Tips på billig och okej kompaktkamera?

Flakmonkey
Tips på billig och okej kompaktkamera?

Rubriken säger väl det mesta, men jag letar alltså efter en billig kompaktkamera som det inte gör hela världen om man tappar bort. Har nämligen tröttnat på kassa mobilkameror och vill ha något litet som man kan ha i jackficka mest hela tiden. Det behöver inte vara världsbäst kvalitet, men det ska inte vara som så att de bara gå i vissa situationer när ljuset är helt perfekt heller. Så är det någon här som har tips på en kompaktkamera som kan passa mig? Hörde en radioreklam från siba om Den här kameran - duger den?

#blogg

Medlem
Tips på billig och okej kompaktkamera?

Olympos kameran som man vann via FZ Var riktigt bra, liten i storlek och behändig samtidigt riktigt bra bilder.

Sonen fann kameran som en rolig leksak att plocka från bord och kasta ned på golvet (Objektivet fastna snett och dödförklaring var faktum)

Olympos kamerorna är lite dyrare, köpt rätt nyligen en Samsung kamera som man är riktigt nöjd med, lite större i utformning men det får duga ändå. Samsuns ES10 tex, kolla på prisjakt.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Skägg.
10 Chambers
Flakmonkey
Skrivet av Sniper_Nr1:

Olympos kamerorna är lite dyrare, köpt rätt nyligen en Samsung kamera som man är riktigt nöjd med, lite större i utformning men det får duga ändå. Samsuns ES10 tex, kolla på prisjakt.

Mjo prisjakt är ju riktigt bra, men alltid skönt att höra direkt från någon som vet vad man själv har för krav...

Skrivet av spiken:

Hmm en videoblogg våre någe, kanske man kan få liet besökare hit måste också komma på något som skiljer mig från mängden... hon Amanda har ju sina hamsterläten... undrar vad jag skule ha *klurar*

Medlem

Min pappa har Ricoh Caplio R7, och den funkar mycket bra! Något dyr, men det är bra bild och så. Enda problemet är dålig mjukvara, vilket de flesta har, tyvärr. Men den Samsung-kameran på SIBA såg inte dum ut. Gå in och prata med dom på SIBA, ONOFF och Elgiganten och se vad dom säger:)

Annars håller jag med spiken!

Medlem

Jag köpte en Canon Ixus <något_nummer_här> för ~1500 förra året som kändes prisvärd.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Sidenote: försök att undvika kameror som inte fungerar som externa lagringsplatser, dvs kräver programvara för att föra över bilderna.


signatur
Medlem

Ett tips som jag fick var att satsa på bra optik istället för megapixlar, jag har själv en Panasonic Lumix FS3 som jag är ganska nöjd med. Mörker bilder utan blixt blir lätt suddiga men det kan bero på mig som fotograf! Videoinspelningen tycker jag var över förväntan.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=271793


signatur

Tempus fugit.

Medlem

över 8 megapixlar i kompaktkamera är 99 gånger av 100 helt onödigt. Bättre lägga pengarna på en med 8 mpx och bättre annat för samma peng som en 10/12 mpx

Flakmonkey

Mjo megapixlar har jag lärt mig att man inte ska stirra sig blind på... men vad är det andra som jag ska gå efter?

1
Skriv svar