Far Cry 2-demo ej inplanerad

Robot
Medlem
Far Cry 2-demo ej inplanerad

ofta de inte släpper en demo:(

Medlem

Det låter bra att de fokuserar på fullversionen istället.

De förlorar nog många ex. på det. Man vill testa innan man köper.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Skrivet av lasershock:

Låter bra att de focuserar på fullversionen istället.

Haha hur f'n stavar du pojk?


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Det är lätt att förstå att demo-versionen uteblir med tanke på spelkonceptet. En demo skulle dessutom ta upp helt otroligt mycket plats.

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av lasershock:

Låter bra att de focuserar på fullversionen istället.

Haha hur f'n stavar du pojk?

Det är en mycket bra fråga.

Inaktiv

Efter katastrofen som var Crysis så vill jag då testa spelet innan jag köper det. Vill veta att jag kommer kunna lira det på vettiga inställningar utan att datorn går under.

Medlem
Skrivet av lasershock:
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av lasershock:

Låter bra att de focuserar på fullversionen istället.

Haha hur f'n stavar du pojk?

Det är en mycket bra fråga.

En bättre fråga är varför albertalbertsson bryr sig om ETT enda stavfel...

On-topic : På ett sätt förstår jag att det kan vara bra för företaget att skita i demot och fokusera på fullversionen, men det kan också hindra potentiella köpare att inhandla spelet om dem är osäkra på ifall det kommer vara ett bra spel.

Antingen det eller så kommer fler folk köpa det eftersom dem inte får se hur kasst spelet är, det finns ju inget demo(säger inte att spelet kommer vara dåligt, tror starkt på Far Cry2 ).

I slutändan kommer väl spelet sälja bra ändå, det är ju Far Cry :D.

Medlem
Skrivet av robineng:

Efter katastrofen som var Crysis så vill jag då testa spelet innan jag köper det. Vill veta att jag kommer kunna lira det på vettiga inställningar utan att datorn går under.

Crysis hade en demo.
Tycker det är bra att dom skippar demon eller om dom släpper den efter spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

undra varför? för att de tror att de säljer mindre med demo?

Medlem
Skrivet av LeeWander:

undra varför? för att de tror att de säljer mindre med demo?

Hade de släppt en demo med restriktioner gällande vapen och spelytan så hade det börjat gå rykten om att spelet inte var så fritt som man sagt från början, med andra ord negativ reklam för spelet.

Man behöver inte oroa sig för spelets kvalité förren Ubisoft slutar hypa det och sätter ett recensionsembargo på det.

Inaktiv

ja, men för att vara helt OT så när/om kommer det en demo till BiA HH .. menar det kommer ju om 5 dagar

_78
Medlem

Lite tveksam till det här spelet och utan ett demo blir det definitivt inget köp för min del.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

KoP
Medlem

Demo eller ej.. ska ändå inhandla detta spel.. går på magkänslan. Och något ska man ju bränna pengarna på.

Medlem

Spelet "ser" bra ut men skenet kan bedra det har vi sett tidigare. AI:n verkar dum som fan tbh..

Inaktiv

Man kan köra över djur : D

Allt är förlåtet ( sarcasm )

Jag förlåter dem endast om de tar med rovdjur, annars blir jag besviken, givet köp endå.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Bra att dom lägger ner all energi på fullversionen, demo kan dom göra efter release, dock ökar ju de tyvärr antalet nerladdningar

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av lasershock:

Låter bra att de focuserar på fullversionen istället.

Haha hur f'n stavar du pojk?

hur fan stavar du själv då?

och ja, jag säger som jag brukar. om de inte släpper en demo så betyder det antagligen att de inte tror att deras produkt kommer sälja lika mycket om folk ser vilket skit det faktiskt är. och det är väl klart folk förstår att de måste sätta restriktioner på en fullversion för att det ska bli en demo, och att en demo inte är allt en fullversion kommer vara. nej, det ska inte finnas något negativt med en demo, såvida inte spelet suger.

Medlem

Verkar väl vettigt med tanke på att det är lika lätt att ladda ner hela spelet som demos nuförtiden.

Medlem

@ moberg

Så du antyder att alla spel utan en demo är skit?

Det låter ju logiskt då följande spel;

Crysis: Warhead
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Metal Gear Solid 3: Subsistence

Aldrig fick en demo, detta trots att de i given ordning är de bästa spelen jag spelat.

Star Wars: Knights of the old republic fick aldrig en demo, var det skit?

Inget Elder Scrolls spel har fått en demo (inklusive Fallout 3 som inte kommer att få en), har alla de varit skit då?

För övrigt så är "demo" en förkortning av demonstration och skall skrivas med "en" framför.

Skrivet av moberg:
Skrivet av albertalbertsson:
Skrivet av lasershock:

Låter bra att de focuserar på fullversionen istället.

Haha hur f'n stavar du pojk?

hur fan stavar du själv då?

Kan du inte vara snäll och berätta vad du anser är felstavat?


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

moberg, varför skulle ett uteblivet demo tyda på dåligt självförtroende? Det kom ingen demo till Halo 3, GTA IV eller Gears of War för att nämna några. Det berodde verkligen på att de trodde att spelen var skit.

Nae, skulle inte tro det.

Inaktiv

inget demo. inget köp.

jag tänker fan inte slänga ut 500+ på något som kan vara totalt värdelöst.

Medlem
Skrivet av frunk:

inget demo. inget köp.

jag tänker fan inte slänga ut 500+ på något som kan vara totalt värdelöst.

399kr?

synd på demot men ska nog köpa det ändå


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Vem bryr sig om ett demo när man istället kan få köra över djur

Potential varning för att djurrättsaktivister kan demonstrera utanför spelbutikerna


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av moberg:

och ja, jag säger som jag brukar. om de inte släpper en demo så betyder det antagligen att de inte tror att deras produkt kommer sälja lika mycket om folk ser vilket skit det faktiskt är. och det är väl klart folk förstår att de måste sätta restriktioner på en fullversion för att det ska bli en demo, och att en demo inte är allt en fullversion kommer vara. nej, det ska inte finnas något negativt med en demo, såvida inte spelet suger.

Det är inte alltid en fördel att släppa en demo. Call of Duty 4 är ett exempel på ett spel där demon skadade spelet då det inte var en bra representation av vad de fulla spelupplevelsen. Detta förklarar utvecklarna i denna artikeln.

Här är ett utdrag:

Skrivet av Infinity Ward:

Our pre-release buzz was stronger than it had ever been for any of our previous games. [...] Despite all this, we did as we had done with all our previous games-about a month before release we put out a single player demo on PC consisting of one of our missions.

[...] Our fans were disappointed. The demo was "more of the same," or even worse, just "meh"-not even worth talking about. [...] Anticipation was so high that we couldn't possibly live up to expectations.

Also a huge part of the appeal of our single player game is the gameplay variety. Playing Call of Duty 4, you almost never do the same thing twice. That makes it impossible to select just one mission to represent the entire game. Instead we had to choose what part of the game to represent with the demo. If we had chosen one of our radically different missions we would have alienated fans of the previous games, so we chose a level that we felt represented our "core gameplay," which is fairly similar to the core gameplay of Call of Duty 2.

Medlem

Äsch, Farcry 2 behöver inget demo i min värld, det ska jag bara ha! Jag tycker dom är så missledande iaf.

123
Skriv svar