Jack Thompson anfaller rockstars igen

Medlem
Jack Thompson anfaller rockstars igen

alla våras "favvo" advokot i usa är tillbaka med ett brev där han hotar rockstars med stämmning om han inte får spela deras nya spel bully före alla andra för att få en uppfattning om det är skadligt för dagens ungdomar ..

suck säger jag bara ..

Dear Mr. Eibeler, Take-Two Directors, and Mr. Walton:

Take-Two has until five o’clock p.m., Eastern time, Monday, August 14, 2006, to inform me in writing that it will forthwith provide me with a copy of Bully so that I and others can analyze it to determine whether it still poses a threat of copycat violence in our schools (See Miami-Dade School Board’s unanimous Resolution), or the following will occur:

I shall file a lawsuit against your respective companies to stop the game’s October 1 release.

Regards, Jack Thompson

hela brevet finns här

http://www.bit-tech.net/news/2006/08/15/Jack_is_back_to_beat_...


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

omg säger jag bara.......
Like wtf jag tror inte han kan stämma dem på något sätt ^^
Kanske han har ett bra rykte om sig , som t.ex att han är favvo advokat i USA . Men who fucking cares !?


signatur

R.i.p för Amerikanska soldater som dör i Irak

Medlem

"most notably the hyperviolent Grand Theft Auto franchise of video games linked to numerous killings around the country"

1, Skitsnack
2, Lite intressant att han säger "the country", och inte the world, varför måtro? (han nämner visserligen Efurt senare, men ändå)

Nåt som fortfarande förvånar mig är att dom fortfarande skyller dödskjutningar i skolan på spel. Är dom verkligen så trög där borta att dom inte fattar att det är pga deras idiotiska vapenlagar som sånt händer, inte pga spel. Mördar man nån på samma sätt som i ett spel bevisar det endast att man är en psykist störd person som skulle mördat nån oavsett om man spelat spelet eller ej. Bara att man skulle mörda på ett annat sett.

Jack Thompson är en komplett (skulle inte förvåna mig om han var en kristen republikan) idiot.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Förövrigt tvivlar jag på att man kan lära sig slåss av ett dator spel.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Inte bara vapenlagarna... median i stil med aftonbladet-expressen som skrämmer livet ut alla så fort man sätter på tvn, utrikespolitiken och det ständiga hotet om terroristattacker som överdrivna.

THe Daily Show om när senaten diskutetar spel:
http://www.youtube.com/watch?v=9A2p0dzmSn8


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Det hjälper ju inte direkt att tex Fox(nyheter) i princip helt öppet stödjer Bush och vinklar det mesta till hans fördel.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Men FOX News och Bush har för fasen inget med idioten Jack att göra.

Om ni var ens ett UNS kunniga om amerikansk politik så skulle ni veta att stödet för censur mot spel är STÖRRE bland demokrater (som jag antar ni ser som 'de goda').

Medlem

Återigen, att skylla våldsamma barns beteende på tv/dataspel är bara ett sätt för föräldrar att säga upp ansvaret för sina barn. Om deras elvaåriga son mejar ned poliser i Vice City eller spelar fotboll med någons avhuggna huvud i Postal 2 är det väl ganska uppenbart att de skulle sagt ifrån från början? För trots allt så är det föräldrarna som är ansvariga för sina barn och är man inte myndig är man i regel väldigt påverkbar.
Det går helt enkelt inte att ge spelutvecklarna skulden.

Medlem
Skrivet av Zarkow:

Men FOX News och Bush har för fasen inget med idioten Jack att göra.

Om ni var ens ett UNS kunniga om amerikansk politik så skulle ni veta att stödet för censur mot spel är STÖRRE bland demokrater (som jag antar ni ser som 'de goda').

Vart står det att demokraterna är mer för censur?

Edit: Du kanske syftar på Hilary Clintons korståg?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

www punkt i-n-t-e-r-n-e-t punkt e-d-u slash l-e-t-a l-i-t-e

Hillary Clinton är bara den trolige presidentkandidaten för demokraterna inför valet 2008. Hennes inställning bör väga lite om hur demokrater ställer sig till datorspel.

Eller så kan vi titta på Tipper Gore, fru till fd. vice-president och president-kandidat Al Gore, eller varför inte Joe Lieberman, runningmate till Al Gore i presidentvalet 2000, eller Joe Baca, demokratisk kongresledamot för Kalifornien, eller Rod Blagojevich, demokratisk guvenör för staten Illinois, eller Jennifer Granholm, demokratisk guvenör för Michigan, eller Herbert_Kohl, senatör för Wisconsin och medlem av Demokraterna, eller Charles Schumer, Demokrat och senior senator för New York - och så vidare.

Det är ingen som försöker säga att det inte finns en mängd 'conservative christians' som inte skulle vilja annat än att censurera alla som inte följer Deras tycke av vad man bör säga och göra - men denna notion att moonbats som Hillary Rodham Clinton och andra inte arbetar hårt för att förhindra spel som folk tycker är roliga att spela från att tillverkas eller begränsa försäljning av (vilket i dagens värld är samma sak, då stora utgivarna kräver maximal exponering och möjlig målgrupp av många av sina titlar), är okunnigt och direkt farligt.

