Mega Man 9 snart här

Robot
Inaktiv
Mega Man 9 snart här

men är det optimerat för 1080 full hd? så det inte är SD grafik.

zsm
Medlem

SD eller HD, vad spelar det för roll? Det är underbara 8-bitarsgrafik Jag trånar verkligen efter detta spel

Medlem

lol som att 8bits grafik skulle se direkt bättre ut i 1080p?!?
å 360/ps3 versionerna kommer ha lite skarpare (mindre blocking) bild pga deras HD grund.
själv vill jag hellre ha wii version pga den har mer "äkta" 8 bit grafik ^^ mega man äger i 8 bit synd att man inte har en wii dock

Medlem

Blir väl att köpa det till Wii först då


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lite mer upphottat än 8-bitars grafik kunde de väl ha gjort? Lite i stil med Bionic Commando: Rearmed eller liknande. Jag är själv en gammal Nintendonörd, men såpass förälskad är jag inte i Megamangrafiken.

Medlem

sasserdude, du lär inte se minsta lilla skillnad i HD eller SD.

Längtar! Tur man har ett Wii och 1000 poäng som bara "ligger och skräpar"!

Medlem

Blir nog ett köp till Ps3 då deras kontroller har bäst D-pad.

Medlem

Fulaste Megaman spelet i historien ?

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Fulaste Megaman spelet i historien ?

Du kan inte ha spelat mycket megaman... Det ser ju mer eller mindre exakt ut som Megaman 1-3 på Nintendo 8-bits


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Men om detta ska se bäst ut så borde man väl spela på wii med en tjock tv? Eller det aksnke inte är likadant som dom gamla 8-bitarna...

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av NeoWeo:

Fulaste Megaman spelet i historien ?

Du kan inte ha spelat mycket megaman... Det ser ju mer eller mindre exakt ut som Megaman 1-3 på Nintendo 8-bits

Jag har spelat och klarat alla Megaman till NES. Ta och studera designen och bakgrunderna närmare så sår du hur fult det ser ut.

Medlem

Ganska coolt att de gräver upp en gammal klassiker ^^


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv
Skrivet av zsm:

SD eller HD, vad spelar det för roll? Det är underbara 8-bitarsgrafik Jag trånar verkligen efter detta spel

om spelet ska smetas ut från 480 till 1080 på en 42 tums fullhd tv så blir inte bilden så bra. man vill ha det krispigt som när man spelade det förr på nintendo.

Sen hoppas ja verkligen det finns widescreen stöd så man slipper ha en liten ruta i mitten..

PS: det är 360 jag har.. inte wii.

Inaktiv
Skrivet av Schimpans:

Lite mer upphottat än 8-bitars grafik kunde de väl ha gjort? Lite i stil med Bionic Commando: Rearmed eller liknande. Jag är själv en gammal Nintendonörd, men såpass förälskad är jag inte i Megamangrafiken.

håller med, bionic commando rearmed var en fullträff som remake.. att se ett megaman 2 med den grafiken men med lite nextgen drag hade varit grymt kul

Inaktiv
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av NeoWeo:

Fulaste Megaman spelet i historien ?

Du kan inte ha spelat mycket megaman... Det ser ju mer eller mindre exakt ut som Megaman 1-3 på Nintendo 8-bits

Jag har spelat och klarat alla Megaman till NES. Ta och studera designen och bakgrunderna närmare så sår du hur fult det ser ut.

Megaman 2 :

http://www.youtube.com/watch?v=BT9OT4hsWYk

Spela megaman 3:

http://www.nintendo8.com/game/331/mega_man_3/

Megaman 9:

http://www.fz.se/bilder/arkiv/o/osyqiwjganrvmtpbzh1e3k49dcl6x...

Spelen har knappt någon bakgrund någon av dem.

Så ja förstår inte vad du gnäller ... grafiken är desamma. typ exakt likadan.
Megaman 2 har den härligaste megaman känslan.
och den har dom fått med.

Medlem

Får se om man köper det eller ej.
Vore annars coolt om dom hade samma grafiska stil som Castle Crashers, åt det mer tecknade hållet. Men ändå samma spel och design, bara lite mer fräsch grafik.
Vill ju inte att det ska bli som dom senare Mega Man spelen.

Medlem

Specs: nes

* Processor: 6508 8-bit (using a custom Motorola 6502 class)
* Processor speed: 1.79 Mhz
* Resolution: 256x224 (ntsc) or 256x239 (pal)
* Colors available: 52
* Max Colors on screen: 16, 24 or 25.
* Max sprites: 64
* Max sprites per line: 8
* Sprite size: 8x8 or 8x16
* Picture Scroll: 2 h.v
* RAM: 16 Kbit (2kb)
* Video RAM: 16 Kbit (2kb)
* Min/Max cart size: 192 Kbit - 4 Mbit
* Sound: PSG sound, 5 channels
2 square wave
1 triangle wave
1 noise
1 PCM

anledningen till att mega man 9 ser ut som det gör. ^^
fansen vill ha ett mega man i äkta mega man 2 stil så då kan man inte direkt uppdatera grafiken ^^ skulle aldrig funka på en nes ^^

Medlem

Givet köp, vet dock inte om jag ska ta den till Wii:n eller PS3:an. Mer äkta känsla på Wii, men skönare handkontroll på PS3.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Pansarknekt

Nu i efterhand fattar jag inte hur man klarade av Mega Man spelen då det begav sig. Dom e skitsvåra, särskilt i slutet. Man va ju dessutom gamernoob på den tiden och FPS var bara 3 random ihopsatta bokstäver. Shootemup däremot, på den tiden, ujujuju... *går o sätter mig i gungstolen o röker tobak


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av Schimpans:

Lite mer upphottat än 8-bitars grafik kunde de väl ha gjort? Lite i stil med Bionic Commando: Rearmed eller liknande. Jag är själv en gammal Nintendonörd, men såpass förälskad är jag inte i Megamangrafiken.

Håller med. Tråkigt imo. Hade inte behövts massa finesser, hade räckt med åtminstone högre upplösning. Men nä, tjockskalliga megamanfanatiker som sitter fast på andra sidan millenniet får väl hjärtsnurr i det fallet.

Medlem

Hmm det som slår mig är att det känns oerhört meningslöst att de inte klarar av att släppa ett download spel globalt, ok jag vet det ska ske översättningar men jag tycker ändå att det är riktigt dåligt... Hursomhelst så ser jag fram emot o testa det och jag vet att jag kommer bli lika förbannad på hur svårt det kommer vara som back in the days

Inaktiv

Mega Man äger, fan, har hur mycket skoj som helst till PS3'an dessa dagar!!!

1
Skriv svar