Cryptic ger Star Trek Online-info

Robot
Inaktiv
Cryptic ger Star Trek Online-info

Kan någon annan vara nördig nog och säga att skeppklassen inte heter voyager utan Intrepid ch att Enterprise skeppen var runt 4-5 olika sorters skepp. för jag vill inte göra det.

(Skeppet Voyager var av Intrepid-klassen)

Medlem

Tror dom förklarar detta för att det inte bara ska va för den inbitna utan att man kan förklara med ord som kan relateras till bilder.

Enterprise:
NX Class (Enterprise Series)
Enterprise A - Constituion (Original Series)
Enterprise A - Constitution Refit (Filmerna mellan 1978-1992)
Enterprise B - Excelsior Class (Filmen Final frontier, Man kan se den i början av filmen).
Enterprise C - Ambassador Class (Ses på ett avsnitt ur Next Generation)
Enterprise D - Galaxy Class (Next Generation)
Enterprise E - Sovereign Class (Kan ses i alla Startrek filmer från First Contact och Framåt).

Avgudar skeppen i Star Trek, tycker dom är så balla

Blev skepp-fetish när jag som 8 bast såg StarWars. Vem kan inte tycka om Super Star Destroyer

Medlem

NAAAJSSS!!!!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Tror dom förklarar detta för att det inte bara ska va för den inbitna utan att man kan förklara med ord som kan relateras till bilder.

Enterprise:
NX Class (Enterprise Series)
Enterprise A - Constituion (Original Series)
Enterprise A - Constitution Refit (Filmerna mellan 1978-1992)
Enterprise B - Excelsior Class (Filmen Final frontier, Man kan se den i början av filmen).
Enterprise C - Ambassador Class (Ses på ett avsnitt ur Next Generation)
Enterprise D - Galaxy Class (Next Generation)
Enterprise E - Sovereign Class (Kan ses i alla Startrek filmer från First Contact och Framåt).

Avgudar skeppen i Star Trek, tycker dom är så balla

Blev skepp-fetish när jag som 8 bast såg StarWars. Vem kan inte tycka om Super Star Destroyer

eftersom du kan lite om skepp klasser i star trek så måste jag visa mina i star wars:P

Super Star Destroyer är inte ett namn på en klass utan mer som en sort ex kryssare, även fast de användes som ett fejkat namnet ett tag.

klass namnet du är ute efter är nog Executor-class Star Dreadnought, eller mer precis skeppet som gav klassen sitt namn Executor, Lord Vaders flaggskepp?;)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Trevligheter, ser fram emot release.


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Ferren:

Tror dom förklarar detta för att det inte bara ska va för den inbitna utan att man kan förklara med ord som kan relateras till bilder.

Enterprise:
NX Class (Enterprise Series)
Enterprise A - Constituion (Original Series)
Enterprise A - Constitution Refit (Filmerna mellan 1978-1992)
Enterprise B - Excelsior Class (Filmen Final frontier, Man kan se den i början av filmen).
Enterprise C - Ambassador Class (Ses på ett avsnitt ur Next Generation)
Enterprise D - Galaxy Class (Next Generation)
Enterprise E - Sovereign Class (Kan ses i alla Startrek filmer från First Contact och Framåt).

Avgudar skeppen i Star Trek, tycker dom är så balla

Blev skepp-fetish när jag som 8 bast såg StarWars. Vem kan inte tycka om Super Star Destroyer

eftersom du kan lite om skepp klasser i star trek så måste jag visa mina i star wars:P

Super Star Destroyer är inte ett namn på en klass utan mer som en sort ex kryssare, även fast de användes som ett fejkat namnet ett tag.

klass namnet du är ute efter är nog Executor-class Star Dreadnought, eller mer precis skeppet som gav klassen sitt namn Executor, Lord Vaders flaggskepp?;)

Lika korrekt som du beskriver det =).
Varje gång jag tänker på kryssaren så hör jag bara General Ackbar i huvudet som säger "Focus fire on that super star destroyer" :).

hade en infomrations bok om star wars när jag var yngre, stod info om alla skepp i dom tre första filmerna. En Vanlig stjärnkryssare ska man inte jävlasm ed, men kommer en Executor Kryssare är fan som om N.Y skulle sväva

Diggar konceptet att den är byggd som en stad i mitten.