Gör det enda sunda: kritisera alla som kommer med dessa osakliga argument, OAVSETT politisk tillhörighet.

Youtube-proffs

Detta är så kul. Jag skulle gärna vilja ta ett privat prat med killen, inte för att skada han, men förstå HUR han tänker.

Varför försöker dom få bort alla "hemska" datorspel från barn, när det är lika lätt att få tag på vapen i usa som att skaffa en näve lakritsnappar i Sverige.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Detta är så kul. Jag skulle gärna vilja ta ett privat prat med killen, inte för att skada han, men förstå HUR han tänker.

Varför försöker dom få bort alla "hemska" datorspel från barn, när det är lika lätt att få tag på vapen i usa som att skaffa en näve lakritsnappar i Sverige.

För att alla psykon.. "politiker" där borta försöker få till sitt egna lilla korståg och vinna politiskt kapital för sin vidare karriär, oavsett hur jäkla idiotiskt det än är.

De är alltså karriärpolitiker och bryr sig endast om att sitta kvar vid makten, precis som i ett annat land som vi alla känner till...

Inaktiv

Men förstår ni inte att han bara gör det för att han tycker spelet verkar mysigt och sen kan skryta i Media om att han har spelat spelet före alla andra


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Men allvarligt, hur många andra företag får ett hot om stämning om dom inte "läcker" sin produkt innan den är klar.

Skulle se bra jävla skumt ut om tex Ford var tvungen att låta nån jöns köra bilen innan den släpps för att slippa dras inför domstol.

Bilar dödar väl också folk eller?


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv
Medlem

cars don't kill people, people kill people


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

"Barn är mjuka, bilar är hårda"


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Bara människor kan döda människor, man kan ta hjälp av vapen att döda människor, och enligt vissa kan tydligen datorspel hjälpa till att ta död på människor (jag tror inte det på något sätt om människan som spelar är frisk) men varför, VARFÖR håller dom på att tjatar på datorspel.

En tonåring springer och slaktar sina skolkamraterm, sen får dom reda på att han har spelat GTA eller lyssnat på Marylin Manson, och det är DET som står i centrum, inte att han har fått tag i 4 hagelgevär.

Medlem

Och det är lite märkligt att det bara är i USA som det är skadligt att spela GTA eller lyssna på Manson. I Sverige, där säkert större andel barn spelat GTA, har jag aldrig ens hört talas om något liknande. Däremot kommer jag ihåg från Batmans stortid att det var en mamma i TV och berättade att hennes son sprang runt och skrek "nananananananana BATMAN!" och nitade sin lillebror. Och det var Batmans fel minsann.
Men nog dödar folk varandra oavsett vad för tillhyggen de kommer åt.

Medlem

Jovars, men det är lite lättare att pwna nån lite jävel som kommer med batong än om han skulle ha pickadoll.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Fast där har ni lite fel...bilar har dödat människor utan att någon suttit bakom ratten...

Ett spel som lämnats ensammen har aldrig dödat någon.

Inaktiv

då är det ju iofs en olycka.. 9/10

Youtube-proffs
Skrivet av Karmalicious:

Och det är lite märkligt att det bara är i USA som det är skadligt att spela GTA eller lyssna på Manson. I Sverige, där säkert större andel barn spelat GTA, har jag aldrig ens hört talas om något liknande. Däremot kommer jag ihåg från Batmans stortid att det var en mamma i TV och berättade att hennes son sprang runt och skrek "nananananananana BATMAN!" och nitade sin lillebror. Och det var Batmans fel minsann.
Men nog dödar folk varandra oavsett vad för tillhyggen de kommer åt.

Hans bror va ju utklädd som Joker, då får man tamigfan skylla sig själv.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av Karmalicious:

Och det är lite märkligt att det bara är i USA som det är skadligt att spela GTA eller lyssna på Manson. I Sverige, där säkert större andel barn spelat GTA, har jag aldrig ens hört talas om något liknande. Däremot kommer jag ihåg från Batmans stortid att det var en mamma i TV och berättade att hennes son sprang runt och skrek "nananananananana BATMAN!" och nitade sin lillebror. Och det var Batmans fel minsann.
Men nog dödar folk varandra oavsett vad för tillhyggen de kommer åt.

Hans bror va ju utklädd som Joker, då får man tamigfan skylla sig själv.

haha :D:up:

Medlem

signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av reset2:

THe Daily Show om när senaten diskutetar spel:
http://www.youtube.com/watch?v=9A2p0dzmSn8

Har inget vettigt att tillägga i diskussionen, men jag säger det här... Jon Stewart är gud.

Medlem

http://www.g4tv.com/attackoftheshow/blog/AOTB/cat/84/The_Loop...

hittade länken på vgcats, kan vara av intresse


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

http://www.g4tv.com/attackoftheshow/blog/AOTB/cat/84/The_Loop...

hittade länken på vgcats, kan vara av intresse

oj han kan ju inte mena allvar!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Visst är det skönt att Jack Thompson inte är aktiv längre.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Visst är det skönt att Jack Thompson inte är aktiv längre.

Sluta svara på 4 år gammla trådar GREGER!
jag får ju abstinens:evil:


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

12
Skriv svar