"Död åt Caps Lock"

Medlem
"Död åt Caps Lock"

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,873619,00....

Det finns hopp, kanske.
Att en dag slippa tangenten som Bill Gates glömde. cAPS-lOCK.
Jag använder den aldrig, den är i vägen (när jag missar A) den är för stor. Bort med skiten säger jag, eller om det inte går, placera den typ under tangentbordet, inbyggd så man måste trycka in en penna för att nå den. Eller nåt.


signatur

yolo

Medlem

Caps lock, står inte ut när man måste sudda igen


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Håller med KlosterKatten, Caps lock känns överflödig ibland


signatur

Videomupp

Inaktiv

Windowsknappen är heller ingen höjdare när man spelar (online speciellt) och kommer åt den av misstag.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Hatar mer personer som inte förstår hur man stänger av knappen kan ju alltid vara trevligt att slippa den eller nån funktion i windows som man gjör så man kan stänga av den.

Medlem
Skrivet av Bravo:

Hatar mer personer som inte förstår hur man stänger av knappen kan ju alltid vara trevligt att slippa den eller nån funktion i windows som man gjör så man kan stänga av den.

Du har lätt för att hata alltså... kuratorbesök kanske?


signatur

yolo

Medlem

Har nog inte använt caps lock på flera år.. :S Vem trycker ner caps lock för stor bokstav när det bara är att ta lill-fingret till shift?

Medlem

SKriver man mer än en bokstav som stor bokstav så är caps lock bra att ha och det ibland men visst kanske inte mega nödvändig

windows knappen använder jag dagligen så den tycker jag bara underlättar mitt arbete.

Spelar jag spel trycker jag bara på en knapp på tangentbordet så är windows knappen låst.

Knappen som är mest onödig är ju def scroll lock,..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Caps lock är mest meningslös (ehum, ok, scroll lock är värre, men den är ändå gömd), men det är windowsknappen om någon jag kommer åt hela tiden.

Inaktiv

CAPS KAN VARA RIKTIGT JOBBIG (sorry for caps)

Poweknappen borde finnas med att rästa på :PMånga tangentbord har ju en "poweknapp" som gör att datorn typ går i viloläge eller nåt.
Jag har en sånn knapp, den sitter precis över Esc och ajg kommer ofta åt den :evil:Överjobbigt vid onlinespel.


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem
Skrivet av jagspelardator:

Poweknappen borde finnas med att rästa på :PMånga tangentbord har ju en "poweknapp" som gör att datorn typ går i viloläge eller nåt.
Jag har en sånn knapp, den sitter precis över Esc och ajg kommer ofta åt den :evil:Överjobbigt vid onlinespel.

Min satt där Print screen skulle sitta. Blev galen då jag lirade wow och fann en cool sak jag ville ta bild av >.<


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Du har lätt för att hata alltså... kuratorbesök kanske?

Hurså gillar du att reta upp folk?

Medlem

fattar inte hur folk kan bli så irriterade på capslock, har aldrig stört mej FÖR DET HELLER SÄLLAN ATT JAG RÅKAR TRYCKA PÅ DEN. haha tråkig skämt

nää men allvarligt, ni som blir så överdramatiserade för ni råkar trycka på caps, lugna ner er, tror ni fått i er för mycket jolt cola

Inaktiv
Medlem

capslock, utan tvekan

MFC
Medlem

Windowsknappen kan dra åt helvete.. HURRA för Logitechs G15 tangentbord som har en switchknapp för att stänga av windowsknappen!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av jagspelardator:

Poweknappen borde finnas med att rästa på :PMånga tangentbord har ju en "poweknapp" som gör att datorn typ går i viloläge eller nåt.
Jag har en sånn knapp, den sitter precis över Esc och ajg kommer ofta åt den :evil:Överjobbigt vid onlinespel.

Den är ju enkel att stänga av, samma ställe som skärmsläckaren.


signatur
Jee
Medlem

ööh... Vad har man Scroll-lock till igentligen?
Sen har jag en knapp som det står "Wake Up" på. Stör mej lite på den eftersom den inte verkar gör ett skit.


signatur

Eller inte?

Medlem

Scroll Lock gör ju så att man itnek an skrolla, terrible.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

MFC
Medlem

Scroll-lock är en uråldrig kvarleva från tiden då din pappa åkte moppe och din mamma lekte med Barbie.. idag är dess funktion mer att påminna om hur det var att leka i DOS än att använda den..

http://susning.nu/Scroll_Lock


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

CRUISE CONTROL !!!

Medlem

Vilka jävla bekymmer folk har. Hur svårt är det egentligen att stänga av Caps Lock om man nu av någon anledning råkar slå på den av misstag? Om man sen vid något tillfälle behöver använda versaler i större utsträckning, ska man då sitta med ett finger på Shift tangenten när man skriver?

Nej, Caps Lock är inte alls överflödig. Däremot borde kanske folk lära sig när man bör och inte bör använda sig av den.

Medlem

eftersom jag jänge var ett dibbe freak väljer jag windows knappen


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Marv:

Vilka jävla bekymmer folk har. Hur svårt är det egentligen att stänga av Caps Lock om man nu av någon anledning råkar slå på den av misstag? Om man sen vid något tillfälle behöver använda versaler i större utsträckning, ska man då sitta med ett finger på Shift tangenten när man skriver?

Nej, Caps Lock är inte alls överflödig. Däremot borde kanske folk lära sig när man bör och inte bör använda sig av den.

Hur ofta skriver man långa meningar i versaler då?
Den är om inte annat komplett malplacerad då den är alldeles för lättåtkomlig.
Bredvid scroll-lock kanske hade passat.


signatur

yolo

Medlem

röstade på windows knappen för den kan hindra mig ifrån att äga noobs, och caps lock behöver jag för att låta alla vet att jag ÄGER NOOBS.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Har nog inte använt caps lock på flera år.. :S Vem trycker ner caps lock för stor bokstav när det bara är att ta lill-fingret till shift?

Hmm. Ibland så använder jag Caps lock när jag skall skriva in serial keys. Vissa program och spel vill inte ha små bokstäver, utan bara stora och då är det jobbigare att hela tiden "shifta" (eftersom att det är bokstäver och siffor i serialen).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Inaktiv

Är ni seriösa? "Hjälp, jag har en knapp på mitt tangentbord som jag inte använder så ofta, ta bort den!"


signatur

...men vad vet jag?

12
Skriv svar