Ser fram emot som fan detta spel. När jag köpte det usla spelet Legacy så fick man en försmak hur koolt det skulle va att bara virra runt i universum och utforska.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Enterprise:
NX Class (Enterprise Series)
Enterprise A - Constituion (Original Series)
Enterprise A - Constitution Refit (Filmerna mellan 1978-1992)
Enterprise B - Excelsior Class (Filmen Final frontier, Man kan se den i början av filmen).
Enterprise C - Ambassador Class (Ses på ett avsnitt ur Next Generation)
Enterprise D - Galaxy Class (Next Generation)
Enterprise E - Sovereign Class (Kan ses i alla Startrek filmer från First Contact och Framåt).

Fast nu ska jag va ännu nördigare och korrigera/lägga till lite info

Enterprise från "Original Series" hette kort och gott USS Enterprise. Det var först i 4:e långfilmen som dom la till bokstaven A efter namnet. Både Enterprise-A och "Constitution Refit" såg likadana ut, fast den som ses i Star Trek 1-3 är fortfarande endast Enterprise, även om den hade ett annat utseende från Original Series.

Vidare ska tilläggas att både Excelsior och Ambassador Class kan ses i diverse avsnitt i både TNG och DS9.

Och som extrakunskap så hade Enterprise, skepps-registret NCC-1701. Och den första då var

"No bloody A, B, C or D" - Montgomery Scott


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Enterprise omgick en ombyggnad så NCC 1701 är både Constitution class "classic" och refit.

Enterprise F finns med i boktrilogin "millennium" men är osäker på vilken klass.

edit: läste fel i darkthunders inlägg. sorry


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Enterprise omgick en ombyggnad så NCC 1701 är både Constitution class "classic" och refit.

Enterprise F finns med i boktrilogin "millennium" men är osäker på vilken klass.

edit: läste fel i darkthunders inlägg. sorry

var inte Enterprise J med i nått avsnitt av Star Trek Enterprise?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Thumba: Yes, inge snygg enligt mig

Skrivet av darkthunder:

Fast nu ska jag va ännu nördigare och korrigera/lägga till lite info

Jag kan också vara nördig.:P

Enterprise B är ingen vanlig Excelsior, utan en variant.

Så här ser en vanlig ut:
http://www.ditl.org/gpaf/GExcelsior1.jpg

Så här ser E-B varianten ut:
http://www.ditl.org/gpaf/GExcelsior2.jpg

Du ser att B har lite fett på höfterna.:up:

Medlem

Har lite svårt att se Star Trek som ett online spel men men det kanske överraskar ska bli spännande att se om det blir kanon eller kalkon

Medlem

Har inga bra erfarenheter av studion..spela City of Heroes i 2 timmar tills jag insåg att detta var inget för mig, men varje spel är olik från den andra.

Jag hoppas dom drar mycket inspiration ifrån Eve, för där har vi ett toppenklass spel i SCi-Fi format.

Medlem

Jag är så super nyfiken på hur de fixa till så de inte blir en "Star Wars" katastrof :'(
jag spela dock inte efter "Refit" påstods att de var mer star wars efter det men men...

JAg spela Tom Star trek Rollspelet en del. äger nog varenda Film/serie och alla spel som har namnet Star trek

längtar iaf o få testa
min fru tycker jag är MMO beroende testar ALLA mmo's jag kommer över via Betas osv...

fan va jag kan babbla ^^


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Skrivet av darkthunder:

Fast nu ska jag va ännu nördigare och korrigera/lägga till lite info

Enterprise från "Original Series" hette kort och gott USS Enterprise. Det var först i 4:e långfilmen som dom la till bokstaven A efter namnet. Både Enterprise-A och "Constitution Refit" såg likadana ut, fast den som ses i Star Trek 1-3 är fortfarande endast Enterprise, även om den hade ett annat utseende från Original Series.

uuuhh, vad ni är nördiga. jag med. tänkte påpeka samma sak men du hann före.

1
Skriv svar