden, enligt mig.

Att generalisera så där funkar inte. Om du nu bryr dig så jävla mycket stick till röda korset och skriv upp dig.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

En mördare är död. Gott.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av reset2:

Sen är väl våldtäckt inte gämförbart med döden, enligt mig.

Hur menar du då? att det är bättre eller värre? för jag vet av erfarenhet att många väljer döden framför att uppleva en våldtäkt igen eller överhuvudtaget.

Medlem

Nej! >_< Vad ska nu hända med Dissection? <.< Går i graven antar jag. -.- Skulle iaf aldrig bli detsamma.

Det är många som förväxlar satanism med djävulsdyrkan. Det är två helt skilda saker.

Medlem

Hmm, då förväxlar jag friskt..Kan du förklara skillnaden på djävulsdyrkan och satanism?? Erkänner rakt av att jag inte vet skillnaden, men vore intresserad av att få veta.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av reset2:

Sen är väl våldtäckt inte gämförbart med döden, enligt mig.

Hur menar du då? att det är bättre eller värre? för jag vet av erfarenhet att många väljer döden framför att uppleva en våldtäkt igen eller överhuvudtaget.

Det jag menar är att man jallafall inte är död. En våldtäckt kan man bearbeta, tillskillnad från döden, är man död så är man död, har man blivit våldtagen kan man gå vidare.

Skrivet av Notumforce:

eh hehe det var ju en förenkling om något.

Många förväxlar vit satanism med svart satanism.

Hade en uppsats om det en gång var ett rent helvete att
reda ut begreppet satanism.

Ja, men ingen idé att skriva eller snacka en uppsats på 30 sidor varje gång man ska förklara vad det är för en personligen.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Eh ja det var hela min poäng .

Du gav en dålig förklaring så då förklarade jag bara att det är lite mer än en vad du försökte säga..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kul kuriosa nu när vi är jätte ot

De elva satanistiska jordreglerna skapat av bla
Anton S. LaVey

1) Visa inte åsikt, eller ge råd, om du inte blivit ombedd.

2) Dela inte med dig av dina problem, såvida du inte är säker om de vill höra dem.

3) När du befinner dig i någon annans lya, visa personen respekt, eller var inte där alls.

4) Om en gäst i din lya irriterar dig, behandla honom grymt och utan nåd.

5) Gör inga sexuella närmanden, om du inte fått parningssignalen.

6) Ta inte det som inte tillhör dig, såvida inte det är en börda till personen, och han bönar och ber om undsättning.

7) Erkänn kraften hos magin om du har använt den framgångsrikt för att uppfylla dina önskningar.

Om du förnekar kraften hos magin, efter du kallat den med framgång, kommer du att förlora allt du erhållit.

8) Klaga inte över någonting som du inte behöver underlåta dig till.

9) Skada inte små barn.

10) Mörda inte icke-mänskliga djur, såvida de inte attackerar dig, eller om du behöver det för mat.

11) Vid gående i öppet territorium, stör ingen. Om någon stör dig, be honom att sluta. Gör han inte det, krossa honom.

OBS Översättning ej gjord av mig så finns det fakta fel i dessa så skyll på översättaren.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Satanism verkar vara lika missuppfattat som patriot och rasist.

Inaktiv

Jupp, och om man följer Anton LaVey så är det ju raka vägen till anstalt.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Satanism missuppfattat... det beror på.
Ser du det hela ur bibelns perspektiv är du satanist om du följer något som har med satan att göra, vare sig du tror på satan eller inte. Så jo, satanism = djävulsdyrkan, då det här perspektivet finns.
(Det lustiga här är ju att även om du följer guds o jesus vilja, även om du inte tror på gud, så kommer du till helvetet iallafall. XD).

Skiter vi istället i bibeln, så är det inte djävulsdyrkan. Orkar inte ens förklara kort, sök på Anton LaVey på wikipedia om ni vill veta. Men i detta fall finns ju inte bibeln, ingen Gud, längre, därmed finns inte satan heller. Han är bara en symbol.

Så jo, satanism _ÄR_ djävulsdyrkan, men det är inte BARA det. Det är ett väldigt flertydigt ord.

Sorry om jag skriver lite rörigt, jag är trött.

Inaktiv
Skrivet av reset2:

Jupp, och om man följer Anton LaVey så är det ju raka vägen till anstalt.

Might be. I vissa fall är detta väldigt rätt eftersom en del tar hans ord på alltför stort allvar, och väldigt många psychon dras till hans idéer. Allt hans tjat om "respekt" för andra människor är något som väldigt många missuppfattar, och det handlar plötsligt inte längre om respekt, utan om tyranni.

Inaktiv

Såg det här på förstasidan på både aftonbladet och expressen när jag handlade igår. Men snål som jag var köpte jag ingen tidning utan surfade runt efter info när jag kom hem istället. Men hittade fan inget mer än det som stod på dissections hemsida och att wikipedia lagt in ett "död 2006".

I senaste Sweden Rock Magazine stod det att Dissection splittrats och Jon hade sagt så här.
- Nu då "Reinkaos" är inspelad och släppt inser jag att det inte finns något kvar för mig att åstadkomma med Dissection. Det känns inte som att jag borde göra en uppföljare till "Reinkaos" eftersom den plattan redan förkroppsligar allting jag någonsin velat åstadkomma. Därför har vi fattat beslutet att Dissection ska upphöra att existera som aktivt band.

Så det verkar ju som att han helt klart planerat detta länge.

Youtube-proffs
Skrivet av reset2:

Suck... om du inte gillar det skriv då inte här.

Antar att du tänker lika dant angående "katt-död-rip" tråden? Varför skapa en tråd om en död katt när det finns en massa andra katter som dör varje dag pga av djuplågeri och krig? Ja, du kanske inte tycker så men du fattar...

Sen är väl våldtäckt inte gämförbart med döden, enligt mig.

Att generalisera så där funkar inte. Om du nu bryr dig så jävla mycket stick till röda korset och skriv upp dig.

Asså, är inte värsta röda korset killen här. Men eftersom han dödade någon (han satt la i finkan) så finns de stackars folk som inte vill dö osv. R.I.P katt tråden har jag inte tänkt på ens.

Men kul att du jämför en katt med en människa

Ne men seriöst, visst är det sorgligt men tycker de finns hemskare saker att skriva om, killen var la trots allt en mördare. I U S of A så hade han redan vart död tror jag väl? om han bott i texas

Dessutom tror jag våldtäckt är värre än döden, precis som någon annan nämner i tråden. Den psykiska smärtan dom får genomgå är nog värre än döden. Men om han nu va satanist så tror jag han får ett helvete i helvetet.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Mja, han blev dömd för medhjälp till mord. Och personligen ogillar jag den där typen av attityd du far med.
-"Ät upp och håll käft! Tänk på att miljoner svälter i afrika."

Vad är det som blir bättre av att gnälla på folks samtalsämnen?

Medlem

Varför tror du att bli våldtagen är värre än att dö?

Om jag satt och visste att man skulle dö om jag inte blev våldtagen (lol -.-) så skulle jag klart välja att bli våldtagen.
Säger inte att det inte är hemskt att bli våldtagen, säkert nåt av det värsta man kan vara med om. Men eftersom det är en av människans grundinstinkter att när man är under faran att dö, så gör man mer eller mindre allt för att överleva.

Så om det kommer till något sånt så tror jag att dom flesta skulle välja våldtäkten före.

Kanske inte var så du menade, men men. -.-

Youtube-proffs
Skrivet av RoGGe:

Mja, han blev dömd för medhjälp till mord. Och personligen ogillar jag den där typen av attityd du far med.
-"Ät upp och håll käft! Tänk på att miljoner svälter i afrika."

Vad är det som blir bättre av att gnälla på folks samtalsämnen?

Sedan när börja jag gnälla på samtalsämnen, jag sa vad jag tyckte och jag tracka inte ner på ämnet. Klart det är hemskt att någon tar livet av sig. Men det var hans val, och som sagt, det var själviskt, ville bara upplysa om att de finns folk som har det mycket sämre. Dom som inte ens vill ta livet av sig.

Jag klaga inte, jag hade bara en åsikt, men tydligen får man inte ha det på ett forum


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av reset2:

Antar att du tänker lika dant angående "katt-död-rip" tråden?

Nej, det är jag som hatar "katt och hamster-död" trådarna. Hör mer hemma på lunarstorm typ.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

LOL! Jävlar va emo.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

En bra och duktig musiker har dött och det är jävligt tråkigt. Hur han var personligen vet jag inte exakt, men han hade inte alla mackor i lunchlådan.
Har kompisar som har varigt i kontakt med honom och "Ordern" han var med i (MLO). Det jag kan säga är att dom som gick ut ur MLO har skyddad identitet nu.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Jävlar va emo.

Veckans kommentar! (Har ju nyss börjat dock)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Jag klaga inte, jag hade bara en åsikt, men tydligen får man inte ha det på ett forum

Me2

Och jo, det uppfyllde alla kriterier för att vara gnäll.

Inaktiv
Citat:

Dessutom tror jag våldtäckt är värre än döden, precis som någon annan nämner i tråden. Den psykiska smärtan dom får genomgå är nog värre än döden.

isf tycker jag vi ger alla våldtäktoffer nackskott så fort rättegången mot förövarna är överstökad. för att minska lidandet lixom... no?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

12
Skriv svar